2023-04-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Dom har ju gjort allting tillsammans tidigare med undantag för dörrbränderna som vi inte riktigt vet. Den stora frågan för mig är om det var planerat av båda att mörda henne efter bråket vid Nöjet eller om J räknade kallt med M s bidrag när det smällde till.

Det är så svårt att få ihop det... tänkt mycket på det med....
JJ säger att de tänker de ska slå tillbaka eftersom hon försökte slå J där på Nöjet ..Jag tycker det är heeeelt sjukt redan där! De är ju TVÅ och J var ju den som tog till handgemäng först o knuffade Tove så hon ramlade bakåt även där redan, Tove använde bara ord! Så jävla bra att Tove fick säga innan hon blev mördad hur VÄRDELÖS Johanna är
Johanna berättar sen i förhör att VI ska bara slå henne lite... alltså 2 mot en igen fast T bara bråkat med henne, en person. Sen säger hon, "då dök det upp en tanke" ( som hon säger, idioten) " vi ska gå bort en bit med henne o slå henne" ..... det är ju än värre och sjukt!!! Skulle allt vanligt folk, både vuxna och ungdomar idag med Internet o allt vad det innebär idag, svartsjuka osv fungera så som J, så hade vi ju FÖR FAN haft misshandel och mord bakom varje kroghörn varannan minut!!! Så ovanlig måste ju den tanken vara!
JJ har planerat det länge i olika scenario, tankar, texter, läst om osv men kanske inte NÄR det ska ske men när tillfälle ges.... så finns en plan /tankar osv.
JJ vet ju att Tove är tillbaka i Vetlanda...(väl?) så det är ju bara en tidsfråga om och när JJ ska stöta på T ute (eftersom T verkade gilla att dricka o festa också) och JJ har nog stenkoll på var Tove är genom alla sina andra allierade/rädda vänner....
JJ bestämde sig redan när hon eldade på dörren i januari att T och My ska dö, sen kanske hennes tankar kommer o går beroende på hur sjuk hon är... men hon tänker se till att lyckas, vilket hon tyvärr gör pga att det är så många som är så rädda för henne, annars hade någon berättat innan oavsett Maja..
Maja tror jag vet, hon vet precis vad det här ska leda till.... hon har slunkit undan allt för många gånger, bett till Gud, varit sjuk (bett sin pappa tom säga det till J), "Jag är inte rädd eller så men det känns risky"..... hon är så rädd o kluven i sin lojalitet mot J att hon tom ändå åker till JJ för att visa att hon tycker om henne men ändå inte följer med att tända eld på Toves pappas hus/dörr...
Får känslan av att det var dags för henne att visa att hon inte är Töntig, och behöver bevisa för Johanna att hon faktiskt är hennes bästa vän. Tror hon går "ALL in " för att visa det den kvällen, därför går hon in o kollar efter T, allt för att stå upp för sig själv o bevisa för sin manipulerande mästare som är den enda som älskar henne som hon känner ... Händelsen när hon inte släppte in henne eller kanske blockat henne var så fruktansvärt övergivande för henne att hon var med på allt sen. Kan ha räckt med att Johanna sagt tex flera mån innan "du är ju så jävla feg"....
Är man i greppet på en narcisisst/psykopat är man så nedbruten och älskad på samma gång.... OM denne sen kränker en själv, (räcker med ett ord bara) så föds ofta en ilska eller något som gör att man vill bevisa tvärtom....
Det är vad jag tror hänt här o varför Maja VAR med och mördade Tove
Citera
2023-04-22, 23:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Finns inte en chans att T huvud dunkades i golvet enl den skada hon hade
Och det där med medvetandesänkning trodde jag vi redan avhandlat att hon inte var nära någon medvetslöshet
Skadan i ögat kan ha skett i turmultet när både J och M försökte få T still så den kan även M ådstakommit
Det var nog en större kamp än vad som sägs

Som Sybel påpekar så kan skadan i bakhuvudet ha lett till en medvetandesänkning, detta har som du är mycket väl medveten om rättsläkaren vittnat om.

Lägg därtill kraftig berusning så är Tove inte mycket mer än ett hjälplöst kolli.

Huruvida summan av allt ledde till att Tove var medvetslös redan innan Johanna började strypa henne vet vi inte. Ditt påstående att hon inte var nära någon medvetslöshet är bara taget ur luften.

Att slaget i bakhuvudet kan ha lett till en medvetandesänkning vet vi däremot, för det har rättsläkaren slagit fast. Och det vet du.
Citera
2023-04-22, 23:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
T hade en skada I huvudet som blött, vilken är mer trolig att hon ådrog sig i fallet.

På golvet fanns nylagd plastmatta som kan ha dämpat så att skadan inte blev så stor. För att inte J skulle klämma sina fingrar kan hon inte hållt om hela huvudet och följaktligen inte haft full kraft.

Detta är dock endast en spekulation runt ögonskadan i kombination med mjukdelsskadan.

Den är fortfarande hård... Och vadå klämma sina fingrar? Hur fan skulle hon kläma sina fingrar om hon dunkar Toves huvud i golvet...

Seriöst dina hittepå historier för att få MH oskyldig börjar att bli en aningen desperata nu.
Citera
2023-04-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Eksjö TR är enligt mig just nu Sveriges främsta... då de inte låtit sig påverkas av alla dessa proffstyckares utspel.

🍻 håller med dig 😆
Citera
2023-04-22, 23:37
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Finns inte en chans att T huvud dunkades i golvet enl den skada hon hade
Och det där med medvetandesänkning trodde jag vi redan avhandlat att hon inte var nära någon medvetslöshet
Skadan i ögat kan ha skett i turmultet när både J och M försökte få T still så den kan även M ådstakommit
Det var nog en större kamp än vad som sägs

Vi får inte heller glömma att grannen hörde en ”jättehög” smäll och sedan strax efter två eller tre till. Han gick upp och ringde på och hörde dessutom 5-10 sparkar i väggen. Inte en chans att Johanna och Tove var själva i badrummet.
Citera
2023-04-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag sitter och lyssnar på rättegången och då specifikt Johannas del och funderar på följande:

Jag noterar likt alla andra att hon inte ens nämner MH när hon berättar fritt.

Vidare berättar JJ:

JJ sitter grensle över TTs buk/bröstkorg. TT ligger ner. Ser det som nästan fysiskt omöjligt att TT når upp till JJs hals för stryptag (Men någon får gärna överbevisa mig här).

Det är även i detta skedet som JJ kopplar in MH. Att det är MH som tar bort TTs händer från JJs hals.

Men jag tror vi tidigare spekulerat i tråden att det är en lögn från JJs sida att TT tar stryptag, dels för att det verkar fysiskt väldigt svårt att nå JJs hals när TT ligger ner och JJ sitter på bröstkorg/buk. Men jag tänker också att om man är i ett sådant underläge så försöker man väl knappast ta stryptag utan primärt försöker komma loss. Dessutom säger JJ detta för att det ska låta som att hon försvarar sig mot TT och verka mindre brutalt.

Så om vi drar en potentiell slutsats att det är en ren lögn att TT tar stryptag och att MH tar bort TTs händer till följd av strypgreppet. När kommer isåfall MHs händer in i bilden?

För att tro på att MHs händer kommer in i bilden vid TTs strypgrepp så måste man ju också tro på att TT tog strypgrepp.

Jag tror att det händelseförloppet är ren bullshit från JJ.

Jag tror fortfarande att MH medverkade men det till följd av alla andra omständigheter, fäster noll tilltro till den uppdiktade berättelsen från JJ när MH kommer in i bilden.

Håller helt med! Jag tror att J inte kunde förklara bort sitt eget strypgrepp på Tove, men försökte ”förklara det” genom att säga att Tove började och tog ett strypgrepp först.

Om Tove aldrig tog det där strypgreppet så undrar jag också var MH:s händer var eller om de helt enkelt inte behövdes.
Citera
2023-04-22, 23:40
Medlem
Sveppss avatar
Visste ni att det var hantverkare (målare?) i lägenheten under söndagen (efter mordet). Kan de ha tvättat golvet? Har alltid tyckt det var lite konstigt att inget blod hittades och hon blödde ju från huvudet.
Citera
2023-04-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Just här var frågan kring Ts Samsung telefon.

Japp men ville visa att Googles appar används i iPhone och Samsungs appar också används i iPhone och lite annat när ändå hade det temat här.

Och Toves Google-konto är kopplat till molntjänster (ser vi i skärmdump McDonald’s-rundan) så mobilen behöver inte hittas för platshistorik och stegräkning för Tove.

Den biten kan Google Fit och Googles tidslinje ha skött. Och ovanpå det kanske även Samsung Health då och en rad andra molntjänster som loggar platsdata inte bara för appar utan i databaser kopplade till själva enhetens operativsystem Android. Sportig tjej så inte omöjligt hon hade sånt igång.

På samma sätt kan man tömma molnen för Toves Snapchat, Instagram, Facebook, Whatsapp m.m. för att få liknande ledtrådar man fått vid analys av de misstänktas mobiler. Som exempel då på hur Tove, eller MGM, använde Toves mobil, dess operativsystem Android eller appar under vistelsen i JJ:s lgh.

Inloggning bör inte vara nåt större bekymmer då de sitter på inloggningsuppgifter till minst hennes Google-konto där gmailen kan vara återställningsmejl för andra konton om hon använder olika lösen.

Å andra sidan så bör de flesta av hennes lösenord vara sparade i webläsaren Chrome om hon haft för vana att spara dem där. Då är det bara att logga in i Googles Chrome och kika i Inställningar>Lösenordshantering.

En genomgång av lösenord där ger även vilka konton/webbsidor hon använt vilket kan ge fler ledtrådar i fallet. Alltså en riktig kartläggning av rörelsemönster inte bara för MGM utan även Tove.

Kan tilläggas att MGM molntjänster (iCloud,Snap och Google) inte är tömda i dess rätta bemärkelse enligt vad som framgår av fup.

Det man ser i fup är istället inloggningar av IT-forensiker i en forensiskt säker dator i kontona och så så har de tagit några skärmdumpar i typ Google-kontots profilsidor.
Citera
2023-04-22, 23:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vi får inte heller glömma att grannen hörde en ”jättehög” smäll och sedan strax efter två eller tre till. Han gick upp och ringde på och hörde dessutom 5-10 sparkar i väggen. Inte en chans att Johanna och Tove var själva i badrummet.

Jo men enligt alla MH älskare här inne så kan man dunka någons huvud i golvet så pass hårt utan att de skulle synas vid en obduktion... Och sparkarna är döds ryckningar

Deras teorier är så jävla skeva så man undrar ju.
Citera
2023-04-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det kan jag tänka mig.. Hoppas panpizzan har fått en fin yta!

Genom sig själv känner man andra
Citera
2023-04-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hon kommer bli den nya "hinsehäxan" så länge hon får uppmärksamhet kvittar det vart hon är, jag tror även att för stunden var hon nog överlycklig att hon inte bara fick sin hämnd på Tove, utan även på Maja nu.
Nu har hon många tjejer att bygga upp en vänskap med där inne, får se hur länge det tar innan hon ska hämnas på de med.

Ja, uppmärksamhet är ju ALLT i en Narcissist eller psykopats liv, så hon känner sig nog stolt och tänker/tror att kvinnorna där inne ser upp till henne och är samma som henne..typ förstår henne, kan jag tänka mig att hon tänker. Men det finns nog många där som inte är av samma skrot o korn... och även de som har mer störda personligheter... så hon går nog bet på det.... Helt utan vetskap om dock från mig
Citera
2023-04-22, 23:51
Medlem
Herzs avatar
Har inte orkat följa händelsen, kan någon sammanfatta?

Tjejerna som blev dömda såg ut som totala psykopater utan någon själ. Konstig blick i ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in