2023-04-23, 18:15
Medlem
Kan mannen hängt sig helt själv, ungarna hittat honom när de skulle göra bus i tornet och filmat istället för att anmäla?
Citera
2023-04-23, 18:23
Medlem
Detta tar än så länge priset som 2023 års märkligare mord.

Tre blattar från Uppsala är tillsammans med någon märklig tjej. Tillsammans är de misstänkta att ha hängt eller iaf släpat en död kropp 1,5 km för sedan hänga upp i ett fågeltorn. Sedan tar det en vecka där en taxibil står övergiven o ingen verkar undra något om den.

Det skall bli spännande att läsa FUP
Citera
2023-04-23, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

Tre blattar från Uppsala är tillsammans med någon märklig tjej. Tillsammans är de misstänkta att ha hängt eller iaf släpat en död kropp 1,5 km för sedan hänga upp i ett fågeltorn. Sedan tar det en vecka där en taxibil står övergiven o ingen verkar undra något om den.

När släpps FUP tro ?
Citera
2023-04-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kan mannen hängt sig helt själv, ungarna hittat honom när de skulle göra bus i tornet och filmat istället för att anmäla?

Tror jag inte, åklagaren verkar vara säker. Jag skulle säga att åklagaren har någon triump på hand o det enda jag kan komma på är en filminspelning av själva mordet av dessa psykfall
Citera
2023-04-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
När släpps FUP tro ?

Känns som åklagaren är rätt säker på sin sak så speciellt länge borde det inte ta, men jag undrar varför åklagaren håller så tyst om det. Undrar om hon tror det är fler inblandade
Citera
2023-04-23, 18:29
Bannlyst
Citat:
Känns som åklagaren är rätt säker på sin sak så speciellt länge borde det inte ta, men jag undrar varför åklagaren håller så tyst om det. Undrar om hon tror det är fler inblandade
De brukar ju vara allmänt tysta i förundersökningskeddet, eller tycker du är de är ovanligt tysta i detta fall ?
Citera
2023-04-23, 18:29
Medlem
Citat:
Tror jag inte, åklagaren verkar vara säker. Jag skulle säga att åklagaren har någon triump på hand o det enda jag kan komma på är en filminspelning av själva mordet av dessa psykfall

En tanke med hängningen vart att de ville få det se ut som självmord
Citera
2023-04-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
De brukar ju vara allmänt tysta i förundersökningskeddet, eller tycker du är de är ovanligt tysta i detta fall ?

Ja jag tycker det, jag tror de misstänktes fler inblandade
Citera
2023-04-23, 18:40
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ja jag tycker det, jag tror de misstänktes fler inblandade

Dom är bara 15 och 16 år, det blir nog mycket sekretess i kommande FUP.
Citera
2023-04-23, 18:40
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

tycker det låter ganska orimligt att släpa en död kropp 1.5 km, med risk för att bli påkommen. men ja, kommer bli intressant att få reda på hur fan det här hänger ihop.
Citera
2023-04-23, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nyfiken på hur polisen kopplade ihop ungdomarna med den mördade mannen.

Någon utav dom kanske erkännde.. eller så kanske dom såg vem som beställde taxin och så har ungdomarna säkert skrivit sms om detta till varandra
Citera
2023-04-23, 19:35
Bannlyst
Citat:
Eftersom det är massa minderåriga, så är ju frågan hur mycket som kommer släppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in