2023-04-22, 00:50
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Här kan du läsa om slaget om Kiev, inklusive din intressanta fråga om när de var i Kiev: https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kyiv_(2022)

Ditt svammel om riktlinjer och bröder betraktar jag som gravt förvirrat, och inte givande för någon.

North and West of Kiev? Stolpskott!

Min andra fråga struntade du i att besvara?
Senast redigerad av CanisMinor 2023-04-22 kl. 00:56.
Citera
2023-04-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror du har sett intervjun med Bennett, den israeliske förhandlaren, som menar att fred var möjlig i april 2022. Vi skulle ha tagit den freden, och lagt "biståndspengarna" spenderade fr o m den tidpunkten på att bygga upp Ukraina, denazifiera och på andra saker.

Därför har vår politik varit en ordentligt dålig investering.

Ryssens "investering" är mer komplex. Anta att kriget slutar imorgon.
Å ena sidan har man fått naturtillgångar värda minst 1000 miljarder USD. Land och gas, och skatteunderlag. Vissa beräkningar anger långt större värden.

Å andra sidan är det värden som avkastar långsamt, långt, långt in i framtiden. Men i nuet har man stora intäktstapp från sanktioner, själva kriget, och krigsekonomin, och på (medel- och överklass)-individnivå börstapp m.m. Förhoppningsvis även krigsskadestånd.
Hur konverterar man dessa mellan varandra?

Sen har man beroendet till Kina. Det kommer också att kosta.

Vilka vi? Pratar du ännu en gång om de som inte spelar någon roll i resultatet såsom tex dig själv?
Du håller lite väl höga tankar om dig själv för att kunna bli sedd som annat förlorad i verkligheten.
Eftersom att du inte kan skilja på en skiftnyckel och en AK så är det ju en jävla tur att andra gör det åt dig i både Ukraina som i alla de andra konflikterna du blandar in i dina analyser.
Förstår du fortfarande inte hur lite det betyder med analyser när analytikern i fråga bara sitter och dagdrömmer utifrån andras erfarenhet? Ett gott råd är att du ger dig ut i världen och träffar lite riktigt folk, eller åtminstone lär dig förstå skillnaden på rubel och grits.
Här är en mycket bra och utstuderad analys som du kan lägga till dina andra. Den säger inte bara allt om det som händer i Ukraina just nu, utan dessutom detaljerar den det mesta av det du, citat - "inte är så säker på". Lyssna nu på lite riktig analys!

https://www.youtube.com/watch?v=Swxt_hrVjJA&ab_channel=DeepTrackZach

Dessa "biståndspengar hade vi redan rett ut och ordnat 2004. Där visade sig vara mer än väl naturresurser inom Ukraina för att kunna få dem att på EGEN HAND blomstra och bli självständiga utan varken amerikansk, brittisk eller rysk påverkan. Det handlade om privata företag som erbjöd Ukraina hjälp för exploatering. De ENDA som inte gillade var konstigt (inte nej) nog Ryssland. Hur kommer det sig? Öppensinnad marknad eller? Hur kommer det sig att Esso, BP etc etc etc inte behöver be "staten" om lov för att fungera, medan Gazprom blev BEORDRADE att agera genom att strypa Ukrainas EGNA tillgångar på grund utav att de gick genom rysk infrastruktur? Fråga Kazakstan om det innan du bluddrar vidare om dina analyser, så skall du finna ett svar som är högst aktuellt som just nu och idag. Mycket mer matnyttigt än vilken stackars analys från en stelbent Mearsheimer eller andra liknande som missade datumen och efterbörden på sina "analyser". Du kan ju inte be någon som inte kan skilja på ett däck och ett hjul att ställa diagnoser på morgondagens rullande. Som sagt, med dina egna ord,- Det finns olika stadier utav förstånd och orsak, men inga av dem betyder något i uttalat ord om de fastnade i sina Ecco-dojor innan de ens förstod anledningen till att begagnats med hovar och fötter. Din OCD skulle döda en clown på stört om du ens förstod hur extremt tråkig du är i dina förhandlingar med dig själv. Fattar du din egen dumhet istället för att fokusera på försvar av det redan förlorade? Kritisera inte andra som om att du vore professor av något slag eftersom att du kommer bli uppäten och utspottad oavsett. Verkligheten har du själv gjort till din värsta ovän nu.

Ryssen kan inte investera och har aldrig kunnat. orsak? Egoism och slaviskt tänkande. På den punkten spelar det ingen roll om det så hade handlat om centiljoner dollares eller rubels. Summan har aldrig gjort resultatet, utan endast förståndet hos den som har den, summan. Du sitter åter igen och spekulerar som om att kriget i Ukraina har att göra med geopolitisk ekonomi att göra. Du, sneseglaren - det handlar inte om vad du, Ivan eller Nuland skulle kunna tjäna i kronor. Det är en efterkonstruktion som gjorts för de sorgliga stackarna som dig som inte kan klättra eller röra sig utan att "ettans buss" tar dig till din nästa anhalt. Detta kriget handlar inte om något annat än att den sorgliga ryssen fann sig för långt efter åter igen och som vanligt trodde sig kunna lösa det med lite dumhet. Presentera gärna hur det har lyckats förr innan du spekulerar vidare i dina "om och kansken".
Du vet vad direkt verkan och effekt innebär visst? Det du precis kan se i Ukraina nu. Det som gör att precis varenda sönderanalyserat ord från din mun faller kort och mer.
Skäms du inte över att försöka agera intellektuell när du ändå vet att du endast är sedd som en stackare utav den direkta motsatsen?

Ja, precis just nu, här idag och i morgon bitti, så har vi stora intäktstapp. Skillnaden är fortfarande så enkel som i verkligheten - Tappet är en fis i rymden för oss, men den svälter ut Ryssland. Mycket bra tapp, och mer kommer om 8 dagar
Citera
2023-04-22, 01:11
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Su-34 avfyrade något "som svischade". Så det är väl en misslyckad missil snarare än en glidbomb.
Det ska tydligen ha varit en glidbomb ändå som smällde i centrala Belgorod. Och något handhavandefel av piloten eller möjligen felprogrammerad bomb.

Su-40 kallar någon planet idag.
Citera
2023-04-22, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sydafrika är en relativt välfungerande demokrati. Mysko att de ställt sig på nazist-ryssarnas sida i ryssarnas vanvettiga folkmordsturné i Ukraina.
Det har "de" inte gjort. Ett ytterst fåtal utav en söndrad vit standard har. Men inte Sydafrika som helhet. Det enda som gjorde att de intresserade sig för BRICS var för att det gjorde randen(valutan) mer värd för stunden. Ideologiskt och även ekonomiskt gör de inte det längre. Ryssen tror så. Liksom Kinesen, men självklart är det dollarn som pundet som fortfarande skapar förändringen där. Även i Soweto
Citera
2023-04-22, 01:31
Medlem
Citat:
Det ska tydligen ha varit en glidbomb ändå som smällde i centrala Belgorod. Och något handhavandefel av piloten eller möjligen felprogrammerad bomb.

Su-40 kallar någon planet idag.
Ingen 40'a nej. 37. Det var inte ett "tapp från dålig hållning" heller, utan ett släpp som kräver tre steg.
Oavsett hur enheten är programmerad så påverkar det inte "tresteget". Vingbestyckad eller inte.

Om det var ett misstag så var det ett otroligt "en på miljonen" sådant. Så hum hum hum...tog sig blåkläderna lite frihet plötsligt?
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-04-22 kl. 01:36.
Citera
2023-04-22, 01:39
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Ingen 40'a nej. 37. Det var inte ett "tapp från dålig hållning" heller, utan ett släpp som kräver tre steg.
Oavsett hur enheten är programmerad så påverkar det inte "tresteget". Vingbestyckad eller inte
Vad vill du ha sagt? Har du mer att berätta än massmedia har så kan du vara tydlig med vad som hänt. Visa vad du menar. Släpp svamlet.

EDIT:
Länk för lite transparens. https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-uk-sanctions-fsb-agents-over-arrest-of-putin-critic-explosion-after-russian-jet-a ccidentally-fires-weapon-12541713?postid=5806255#liveblog-body
Senast redigerad av Schlesien 2023-04-22 kl. 01:53.
Citera
2023-04-22, 01:43
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt? Har du mer att berätta än massmedia har så kan du vara tydlig med vad som hänt. Visa vad du menar. Släpp svamlet.
Jag sade att det var en Su37 och inte en 40 vad det nu är. Och efter det så sade jag att det kräver tre steg från piloten för att släppa ett "verktyg" oavsett om det är bestyckat med vingar (glidbomb) eller direkt Vympel. Inget svammel där Schleisen. Det var du som sa "en 40 enligt osv osv" så redan där blev det tokigt
Citera
2023-04-22, 01:48
Medlem
Citat:
Du har rätt. jag skall vara klar istället - man "tappar inte verktyg" utan påverkan från tummens tre steg. Det var vad jag sade.
Citera
2023-04-22, 01:59
Medlem
Citat:

EDIT:
Länk för lite transparens. https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-uk-sanctions-fsb-agents-over-arrest-of-putin-critic-explosion-after-russian-jet-a ccidentally-fires-weapon-12541713?postid=5806255#liveblog-body

Om du nu länkar till det jag sade i andra ord så undrar jag vad det var du ville ha mer tydlighet om? Varför frågar du mig om det du själv taggar här? Men helt i ordning och ja, din länk säger allt utan att jag behöver "svamla" vidare. Jag håller mig till mina vingar jag
Citera
2023-04-22, 03:04
Medlem
Citat:
Förklara gärna hur du tänker.
Ukraina har talat vitt och brett om sin kommande våroffensiv och Ryssland har forslat in enorma mängder manskap och materiel. Hur tror du att planen ser ut? Varför lockar man Ryssland att fylla på med mer folk och utrustning?

Man vill helt klart att ryssen satsar folk på samma område som de gör redan. Offensiven dröjer ännu ett tag, Ukr kommer fortsätta skjuta i den ryska väven. Ryska väven är just nu nästintill borta. UKR kan för tillfället slå igenom i hela fronten, om de vill.
Citera
2023-04-22, 03:11
Medlem
Citat:
Förklara gärna hur du tänker.
Ukraina har talat vitt och brett om sin kommande våroffensiv och Ryssland har forslat in enorma mängder manskap och materiel. Hur tror du att planen ser ut? Varför lockar man Ryssland att fylla på med mer folk och utrustning?

man har lyckorus (ukr). att man skulle lyckas få rus på detta, trodde man ej. Rus kör på max fortfarande, de är körd. finito.
Citera
2023-04-22, 04:15
Medlem
Har inte orkat följa detta stillestånd som det blivit på ett tag, men frågan är har det börjat användas någon väst pansar ännu?, djäkla sugen på se effekten eller om det blir fiasko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in