2011-02-21, 13:11
Medlem
guIIets avatar
Och imorgon lanseras äntligen DLCn, Dead Money - till PC och PS3, två månader senare efter 360 releasen. Ska bli intressant hur som helst. Bara jag som kommer köpa det så fort som möjligt?
Citera
2011-02-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Äckligt långt loadande på 360 konsoll, speciellt när man ska in/ut i Freeside och new vegas. Likaså lite större läger som tex. NCR.
Man hinner ibland gå iväg på dass och pinka, och man hinner ibland med att bre en knäckemacka

Suck... Så det har inte kommit någon patch som fixat laddningstiderna? Kommer ihåg att det var snack om det när jag spelade förut. Förstör ju hela spelupplevelsen, man orkar ju inte öppna dörrar ens p.g.a. laddningstiderna.
Citera
2011-02-22, 01:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Annars då var det värt pengarna och har det vart mycket action hittils?
Jag vet inte ifall jag ska köpa det då jag inte riktigt gillade fienderna man mötte på fallout 3 som muterade jättekrabbor och sånt
Jag tyckte definitivt att Fallout: New Vegas var värt pengarna... Visserligen tyckte jag Fallout 3 också var det, men det känns som om New Vegas är ett steg ännu längre i rätt riktning... Medan Fallout 3 kändes lite mindre djupt än Fallout 1 & 2, och dessutom lite mindre stilrent ibland (speciellt i jämförelse med det stämningsfulla Fallout 1, tvåan kändes lite mer kaotisk)... Fallout: New Vegas tycker jag har perfekt stämning och miljöerna, fienderna, etc känns mycket mer logiskt utplacerade... Fallout 3 kändes inte lika djupt som föregångerna från 90-talet men det är ju kanske förståeligt eftersom alla dialog i Fallout 3 inte bara är text utan också röstinspelningar... Fallout: New Vegas lyckas med konststycket att göra dialog i samma klass som ettan och tvåan! En stor nackdel med de två första spelens dialoger var ju annars att de var så oförlåtande, man fick alltid spara innan man pratade med någon för råkade man säga fel sak kunde man få hela stan emot sig (eller så kunde man välja perken "empathy" i Fallout 2)... I Fallout 3 och New Vegas är dialogerna mer förlåtande...

Som jag ser det finns det bara en nackdel i New Vegas, och det är att ens kompanjoner ibland "buggas bort"... Kolla att de är med med jämna mellanrum och spara med jämna mellanrum, gör du bara det är det inga problem men om du däremot inte gör det kan du få uthärda frustrationen att göra om sånt du redan gått igenom!

Hur som helst, jag tycker definitivt att du skall köpa New Vegas! Om man bortser från den där buggen är det ett fantastiskt äventyr och hade ett nytt Fallout-spel släppts idag hade jag direkt köpt det!
Citera
2011-02-22, 03:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
1. det finns mods som gör att man får mycket större fönster när man köper/säljer grejer, nån som vet vad den heter?
2. finns det nån mod som tar bort alla slowmotionscener när vats används?
3. hur vet man om olika mods strular med varandra?
Citera
2011-02-22, 07:02
Medlem
guIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
1. det finns mods som gör att man får mycket större fönster när man köper/säljer grejer, nån som vet vad den heter?
2. finns det nån mod som tar bort alla slowmotionscener när vats används?
3. hur vet man om olika mods strular med varandra?

1. Tror du menar Darnified UI New Vegas. Den kan laddas ner härifrån.
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1138795-wipzbeta-darnified-ui-nv/page__p__16650821#entry16650821

OBS. Du är tvungen att skriva om hela kategorin [Fonts] i fallout_default.ini (ta en back-up på filen först av allt) som hittas i New Vegas directory, ändra till:

2. Använd Project Nevada (om du spelar med script "NVSE").
http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=40040

Alt. Prova DK BulletTime, som fungerar utan NVSE.
http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=35823

Nu ersätter inte dessa mods "V" eller "VATS", på Project Nevada är "C" slowmo, för DK får du binda in-game en valfri siffra via din PipBoy3000.

3. Det vet jag faktiskt inte. Strular det för dig?
Citera
2011-02-22, 16:22
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guIIet
1. Tror du menar Darnified UI New Vegas. Den kan laddas ner härifrån.
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1138795-wipzbeta-darnified-ui-nv/page__p__16650821#entry16650821

OBS. Du är tvungen att skriva om hela kategorin [Fonts] i fallout_default.ini (ta en back-up på filen först av allt) som hittas i New Vegas directory, ändra till:

2. Använd Project Nevada (om du spelar med script "NVSE").
http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=40040

Alt. Prova DK BulletTime, som fungerar utan NVSE.
http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=35823

Nu ersätter inte dessa mods "V" eller "VATS", på Project Nevada är "C" slowmo, för DK får du binda in-game en valfri siffra via din PipBoy3000.

Dom har varit ännu fiffigare och gjort en pipboy menu (under aid tror jag) så du kan binda till valfri knapp, i mitt fall "framåt knappen" på musen - lättillgängligt är a och o
Citera
2011-02-22, 23:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guIIet
Har inte börjat spela än, tänkte fixa alla mods först.
Citera
2011-02-23, 04:32
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Har inte börjat spela än, tänkte fixa alla mods först.

De flesta mods brukar skriva om det finns någon känd mod som inte är kompatibel. Om du laddar ner Fallout Mod Maneger finns det en funktion under Load Order som heter BOSS Auto Sort som sorterar dina mods för att minska konflikter. Det finns även ett program som heter NVEdit som kan åtgärda fel som uppstår mellan mods men detta program har inte jag använt så jag kan inte säga om det fungerar bra eller inte.

Det bästa du kan göra är ju att helt enkelt testa dig fram, men om du använder kända mods brukar dessa fungera bra ihop så länge du inte tankar flera mods som gör samma sak. Till exempel bör du bara använda en mod som ändrar vädret till exempel.
Citera
2011-02-23, 05:14
Medlem
MrFingals avatar
Är det bara jag eller kom det inga ny perks över level 30 med Dead Money? Lite tråkigt då det var en grej jag såg fram emot. Jag minns att Broken Steel hade en del roliga perks som man kunde välja när level cappen ökade.
Citera
2011-02-23, 05:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Till exempel bör du bara använda en mod som ändrar vädret till exempel.
Japp så har jag gjort.
Citera
2011-02-23, 05:33
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Japp så har jag gjort.

Då ska det inte vara några större problem. Det enda som kan hända i princip är att två(eller flera) saker använder exakt samma yta att modda som då får sakerna att spawna i varandra. Men sannolikheten för att det ska inträffa är ju inte så jättestor.
Citera
2011-02-23, 06:14
Medlem
Lensflares avatar
Vad fixar nya patchen?

Jag avinstallerade skiten efter att det började krascha hela tiden.
Jag hade inga problem överhuvudtaget i början, men när jag började utforska The Strip så regnade krascherna över en till slut.

Har dom t,ex löst krachen inne i...öhh... stället där alla springer omkring med vita handskar? Man behöver ju bara känna lukten av kloret i bassängen så tvärdör datorn.

Jag hade antagligen inte mycket kvar av spelet, och jag hade även utforskat varenda ställe på kartan.
Men nu börjar jag bli sugen på att köra om rubbet då det är många val och kompanjoner som jag ångrade efter ett tag, men då vill jag inte att skiten kraschar stup i kvarten i slutfasen av spelet.

Dock känns det jävligt jobbigt att spela om allt... eller!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in