Citat:
Ursprungligen postat av
Aviart
Tänkte köra igenom New Vegas som mitt första Fallout och tänkte göra det helt vanilla. Vilka DLC är värt att köpa på sig efter? Och har ni några generella tips för en rookie?
* Sälj inte ammunition, den väger inget.
* Loota bara vapen. Armors och helmets har värdelös weight-to-value ratio. Undantaget är vissa fruntimmer (Sunny Smiles) som jag brukar klä av helt och arrangera i sexuella positioner.
* Jaga inte criticals, maxa sneak istället om du blir kåt av dem. Allt jobb, alla perks, de vapen man är tvungen att använda (inga machine gun-typer för de har critical mutiplier i närheten av noll) och att vara begränsad i klädseln är
inte värt det. Sätt luck på 1.
* ED-E dyker upp tidigt i historien och ger mer vision, typ dubbelt, än 10 i perception. Sätt perception på 1.
* Charisma var värdelöst i F3, men i vegas ger det damage resistance och ökad output damage för dina två companions. 50% för båda om du har 10 i charisma.
* Early bird ger två poäng till varje special i sex timmar mellan 6:00 och 12:00, men efter ett tag orkar man inte bry sig om att sova eller vänta.
* I hardcore kan dina companions dö, och du blir väldigt ensam.
* Om du tänker använda de bästa armor och vapnen, och vem tänker inte det, är en repair på 90 och perk:en Jury Rigger vid level 14 värt mer än en barter på 90. Det är är pengarna försvinner, när man går till en reparatör.
* New Vegas Clinic har implantat som höjer S.P.E.C.I.A.L:s med en poäng, för 4000:- styck, så mer än 9 i en special är onödigt. Förutom intelligence som ger extra skill-poäng per level up, så sätt intelligence till 10 eftersom det tar ett tag innan du kommer till kliniken.
* Strength påverkade bara hur mycket man kunde bära i F3. I vegas behövs det för att hantera tyngre vapen korrekt. Sätt till 9 så slipper du ångra dig senare, tunga vapen är iaf kul att prova.
* Watch out for death claws.