Citat:
Precis. Dom har ju gjort allting tillsammans tidigare med undantag för dörrbränderna som vi inte riktigt vet. Den stora frågan för mig är om det var planerat av båda att mörda henne efter bråket vid Nöjet eller om J räknade kallt med M s bidrag när det smällde till.
Det är så svårt att få ihop det... tänkt mycket på det med....
JJ säger att de tänker de ska slå tillbaka eftersom hon försökte slå J där på Nöjet ..Jag tycker det är heeeelt sjukt redan där! De är ju TVÅ och J var ju den som tog till handgemäng först o knuffade Tove så hon ramlade bakåt även där redan, Tove använde bara ord! Så jävla bra att Tove fick säga innan hon blev mördad hur VÄRDELÖS Johanna är
Johanna berättar sen i förhör att VI ska bara slå henne lite... alltså 2 mot en igen fast T bara bråkat med henne, en person. Sen säger hon, "då dök det upp en tanke" ( som hon säger, idioten) " vi ska gå bort en bit med henne o slå henne" ..... det är ju än värre och sjukt!!! Skulle allt vanligt folk, både vuxna och ungdomar idag med Internet o allt vad det innebär idag, svartsjuka osv fungera så som J, så hade vi ju FÖR FAN haft misshandel och mord bakom varje kroghörn varannan minut!!! Så ovanlig måste ju den tanken vara!
JJ har planerat det länge i olika scenario, tankar, texter, läst om osv men kanske inte NÄR det ska ske men när tillfälle ges.... så finns en plan /tankar osv.
JJ vet ju att Tove är tillbaka i Vetlanda...(väl?) så det är ju bara en tidsfråga om och när JJ ska stöta på T ute (eftersom T verkade gilla att dricka o festa också) och JJ har nog stenkoll på var Tove är genom alla sina andra allierade/rädda vänner....
JJ bestämde sig redan när hon eldade på dörren i januari att T och My ska dö, sen kanske hennes tankar kommer o går beroende på hur sjuk hon är... men hon tänker se till att lyckas, vilket hon tyvärr gör pga att det är så många som är så rädda för henne, annars hade någon berättat innan oavsett Maja..
Maja tror jag vet, hon vet precis vad det här ska leda till.... hon har slunkit undan allt för många gånger, bett till Gud, varit sjuk (bett sin pappa tom säga det till J), "Jag är inte rädd eller så men det känns risky"..... hon är så rädd o kluven i sin lojalitet mot J att hon tom ändå åker till JJ för att visa att hon tycker om henne men ändå inte följer med att tända eld på Toves pappas hus/dörr...
Får känslan av att det var dags för henne att visa att hon inte är Töntig, och behöver bevisa för Johanna att hon faktiskt är hennes bästa vän. Tror hon går "ALL in " för att visa det den kvällen, därför går hon in o kollar efter T, allt för att stå upp för sig själv o bevisa för sin manipulerande mästare som är den enda som älskar henne som hon känner ... Händelsen när hon inte släppte in henne eller kanske blockat henne var så fruktansvärt övergivande för henne att hon var med på allt sen. Kan ha räckt med att Johanna sagt tex flera mån innan "du är ju så jävla feg"....
Är man i greppet på en narcisisst/psykopat är man så nedbruten och älskad på samma gång.... OM denne sen kränker en själv, (räcker med ett ord bara) så föds ofta en ilska eller något som gör att man vill bevisa tvärtom....
Det är vad jag tror hänt här o varför Maja VAR med och mördade Tove
Hoppas panpizzan har fått en fin yta!