Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Vänta, vänta, vänta, har M diskuterat att mörda sin egen bror?! Inte förvånad att det hänt men förvånad att det blivit känt utan att det snackas mer om det. Hon är exakt lika ond som J. Stackars hennes bror! Och fan vad dåligt av föräldrarna att blunda för allt detta.
Ur förhöret:
M: Ja. Hon, men som jag tänker, jag tänker liksom om jag blir osams med människor eller inte tycker om människor då alltså jag backar ju liksom och bara okej vi behöver inte vara vänner och vi och så där och släpper det men hon får ju någon slags alltså hon blir manisk skulle jag nästan säga i att och hon ska hämnas och ja allt det där. Eh, och ja hon är väldigt, ja men lika mycket eller bra som hon har liksom höjt mig som människa lika elak och obehaglig har hon varit med dem hon verkligen hatar. Och det värsta, det värsta, det värsta nästan enligt för mig är att hon, eh, någon gång har liksom försökt få mig, eh, ja men vara med i tankarna att, att ja, skada eller ja döda min bror.
F: Vill du berätta om det Maja?
M: Det alltså jag går, alltså min bror, alltså vi är väldigt olika och går inte alltid ihop så bra och ja, alltså man bråkar ju med sin familj ibland och så där. Och jag har ventilerat med henne om ja det mesta liksom som jag har känt och upplevt och så där och hon, ja, alltså hon har inte sagt liksom rakt ut att jag ska, alltså döda min bror så men hon har liksom, eh, sagt att ja men att han, han, eh, han är ingen, alltså han är inte någon bra människa, att han försöker bara göra mig illa. Eh, och att han, eh, är, ja att han är ond och ja men ungefär mitt liv hade varit bättre utan honom. Och jag har ju sagt liksom att jag alltså det, jag, alltså inte för att jag skulle döda eller skada någon annan men så men alltså där har jag verkligen sagt att jag kan ju inte döda min egen familj.
F: Och när i tid ligger det här?
M: Jag vet inte riktigt. Jag vet inte. Och det har ju också ja hon har försökt splittra mig och mina föräldrar och ja men också hon har sagt väldigt ofta nej dom är inte bra för dig, dom begränsar dig. Dom, dom är inga liksom bra föräldrar och ja. Hon har ju sagt, ja hon har ju sagt att jag bör nej men när jag flyttar hemifrån att jag ska bryta kontakten med dem.
F: Hur tänker du Maja kring det du just nu har berättat?
M: Jag känner mig, jag känner mig dum. Och jag skäms över att jag, att jag, för att skydda och behålla Johanna i mitt liv så har jag liksom ljugit min familj liksom rakt upp i ansiktet.