2018-02-17, 01:37
Medlem
Känslan när vi inte lär får ett nytt Fallout spel av Obsidian
Citera
2018-11-19, 20:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hört ryktesvägen att det ska finnas en mod som är en sequel till new vegas, vad heter den?
Citera
2018-11-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hört ryktesvägen att det ska finnas en mod som är en sequel till new vegas, vad heter den?
Tänker du på Project Brazil?
Citera
2018-11-20, 23:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torvaldbjork
Tänker du på Project Brazil?
New californa är en prequel så nej, inte den jag tänker på även om den helt klart har stort spelvärde.
Citera
2019-05-21, 09:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
funderar på om jag skulle dra igenom nv men....finns det några bra mods till spelet? overhauls? etcetera?
Citera
2019-05-21, 10:31
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
funderar på om jag skulle dra igenom nv men....finns det några bra mods till spelet? overhauls? etcetera?

Minimum om man främst vill ha spelet patchat.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ci3sNT0wcrbjETw4sM7JqlK-zmcjoLqJFSjqhmTjk_0/edit#gid=0

Mer mods för QoL, items, perks, quests, etc.
Citera
2019-06-25, 23:31
Medlem
Elementarts avatar
Ska man satsaå Fallout New Vegas på Steam-rean tycker ni? Det senaste Far Cry och Rage 2 såg inte jättelockande ut.
Citera
2019-06-25, 23:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ska man satsaå Fallout New Vegas på Steam-rean tycker ni? Det senaste Far Cry och Rage 2 såg inte jättelockande ut.
far cry new dawn är som far cry 5(o 4 för den delen) ingen större skillnad spelmässigt, har du spelat madmax från 2015 så vet du grovt sett hur rage 2 funkar.

fallout new vegas anses av många vara bästa spelet i serien, inte min personliga favorit men rätt kul ändå helt klart spelvärt 10€ för ultimate-version är mycket prisvärt, det finns även grymt mycket modifikationer vilket ökar omspelningsvärdet radikalt.

Redigerat:
Finns även mods som gör om new vegas till ett helt nytt spel typ.
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/45138/
Citera
2019-06-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Japp, det ska man! Topp 5-spel i min livstid, inte för att det säger dig någonting kanske, men jag har tänkt rätt mycket på FNV även efter jag spelat igenom det.

Vad gäller mods så kan man med gott samvete spela igenom det utan att installera en enda (vilket jag gjorde) och ändå älska det. DLC:erna som bidrar till story:n är mer eller mindre obligatoriska, förresten.

Nu var det ett par år sedan så jag vill inte ge mig på att rekommendera specifika mods, men det finns de som bara ändrar grafiken (t.ex. ändrar ljuset eller byter ut "textures"), och andra som buggfixar eller förbättrar interfäjset på ett sätt som inte förändrar upplevelsen av "vanilj"-versionen. Det hade inte varit fel att ha dem redan från den första playthrough:en, anser jag.

Kolla in Nexusmods, men var noggrann om du är ny. Eller bara kör utan allt modskrångel, det är som sagt inte fel heller!
Citera
2023-04-22, 01:30
Medlem
Spelade klart det överskattat som fan alltså.
Citera
2023-04-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Spelade klart det överskattat som fan alltså.

Gillar nog i ärlighetens namn 3:an mer än New Vegas...
Citera
2023-04-27, 17:26
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderaren85
Gillar nog i ärlighetens namn 3:an mer än New Vegas...

Samma här, gillade det mörka stämningen i trean.
New Vegas var ok, varvat båda.

Fyran kan jag inte riktigt uttala sig trots flera hundra speltimmar.. Tröttnade mitt i spelet och inte gett den en ny chans.

Kanske finns det vettiga mods, som förhöjer känslan och man då får börja om.

För tillfället spelar man nu Cyberpunk, ganska kul spel.
Gick till horgatan och tryckte fel, och vips var man i ett litet rum med nån kille som började dansa. Fuck! stängde av spelet. Hittade dock en fin brud att slösa pengar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in