2017-03-22, 07:30
Medlem
Älskar serien och har alla säsonger på dvd! Sett om den 6-7 ggr sen den slutade och det är lika tråkigt varje gång man sett sista avsnittet....Det är karaktärerna, spänningen, humorn och mystiken med wisteria lane som gör den så bra, men även en väldigt stor del beror också på musiken i serien och då mest slutmusiken efter varje avsnitt, sen gillar jag berättarrösten från den döda Mary Alice i alla avsnitt! Jag önskar verkligen att man kunde nollställa minnet efter alla avsnitt så det var som att se den för första gången om och om igen Det tråkiga är att jag inte tycker det finns några serier idag som håller den klass som dom gjorde runt 2004-2006 typ Desperate housewifes, Lost, prison break,breaking bad för att nämna några! Den enda bra serien jag gillar är The walking dead... Men inget som är lika bra som Desperate housewifes tyvärr..... Älskar denna så otroligt mycket!
Citera
2017-03-22, 08:46
Medlem
VanDeKamps avatar
Jag är helt enig. Har också alla säsongerna på dvd och har sett om dem 8-10 gånger tror jag. Det går ju på Kanal5 just nu så varje morgon ser jag det och nu är de inne på sista säsongen så det där sorgliga sista avsnittet närmar sig. Igen.

En fantastisk serie helt enkelt.
Citera
2021-04-01, 21:49
Medlem
Kukdukens avatar
Jag gillar serien grymt mycket, kanske lite för skämtsam ibland men det får jag ta. En välgjord serie med genomarbetat manus och bra rollbesättning.

Eva Longoria är ogreppbart vacker under åren serien spelades in. Och har en mystik över sig som gör henne vackrare. Hon är liksom inte bara "vanligt Hollywood-vacker" utan något bortom det.

Jag hade tänkt att se Devious Maids. Är den sevärd?
Citera
2023-04-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Jag gillar serien grymt mycket, kanske lite för skämtsam ibland men det får jag ta. En välgjord serie med genomarbetat manus och bra rollbesättning.

Eva Longoria är ogreppbart vacker under åren serien spelades in. Och har en mystik över sig som gör henne vackrare. Hon är liksom inte bara "vanligt Hollywood-vacker" utan något bortom det.

Jag hade tänkt att se Devious Maids. Är den sevärd?
Har också tänkt se den, men inte gjort det ännu trots att den finns på Disney. Istället ser jag Desperate Housewives för minst 10e gången! Kan inte sluta kolla på den! Så sjukt bra 👍👍👍
Citera
2023-04-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag är helt enig. Har också alla säsongerna på dvd och har sett om dem 8-10 gånger tror jag. Det går ju på Kanal5 just nu så varje morgon ser jag det och nu är de inne på sista säsongen så det där sorgliga sista avsnittet närmar sig. Igen.

En fantastisk serie helt enkelt.
Kul att hitta en likasinnad 😃 Jag är uppe i att ha sett den minst 10 ggr nu!
Har du nåt tips på en liknande serie? Ev tänkte jag börja kolla på Devious maids men inte börjat ännu. Det tråkiga är ju att man aldrig kommer att hitta en lika bra serie som DH
Citera
2023-04-23, 19:46
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Kul att hitta en likasinnad 😃 Jag är uppe i att ha sett den minst 10 ggr nu!
Har du nåt tips på en liknande serie? Ev tänkte jag börja kolla på Devious maids men inte börjat ännu. Det tråkiga är ju att man aldrig kommer att hitta en lika bra serie som DH

Devious Maids har små likheter, men är långt ifrån DH. Den känns mycket mer som en klassisk tv-såpa i stilen. Det dyker upp många kända ansikten som även varit med i DH så det är väl lite kul. Sen blev ju serien nedlagd efter fjärde säsongen och den fick inget riktigt avslut så det drar ju ner underhållningsvärdet rejält. Men den duger att slökolla på, men förvänta dig inget mästerverk
Citera
2023-10-30, 02:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Devious Maids har små likheter, men är långt ifrån DH. Den känns mycket mer som en klassisk tv-såpa i stilen. Det dyker upp många kända ansikten som även varit med i DH så det är väl lite kul. Sen blev ju serien nedlagd efter fjärde säsongen och den fick inget riktigt avslut så det drar ju ner underhållningsvärdet rejält. Men den duger att slökolla på, men förvänta dig inget mästerverk

Har du sett Why Women Kill?

Jag tycker att den på flera sätt är bättre än DH. Även om DH höll hög klass.
Citera
2024-03-23, 21:24
Medlem
-GGs avatar
Bree gör hela serien. En helt fantastisk karaktär, perfekt spelad. En mor att vara stolt över.
Gabby är också väldigt bra, om än för skämtsam för min smak. Det tilltalar mig mer när Gabby är allvarlig och eftertänksam. Eva L. var vid tiden för serien en av världens vackraste kvinnor. Otroligt vackert utseende.

Annars ogillar jag Tom och Lynette. De är jobbiga och störiga om sitt jävla äktenskap i varenda avsnitt, och tror att de är så mycket bättre än de andra. Dessutom ser Doug Savant så smörig ut, som att han är inoljad. Han är också bögen i Melrose Place. Jag kan inte se honom som hetero.
Senast redigerad av -GG 2024-03-23 kl. 21:28.
Citera
2024-03-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Bree gör hela serien. En helt fantastisk karaktär, perfekt spelad. En mor att vara stolt över.
Gabby är också väldigt bra, om än för skämtsam för min smak. Det tilltalar mig mer när Gabby är allvarlig och eftertänksam. Eva L. var vid tiden för serien en av världens vackraste kvinnor. Otroligt vackert utseende.

Annars ogillar jag Tom och Lynette. De är jobbiga och störiga om sitt jävla äktenskap i varenda avsnitt, och tror att de är så mycket bättre än de andra. Dessutom ser Doug Savant så smörig ut, som att han är inoljad. Han är också bögen i Melrose Place. Jag kan inte se honom som hetero.
Älskar också de karaktärerna mest!
Citera
2024-03-23, 21:31
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Älskar också de karaktärerna mest!

Bree är bäst! Underbar kvinna!
Citera
2024-03-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Bree är bäst! Underbar kvinna!
Men hennes karlar var för svag karaktärer. Den första mannen var bra pga pondusen, den andra (Kyle McLachlan) var bra till en början innan de mjölkade ur hela personligheten.
Citera
2024-03-23, 21:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Men hennes karlar var för svag karaktärer. Den första mannen var bra pga pondusen, den andra (Kyle McLachlan) var bra till en början innan de mjölkade ur hela personligheten.

Jag håller med. Bree fick till en början ordning på dem.
Orson gillade jag ändå mer än Rex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in