2023-04-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Förväntar mig att någon delar en ZIP-fil på Piratebay eller dylikt, log-in låter jobbigt.

Någon nämnde att Fisksätra i Nacka nämns i rättegången… Stämmer det? Och vad handlar det om?
Citera
2023-04-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Lyssnar på ljudinspelningarna nu och blir ännu mer övertygad om att Tove hade något över ansiktet när J ströp henne. Man hör att hon har svårt för vissa saker, men när hon får frågan om hon såg T i ansiktet när hon stöp (”i 10 sekunder”) svarar hon väldigt bestämt (och utan en extra inandning) att nej det minns hon inte.

Jag kan lova att när du håller händerna runt någons hals (även om det bara varit i 10 sekunder) så är personens ansiktsuttryck något du aldrig glömmer eller inte kommer ihåg att du la märke till.

Satt hon alltså där i ”10 sekunder” och blundade?

Jag är övertygad (ännu mer övertygad alltså) om att anledningen till att jj var sönderstressad när Maja förhördes i rätten är att det finns brutala detaljer som inte kommit fram och hon är rädd att M berättar.

Låt oss hoppas att M berättar allt snart.

Tror som du. Jag tror att Johanna och Maja utsatte Tove för grövre saker än vad som framkommit, och att det är därför Maja har svårt att berätta sanningen.
Citera
2023-04-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det möjligt att slå en människa medvetslös och sedan strypa personen när den är medvetslös?

Ja självklart är det möjligt, men det är inte det som hänt enl rättsläkaren.
Citera
2023-04-21, 20:28
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Ja självklart är det möjligt, men det är inte det som hänt enl rättsläkaren.

Men Tove hade sår i huvudet
Citera
2023-04-21, 20:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är det möjligt att slå en människa medvetslös och sedan strypa personen när den är medvetslös?

Nej, en människa är odödlig i medvetslöst tillstånd

Självklart är det möjligt. Det är dock inte möjligt att sparka i väggen när man är medvetslös.
Citera
2023-04-21, 20:42
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej, en människa är odödlig i medvetslöst tillstånd

Självklart är det möjligt. Det är dock inte möjligt att sparka i väggen när man är medvetslös.

Eller ställa frågan ”va fan håller ni på med”.
Citera
2023-04-21, 20:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Mitt i allt detta ska M s telefon tagit en promenad i lägenheten och M själv ska ha gått till toaletten utan att upptäcka T. Givetvis somnar hon på toagolvet. För det sa hon väl att hon gjorde?
Ha,ha! Den delen läste jag inte så noga, fann den inte särskilt läsvärd.
Citera
2023-04-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror inte att hon sa att hon sov där utan bara att hon satt där. När hon hade en skön säng 20 steg bort.

Oj! Tog det för givet. Tack för rättelsen.
Citera
2023-04-21, 20:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad är alternativet till att Maja deltog i mördandet? Att hon sov verkar du ha släppt.
1) Tänker du att hon kan ha suttit i vardagsrummet hela tiden fast hon hört oljud och påringningar på dörren?
2) Tänker du att hon kan ha varit i köket och pratat med Tove och Johanna, och hållt sig utanför ett bråk som utbrutit?
3) Suttit i vardagsrummet och hört oljud och sett vad som hänt utan att ingripa?
4) Annat alternativ?

Vad tycker du är mest troligt?
1 och halva 3. Jag tror inte att hon såg något.
Citera
2023-04-21, 20:46
Medlem
Citat:
Lyssnar på ljudinspelningarna nu och blir ännu mer övertygad om att Tove hade något över ansiktet när J ströp henne. Man hör att hon har svårt för vissa saker, men när hon får frågan om hon såg T i ansiktet när hon stöp (”i 10 sekunder”) svarar hon väldigt bestämt (och utan en extra inandning) att nej det minns hon inte.

Jag kan lova att när du håller händerna runt någons hals (även om det bara varit i 10 sekunder) så är personens ansiktsuttryck något du aldrig glömmer eller inte kommer ihåg att du la märke till.

Satt hon alltså där i ”10 sekunder” och blundade?

Jag är övertygad (ännu mer övertygad alltså) om att anledningen till att jj var sönderstressad när Maja förhördes i rätten är att det finns brutala detaljer som inte kommit fram och hon är rädd att M berättar.

Låt oss hoppas att M berättar allt snart.

En tanke slog mig som inte slagit mig förut... Påsarna? Satte dom dit dom efter mordet verkligen? Passar inte påse över huvudet under mordet ganska bra med skadan i ögat...? Är det nåt som skulle synas vid obduktion?

Jag är f.ö. också ganska säker på att mordet är bra mycket mer brutalt än ens Rullman ger sken av.
Citera
2023-04-21, 20:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Hur kommer det sig att Maja blir dömd till livstid?
Jag har missat det.

Ny praxis vid bevisvärdering, om jag tolkar Jens Lapidus rätt.
Citera
2023-04-21, 20:48
Medlem
Citat:
Eller ställa frågan ”va fan håller ni på med”.

TT sätter sina händer runt hennes hals och säger "vafan håller ni på med"

JJ svarar med "vafan håller du på med själv ".

Hur skulle hon kunna säga det om T tog stryptag på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in