Citat:
Ursprungligen postat av
Tezz-l
Rättsläkaren var med på liven av rättegången iallafall.
Jag såg igår att det fanns flera avsnitt ifrån rättegången och jag har lyssnat genom de mesta på morgonen nu och rättsläkarens vittnesmål var mycket detaljerad. Hon berättar att det krävdes omfattande och långvarig tryckning på halsen och detta var inget som gjordes i några sekunder. Utifrån de hon kunde avläsa ifrån halsen olika punkter och blödningar och faser så var strypning långvarig inte som J version om att hon tryckte till lite granna
J har redan erkänt i princip att hon ströp T så hon kan se sig som skyldig och livstidsdömd redan nu! I majas fall saknas det bevisning om hon var med i badrummet under själva strypning men hennes stegräknare säger något annat när hon påstår att han hon låg sov? vilket inte finns någon vettig förklaring till ännu, troligen ännu en lögn kommer att sägas i nästa högre instance. Det är den omständigheten som gör att m kan få lägre straff än livstid. Men jag tänker själva skyddandet av J inblandning skyddar M medvetet då hon varken larmat eller sprungit till en granne för få hjälp. om T var sån nära vän till M som hon påstår då borde man springa be hjälp. Sedan berättar M att hon
är med och fraktar kroppen och hjälper till att dölja/förstöra kroppen med att låta J tända eld på den. Griftefrid av kroppen och dölja bevis för rättsapparaten skyddande av en mördare borde ändå var ganska högt i straffsatsen. Plus massa ljug både i polisförhör mot anhöriga och under rättegången.