2023-04-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag brukar inte lägga tid på sånt här men här, fallet blev intressant när blev livstidsdomar som delades ut, kommer ändras med tiden i dem högre instancerna tyvärr. Jag lyssnade genom rättegångarna finns betydligt mer material ifrån detta innan man kan dra slutsats, jag tänker rättsläkaren måste väl höras också? det kanske inte kan kommer upp här på nätet? Hur som helst tycker båda Gms ljuger något hejdlöst och båda ä delaktiga i detta! Maja sovande är också anmärkningsvärt dåligt ljugande hennes "eeee i varje mening blir otroligt pinsamt lyssna på!! En ljugare som sitter trasslar in sig i sitt egna ljugande ursh!!! Hoppas att det får skaka galler i evighet! troligen inte efter HDs yttrande
Rättsläkaren var med på liven av rättegången iallafall . Att hon hade så mycket skador utan att ha kunnat yppa ett skrik eller rivit gm tyder på att de var två gm .
Citera
2023-04-21, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Så funkar det inte säger du. Okej, så ingen människa kan äta efter man spytt?
Sorry, jag glömde att Maja ju är en ovanlig människa på exakt alla sätt och vis. Spyfärdig fast ändå inte, narkolepsi fast ändå inte, minnesförlust fast ändå inte, moralisk fast ändå inte, förståndshandikappad fast ändå inte och så vidare..
Citera
2023-04-21, 08:29
Medlem
Skibladners avatar
Nu är tråden i sitt rätta jag. Själv lider jag bara av sura uppstötningar efter för mycket sill på midsommar.😅
Citera
2023-04-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, och den första tanken som slår en när man ser en död människa är ju inte att hon är mördad. Hon kunde ha fått hjärtstopp, ramlat och tuppat av, sjukdom osv. Är man inte ens säker på att hon är död är väl ändå första tanken att skaffa hjälp, eller iaf fråga vad som hänt. Inte börjar man bära ner kroppen iaf.

Korrekt.
Enda anledningen jag ser är att hon skulle vara rädd för JJ men det faller nog nästan helt. Må vara bästa vänner men då borde M känt sig rädd dygnet runt sedan de började umgås.
Citera
2023-04-21, 08:40
Medlem
Imponerande hur Clea sitter och pressar M på att hon ljög i polisförhör och om hon har ljugit för nån mer, sina föräldrar osv..

Så sitter hon själv med en riktig lögnare som själv ljugit i veckor på ett grymt okänsligt sätt.

Hör hon inte hur patetiskt det låter?
Citera
2023-04-21, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Imponerande hur Clea sitter och pressar M på att hon ljög i polisförhör och om hon har ljugit för nån mer, sina föräldrar osv..

Så sitter hon själv med en riktig lögnare som själv ljugit i veckor på ett grymt okänsligt sätt.

Hör hon inte hur patetiskt det låter?

Hör du inte hur oproffisonellt det själv låter? Så många va er knegande arbetare förstår inte att det är ett JOBB och vad man själv tycker och tänker hör inte dit för du representerar din ARBETSGIVARE. lägg det på minnet nästagång du går till jobbet.
Citera
2023-04-21, 08:47
Medlem
Citat:
Jag brukar inte lägga tid på sånt här men här, fallet blev intressant när blev livstidsdomar som delades ut, kommer ändras med tiden i dem högre instancerna tyvärr. Jag lyssnade genom rättegångarna finns betydligt mer material ifrån detta innan man kan dra slutsats, jag tänker rättsläkaren måste väl höras också? det kanske inte kan kommer upp här på nätet? Hur som helst tycker båda Gms ljuger något hejdlöst och båda ä delaktiga i detta! Maja sovande är också anmärkningsvärt dåligt ljugande hennes "eeee i varje mening blir otroligt pinsamt lyssna på!! En ljugare som sitter trasslar in sig i sitt egna ljugande ursh!!! Hoppas att det får skaka galler i evighet! troligen inte efter HDs yttrande
Det ska finnas en fil i länken här med förhör/ rättsläkaren
Citera
2023-04-21, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Hör du inte hur oproffisonellt det själv låter? Så många va er knegande arbetare förstår inte att det är ett JOBB och vad man själv tycker och tänker hör inte dit för du representerar din ARBETSGIVARE. lägg det på minnet nästagång du går till jobbet.
Clea är alltid mycket klumpig i de flesta förhören hon gör och även de uttalanden hon gör i media
Senast redigerad av Anedin 2023-04-21 kl. 08:52.
Citera
2023-04-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Båda kommer frias, fett skadestånd, åttasiffrigt, sedan skyddad identitet och dygnetrunt skydd resten av livet.

Du är ju dum i hela huvudet
Citera
2023-04-21, 09:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, och den första tanken som slår en när man ser en död människa är ju inte att hon är mördad. Hon kunde ha fått hjärtstopp, ramlat och tuppat av, sjukdom osv. Är man inte ens säker på att hon är död är väl ändå första tanken att skaffa hjälp, eller iaf fråga vad som hänt. Inte börjar man bära ner kroppen iaf.

Om man nu skulle utgår från att det var detta verkligen var det som Maja steg in i, precis enligt hennes egen berättelse, då fattade hon nog alldeles säkert utifrån Johannas tidigare historik vad som hade hänt.

Varför skulle Maja då tänka att Tove tuppat av, särskilt som att hon ligger i ett lakan? Maja visste ju om bråket inne på Nöjet, och hon kände Johannas mörka tankar.

Hon kan ha ihopblandade minnesbilder, både genom att det ändå måste vara traumatiskt och genom Johannas berättelse som hon klamrat sig fast i under en längre tid och även att Maja hade druckit också. Skuldkänslor kan vara en stor bidragande orsak här, till det kaos man ändå skulle kunna känna.

Om man tänker på Majs berätteler om hur hon tänkte vid mordbränningarna; hon bad till Gud att inget skulle hända. Men nu hade henns farhågot besannats.

Hon kan ljuga för att skydda sig själv. Det kan vara lögner för att dölja sådant som hon kan känna är omoraliskt, som hon nu vet bidragit till att Tove är död t ex. Man kan väl bara tänka själv, att djupt inne i hennes inre, måste det finnas en inre vetskap om, att om Maja hade tidigare larmat någon annan om Johannas tankemönster, då hade Tove kanske inte varit död? Sådana tankar kanske inte är så medvetna, men inte sällan kan sådana omedvetna tankar poppa upp till ytan. Förträngning kan komma in här, att man vill inte kännas vid att man handlat fel.

Det kan finnas inre spärrar för att orka se sin egen del, oavsett om hennes agerande varit olagligt eller inte. Hur många gånger har man inte hört människor skylla ifrån sig, fast alla vet vad som har hänt?

Det kan finnas många skäl för Maja att ljuga, även om hon inte skulle varit aktiv i själva mordet.

Vittnen och minnet är väldigt opålitliga, även de som inte har något att dölja. Jag följde rättegången mot Stefan D och själv kunde jag inte förstå hur många hde glömt väsentliga, delar när det handlade om så viktiga saker som mord.

Det finns mycket forskning runt det här, och jag menar att det är mycket osäkert hur Majas minnesbilder om exakt händelseförlopp, exakt när hon gick på toa, eller exakt var hon var när Johanna kom eller messade.

Det kan vara en mix av minnen, felaktiga minnen och sanning och lögner.
Citera
2023-04-21, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Något ironiskt att båda dömda kvinnor är importerade. Hade Sverige haft hårdare regler för vilka som släpps in så hade Tove varit i liv. Om och om igen visar sig invandringen och adoptionerna från alltför avlägsna länder från Sverige, kulturellt och socialt ge allvarliga skador på svenskar och vårt samhälle.

Bara en titt på de två dömda kvinnorna och man ser på ansiktsformen att det är något "off" med dem.

Ett exempel är ju den adopterade Tobias Hubinette som ägnar all sin tid åt att försöka riva ned det svenska samhället. Hade hans liv varit bättre om han levt i Sydkorea? Kanske socialt och kulturellt. Men, varför detta hat mot det svenska samhället? Varför flyttar inte Tobias till Sydkorea om han tycker det är bättre istället för att slänga ur sig bitterhet och spyor mot Sverige?

Erlander varnade för att släppa in alltför främmande människor från MENA. Nu fick Tove betala priset för deras närvaro. Vad händer när de väl blir släppta, vilket de lär bli inom 10+ år, får jag anta!

Men håll käften, vad var etniciteten på de killar som torterade ihjäl Jon Hron?

För övrigt, vad Bodström mfl gnäller, dom har gillat när grova våldsverkare kommit undan, det stör dom otroligt att två iskalla mördare får livstid.
Citera
2023-04-21, 09:12
Medlem
Citat:

Här är FUP om de fungerar

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in