Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Den är kanske inte dålig, men ganska överskattad negerserie.
Ja, det är ungefär min åsikt också efter att till slut tagit mig igenom första säsongen.
Tempot var långsamt och jag satt liksom hela tiden och väntade på att det skulle komma igång och hända saker. Kände inte heller någon större sympati för någon av karaktärerna.
Jag misstänker att den är så hyllad för att den skildrar ghettonegrer. Många, även i Sverige, verkar ha någon romantiserad bild av det där gangsterlivet. Brukar se amerikanska filmer utan undertexter, men det gick inte här. Jag hajjade inte mycket av negertugget.
Med det sagt så tycker jag inte serien var dålig. Gillade den realistiska känslan. Upplevde nog aldrig att nej sådär går det knappast till i verkligheten. Så väldigt trovärdig skulle jag säga. Påminde också en hel del om Homicide - life on the streets, som ju också utspelar sig i Baltimore. Den serien tyckte jag var mycket bättre när jag såg den på 90-talet. Men kanhända står den sig inte mot dagens maffiga produktioner.
Men det får räcka med en säsong för min del. Finns annat som är mer värt att lägga sin tid på.