Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag spelar inte ned allvaret - jag citerar bara vad det står i artikeln så diskussionen inte ska behöva handla om TS och många andras domedags fantasier.
Det är ju din egen högst subjektiva bedömning om vad det är du sysslar med.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
För det första finns det ingen lag än - för det andra är - enligt artikeln - lagens syfte inte alls att förbjuda missaktning mot en grupp - tanken är att förbjuda uppmaning till missaktning.
Missaktning mot en grupp är redan olagligt, så vad yrar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Dvs du får missakta hur mycket du vill, men ge fan i att aktivt hetsa andra till samma känslor A lite som att det är förbjudet att anstifta till mord.
Om jag uttrycker att jag "missaktar" en viss grupp på grund utav x och y anledningar så kan det mycket väl tolkas som att jag uppmanar andra att göra detsamma. Vad är skillnaden exakt?
I artikeln du citerar står det även "missaktning mot individer". Det låter som ett fint sätt att skriva att man inte får uttrycka kritik mot judiska individer.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Resten av ditt svar tog jag bort efter som det bygger på ditt missförstånd om vad förslaget handlar om.
Ja, eftersom att du inte vill svara på frågan. Återigen, vad fyller denna lag för funktion i din mening?