2023-04-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
"Johanna Leshem Jansson flyttades kort innan domen till kvinnofängelset Hinseberg. När hon under onsdagen fick beskedet att hon dömts till livstidsfängelse ska ha hon inte ha uppvisat några negativa känslor kring domen, enligt uppgift till Aftonbladet.
I stället ska hon börjat berätta för de andra intagna på sin avdelning att hon dömts till livstids fängelse."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQRoLJ/johanna-fick-domen-for-mordet-pa-tove-inne-pa-hinseberg

Jag vill tro att hon är så fruktansvärt naiv trots situationen hon befinner sig i och tror på att Clea kommer rädda henne från livstidsstraffet.
Eller så är hon bara en riktig psykopat vilket vi alla förstått
Citera
2023-04-20, 17:23
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
"Johanna Leshem Jansson flyttades kort innan domen till kvinnofängelset Hinseberg. När hon under onsdagen fick beskedet att hon dömts till livstidsfängelse ska ha hon inte ha uppvisat några negativa känslor kring domen, enligt uppgift till Aftonbladet.
I stället ska hon börjat berätta för de andra intagna på sin avdelning att hon dömts till livstids fängelse."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQRoLJ/johanna-fick-domen-for-mordet-pa-tove-inne-pa-hinseberg
Så hon mår alltså inte alls dåligt?
Jahapp...
Citera
2023-04-20, 17:25
Avslutad
Citat:

Skaffar sig snabbt nya kompisar… Blir nog inget festa dock.
Citera
2023-04-20, 17:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Sinnessjukt men inte oväntat
Hon känner ingen ånger utan är väl stolt för det hon gjort
Citera
2023-04-20, 17:26
Medlem
Citat:

Om det stämmer så stämmer det väldigt bra med hennes förhör som liksom rann på som om hon berättade att hon genomgått en födsel, varenda detalj, inget gråtande i mellan och verkade stolt! Helt sjuk.
Hon håller redan på att sätta sin rang tror hon...ursch!
Jag har kommit till insikt med en annan sak... JJ googlade inte på kvinnofängelse för att hon var rädd att åka in tror jag.. (som vi normala tänker), hon avvägde nog om det var värt det eller inte, så sjuk tror jag hon är.
Citera
2023-04-20, 17:29
Medlem
Citat:

Hon verkar stolt över det, skrämmande
Citera
2023-04-20, 17:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Äntligen, ett rättvist straff i Sverige. Fan vad skönt att läsa att dom båda har fått livstid.

Nu hoppas jag på en riktigt jävla stor ändring framöver, att livstid blir livstid på riktigt, och att våldsamma brott straffas mycket hårdare än innan.
Jag hoppas också på döds straff men det kommer ju aldrig hända, synd.

Men idag är jag lättad att dom båda fittorna blir inlåsta så länge som sverige har att erbjuda just nu.
Vänta tills Hovrätten sagt sitt! Negern tror jag inte får livstid i Hovrätten men jag hoppas jag har fel! Håller med dig i att äntligen kanske domstolarna börjar döma ut passande straff.. Vårt straffsystem passar inte dagens kriminalitet och det är för sällan domstolarna dömer till de strängare straffen.
Citera
2023-04-20, 17:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Intressant att lyssna på rättegången, 20-åringen låter mest trovärdig.
Tror inte att dom hade planerat att mörda Tove.
Men bara det att dom i stället för att ringa en ambulans går ut i köket för att hämta hushållspapper att torka upp urin med som runnit ut på badrumsgolvet, borde ge båda livstid.
Tove hade oturen att möta 2 idioter som orsakade hennes död och gjorde inget för att försöka hjälpa henne, man behöver inte veta detaljer.
Lås in båda på livstid och kasta bort nyckeln.
För er fattiga kommer rättegången på youtube inom ett dygn.

Har du köpt ljudinspelningarna? Köper gärna jag med (vart gör man det) men om det är så att den laddas upp så håller jag mig i ett dygn.
Citera
2023-04-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag börjar mer och mer tro att Maja är en lömsk manipulatör av rang hon med. Lite som i filmen Murder By Numbers, och den "undergivna" vapendragaren (Maja, i det här fallet) visar sig vara den riktiga psykopaten som spelar på sin falska oskuld medan den "starka" och inbillat dominanta medbrottslingen är tänkt att få bära hela skulden själv. Oavsett finns det ingen oskyldig bland de två.

Jag håller med .. en kvinnlig psykopat brukar inte vara den där extroverta känslomänniskan som hatar och bråkar vitt och brett .
Jag börjar mer och mer tro att det är Maja som har varit den styrande men på att väldigt signifikant sätt . Googlingarna kan likväl komma från Maja , även eldningarna och att J har önskat livet ur så många sedan Maja kom med i gänget .
Och är nog bra mycket smartare och lömskare än hon verkar . Hon säger att hon låg och bad till gud att det skulle sluta regna , när J enligt henne ville ut och mordbränna . Men det som har kommit fram nu om Maja så känns det nästan skrattretande men skrattet fastnar i halsen . Och att hon ” glömde ” mobilen hos J när de skulle dumpa .
Folk har en tendens att ta den tysta personen som snäll bara för den inte gör nåt direkt väsen av sig . Och hennes familj är med i en församling och pappan fd pastor , de har säkert mycket gott rykte och status , så inte kan väl lilla Maja som är så tyst och snäll och dessutom har diagnos vara så grym.
Folk skriver att J har kalla ögon .. men M då . De ser verkligen inte varma utan , tvärtom verkar så verkar de väldigt uttryckslösa och som att man inte har en aning om vad hon döljer bakom .
Citera
2023-04-20, 17:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Förstår att det finns tidigt en tråden man frågar ändå?

Varifrån kommer Maja? Får Mozambique känsla på Maja.

Lesher då - var kommer hon ifrån?
Antar du fått svar redan, ligger lite efter i tråden. M. är adopterad från Sydafrika och J. är halv-Israel då pappan är är från Israel.
Citera
2023-04-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Iofs är väl inte livstid, livstid, eller vet ni mer vad det är?
Citat från lokalblaskan.

Livstid innebär ett fängelsestraff som är obestämt i tid och som efter en minimitid har passerat (mellan 14 och 18 år något sånt tror jag) kan bli föremål för tidsbestämning efter ansökan från den dömde.
Citera
2023-04-20, 17:38
Medlem
Ljudupptagningen från rättegången finns i prime crime appen nu såg jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in