Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-30, 19:52
  #4537
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Låter konstigt. Har du några mods installerade?

Nix. Kör det helt vanilla, inga mods o ingen DLC
Citera
2016-05-30, 20:47
  #4538
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Nix. Kör det helt vanilla, inga mods o ingen DLC

Är det köpt? Eller piratkopia? Eller rättare sagt, är det patchat?
Citera
2016-05-30, 20:55
  #4539
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Är det köpt? Eller piratkopia? Eller rättare sagt, är det patchat?

Köpt igenom Steam, uppdaterat osv.
Citera
2016-05-30, 22:35
  #4540
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Tänkte köra igenom New Vegas som mitt första Fallout och tänkte göra det helt vanilla. Vilka DLC är värt att köpa på sig efter? Och har ni några generella tips för en rookie?
Skulle säga alla 4 stora, slå till när det är rea så får du dom för några kronor nästan.
Citera
2016-05-30, 23:12
  #4541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skulle säga alla 4 stora, slå till när det är rea så får du dom för några kronor nästan.


Jag hatar Dead Money, alla andra är kul =)
Citera
2016-09-14, 19:21
  #4542
Medlem
KickAss-1337s avatar
Ni som spelat NV moddat, vilken installer använde ni? Och vilka mods tycker ni är värda? Känns som att det är så mycket man missar när man spelar vanilla
Citera
2016-09-15, 00:14
  #4543
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Ni som spelat NV moddat, vilken installer använde ni? Och vilka mods tycker ni är värda? Känns som att det är så mycket man missar när man spelar vanilla

Jag gjorde inte det då, men idag skulle jag använda ModOrganizer: https://sourceforge.net/projects/modorganizer/
Citera
2016-09-15, 09:24
  #4544
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Jag gjorde inte det då, men idag skulle jag använda ModOrganizer: https://sourceforge.net/projects/modorganizer/

Ska titta på det då, tack!
Citera
2016-09-25, 14:54
  #4545
Medlem
Aviarts avatar
Köpte ny dator och nu kraschar NV under uppstart, i loadingscreen. Kan starta nytt game, se cutscenen sen dör det efter 15 sekunders loadingscreen. NÅgon som har en schysst fix på det?

Har windows 10. Har försökt med kompabilitet etc.
Citera
2018-02-05, 01:37
  #4546
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Tänkte köra igenom New Vegas som mitt första Fallout och tänkte göra det helt vanilla. Vilka DLC är värt att köpa på sig efter? Och har ni några generella tips för en rookie?

* Sälj inte ammunition, den väger inget.

* Loota bara vapen. Armors och helmets har värdelös weight-to-value ratio. Undantaget är vissa fruntimmer (Sunny Smiles) som jag brukar klä av helt och arrangera i sexuella positioner.

* Jaga inte criticals, maxa sneak istället om du blir kåt av dem. Allt jobb, alla perks, de vapen man är tvungen att använda (inga machine gun-typer för de har critical mutiplier i närheten av noll) och att vara begränsad i klädseln är inte värt det. Sätt luck på 1.

* ED-E dyker upp tidigt i historien och ger mer vision, typ dubbelt, än 10 i perception. Sätt perception på 1.

* Charisma var värdelöst i F3, men i vegas ger det damage resistance och ökad output damage för dina två companions. 50% för båda om du har 10 i charisma.

* Early bird ger två poäng till varje special i sex timmar mellan 6:00 och 12:00, men efter ett tag orkar man inte bry sig om att sova eller vänta.

* I hardcore kan dina companions dö, och du blir väldigt ensam.

* Om du tänker använda de bästa armor och vapnen, och vem tänker inte det, är en repair på 90 och perk:en Jury Rigger vid level 14 värt mer än en barter på 90. Det är är pengarna försvinner, när man går till en reparatör.

* New Vegas Clinic har implantat som höjer S.P.E.C.I.A.L:s med en poäng, för 4000:- styck, så mer än 9 i en special är onödigt. Förutom intelligence som ger extra skill-poäng per level up, så sätt intelligence till 10 eftersom det tar ett tag innan du kommer till kliniken.

* Strength påverkade bara hur mycket man kunde bära i F3. I vegas behövs det för att hantera tyngre vapen korrekt. Sätt till 9 så slipper du ångra dig senare, tunga vapen är iaf kul att prova.

* Watch out for death claws.
__________________
Senast redigerad av SuperSizeMe 2018-02-05 kl. 01:40.
Citera
2018-02-05, 02:16
  #4547
Medlem
Arsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Jag hatar Dead Money, alla andra är kul =)

Dead Money kan vara den bästa DLC om man spelar den "rätt". Första gången jag spelade det hade jag en "small guns" karaktär, och då hittar man bara en revolver med ett fåtal patroner. Andra gången hade jag en melee-karaktär och det blev genast betydligt bättre då man hittar Knife spears. Det gick från att vara den sämsta DLC till den bästa.
Citera
2018-02-12, 04:55
  #4548
Avstängd
.profiles avatar
Tacka visste jag Fallout 3. Fallout är shoot'em-up med inslag av RPG, för ärligt talat hur kul är det att springa mellan två, tre personer när det enda man gör att klicka på ett nytt menyval i konversationen? Vegas nerfade bara shoot'em-up-delen och misslyckades med att förbättra RPG:n.

Man sänkte critical multiplier på vapnen, ger endast 5% extra luck i V.A.T.S. istället för 15%, hårda armor eller skal kräver i princip armor piercing bullets, det finns knappt några respawning fiender, extra hård svårighetsgrad ger inte mer experience än väldigt lätt så tråkigare att grinda när man känner för det, ingen dart gun (vad fan) eller rail gun.

Sen la man till factions och tvingar en att ta ställning till olika grupperingar som alla är lika hemska men på olika sätt. Ett misslyckat försök att skryta om hur djupt spelet är, för skjuter man ner någon från en grupp kommer de och jagar dig en gång om dagen (game time).
__________________
Senast redigerad av .profile 2018-02-12 kl. 05:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback