Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Det finns inga slumområden i Sverige
Mycket p.g.a. att hyresvärdarna är snabba med att avlägsna klotter och varje morgon städas det upp runtikring allmänna ytor. Saker och ting blir kontinuerligt reparerade och det finns kvartersvärdar som rycker ut genast vid minsta driftstörning.
Jag har aldrig sett något slumområde i Sverige . Definitionen på slum är alltså att ingen jävel bryr sig om närmiljön, hämtar sopor, avlägsnar klotter, inventarier tillåts förfalla och husen har stora behov av underhåll. Aldrig någonstans i Sverige har jag sett hyreshus som närmar sig slum
Inte riktigt ännu men ju mer oseriösa fastighetsägare det kommer som inte orkar spendera enorma summor pengar på klotter, nedskräpning, nya tvättmaskiner, förstörda fönster och dörrar osv.
Du har aldrig sett något som närma sig ett slum. Jag har sett 100 tals nedgångna fastigheter och även hela kvarter. Speciellt i GBG.
Finns ett kvarter vid Vallhalla badet i gbg. Det fanns ett gult hus precis vid posthotellet som var helt förstört i många år men dom har äntligen fixat det nu så nu ser det bra ut. Finns nedvittrat hus i Majorna osv.