Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminallen
De skulle behövt tömma grannens mobil då och det kanske inte är en normal utredningsåtgärd. Men det hade varit intressant precis som du säger.
En annan irriterande sak är att skärmdumpen från Ts telefon är så suddig att det inte går att utläsa vad det står.
Det som visas i appen är starttider enligt ChatGPT.
Om du ser en aktivitet i Hälsa-appen som visar att du gick 100 steg under en specifik tid, indikerar tidsstämpeln normalt när aktiviteten startade. Det betyder att tidsstämpeln representerar tiden då du började gå och att aktiviteten avslutades efter att du hade gått 100 steg.
Tiderna som registrerats i Majas telefon är starttider enligt min bedömning. Den slutsatsen kan man dra av övrig data från appen som finns i fallet. Det verkar även stämma att det är 10-minuters intervaller. Men appen kan registrera aktiviteter oftare som också framgår.
Jag undrar fortfarande vems telefon J hade med sig när hon mötte grannen första gången. Eller om grannen mindes fel.
Tack!
Jag har ett ine motstånd til det där med det it- tekniska, men det är ju så oerhört viktiga detaljer.
Det där med start 100 steg, är intressant, men det kräver att jag fåt säta mig in i det. Stämmer det verkligen med hur mina steg registraras? Tycker inte det vi första anblicken.
Ett problem är ju att Toves mobil inte har hittats, vilket gör att man inte kan uläsa något från appen (om jag fattat det rätt??)
Däremot såg jag att man kunnat idenifierat rörelse 02:45 från den, vilket för mig låter som att det är Toves mobil, eftersom Johannas visar på rörelse efter det.