2023-04-21, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs källorna jag angav.

Det kan mycket väl ha varit så att de inte hade stöd i starten, men fick det i processens gång. De hade definitivt materielstöd i Augusti även om vi bortser från just den kontroversiella BUKen (som man kan diskutera, men det är en detalj).
Är ett med vilje nedskjutet civilt passagerarflygplan fullt med människor en liten detalj som kan ifrågasättas?
Är du psykopat sailor?
Citera
2023-04-21, 19:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
När sa jag att det var bra eller dåligt?
Ukraina valde att agera som att hot och blir behandlade som sådana, det var ett dåligt steg från Kiev regimen, men tänk om regimen i Kiev ville ha detta kriget? Tänk om dem får betalt från andra som gynnas av en svag Ryssland? Hmmmm någon som tjänat miljarder på att sälja gas och som varit emot Nordstream sedan början.. undrar vem ?

https://www.youtube.com/shorts/f38Q8DEgcv4

Kiev ville ha krig.
Ok, varför hade de inte byggt upp armén för detta?
Varför hade man inte kallat in reserver?
Varför ber man om pengar nu och inte före?
Varför lämnade man Kiev, i stort sätt oförsvarat?
Väldigt bakvänt sett att dra igång ett krig.
Väst erbjöd lift och inte vapen, när dina vänner invaderade Ukraina.
Tänk om foliehattar hade mer av bevis, istället för att jorden är platt och vaccin innebär att man får en spårsändare i sig.
Har du några länkar som stödjer dina teorier?
Citera
2023-04-21, 19:21
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Är ett med vilje nedskjutet civilt passagerarflygplan fullt med människor en liten detalj som kan ifrågasättas?
Är du psykopat sailor?

Det spelar ingen roll för diskussionen, om Ryssland startade kriget.

Men den vill inte du bidra till, du vill hellre diskutera mig, och kanske få folk att tycka att jag är ond och elak.
Citera
2023-04-21, 19:21
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Du lägger någon moralisk vinkel på det. Om du bortser från det, vad är då skillnader och likheter?
Likhet. Du försöker ha ihjäl den andra jäveln innan han har ihjäl dig.
Skillnad. En försvarar sitt hem.
Citera
2023-04-21, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
300 000 döda ukrainska soldater enligt Kennedy:

https://www.rt.com/news/575138-rfk-tucker-ukraine-casualties/
Woaw, mår du bra nu? Dags att byta dina nersprutade kallingar kanske? Kul för dig att du tror på siffrorna.
Fråga: hur går det i Bachmut? När segrar ryzzarna i Ukraina?
Citera
2023-04-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du har inte hängt med på att den reguljära ryska armén har sedan en tid ersatt Wagner.
Det har du inte koll på?
Och här sitter du och sprider dynga om ryssar??

Är det därför man ser wagners i Bakhmut dagligen och Wagner flaggan i Bakhmut? Pucko
Citera
2023-04-21, 19:27
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
300 000 döda ukrainska soldater enligt Kennedy:

https://www.rt.com/news/575138-rfk-tucker-ukraine-casualties/
Samma dåliga källor som vanligt!

Varför loggar du bara inte ur och krökar på lite rejält i stället?

Dina analyser och länkar har ju sen länge visats sig vara ren skit!

Har du någonsin haft rätt nån gång?

Hur många gånger har du påstått att Bakhmut har fallit, ska falla är omringat mm?
Citera
2023-04-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robot07
Det är inte mördande! Det är krig och givetvis dödar man ryska soldater som befinner sig olagligt i Ukraina

Jag pratar om innan kriget, från 2014 har Azov terroriserat Ryssar i Ukraina, primärt Donetsk området. det vet du väl?
Citera
2023-04-21, 19:31
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Du låter som du tror att Ryssland inte kommer handla med andra än Myanmar och Nordkorea. Så är det inte.

Västvärlden kommer relativt sett antagligen att krympa. BRICS väntas gå om USA+EU 2027-2030. Demokratiska stater är på relativ tillbakagång om man ser till den västliga liberala staten (The Economist Democracy index rapporter). Det är allvarligt och ukrainakriget visar ju också vilket tillstånd flera av de demokratiska staterna är i. Ukrainakrigets stöd kan ses som hysterisk moralpanik, snarare än att staterna styrs kompetent för staternas eget bästa.
Ryssland kommer inte handla med västvärlden på mycket mycket länge, framförallt inte till villkor som de själva sätter.
Om du tror att diktaturerna leder och/eller kommer gå om, vänligen utvandra. Då har du inte i västvärlden att göra.
Citera
2023-04-21, 19:36
Avslutad
Citat:
Det spelar ingen roll för diskussionen, om Ryssland startade kriget.

Men den vill inte du bidra till, du vill hellre diskutera mig, och kanske få folk att tycka att jag är ond och elak.
Nej det var du själv som skrev att det nedskjutna holländska planet på väg till Indonesien var en detalj som dessutom kunde ifrågasättas. Nedskjutningen har hänt och är odiskutabel. Ryssarna får visst göra vad fan som faller dom in,ungefär som en femfemma. Sluta försvara sånt om du inte vill framstå som psykopat.
Citera
2023-04-21, 19:37
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Jag pratar om innan kriget, från 2014 har Azov terroriserat Ryssar i Ukraina, primärt Donetsk området. det vet du väl?
Lögn. Man har bekämpat separatister som går Rysslands ärenden för att slita sönder landet.
Du kan se hur ryssar har terroriserat tjejener för bara 20 år sedan genom att bomba sönder landet till grus, ungefär som man gör i Ukraina.
Citera
2023-04-21, 19:38
Medlem
Citat:
Vad är ditt syfte med att få Ryssland att framstå som skyldiga?

Mitt syfte är att nå förståelse i samhället, och därigenom minimera dödande och maximera mänsklig utveckling och minimera försämring av hållbara utvecklingsmål (SDG) i Ryssland, Ukraina och kanske resten av världen.
Och precis där, i detta inlägg visade du att du är ingenting annat än en propagandist för Kreml.

Nu kom ytterligare ett proryskt inlägg som du försöker linda in i ”förståelse för samhället”

Svara gärna på inlägget om hur vi ska ”interagera” med Ryssland och om hur det ska åter bli möjligt efter 30 års försök, fiasko och ryskt lurendrejeri.
Varför duckar du för det ifrågasättandet?

Hur ska vi kunna göra ett nytt integrationsförsök med- som det visade sig- ett fullständigt dysfunktionellt Ryssland, ett Ryssland som t.o.m lyckats göra sin valuta fullständigt värdelös utanför dess gränser.

Gör nu ett tappert försök till försvar, jag lovar att inte raljera och köra i åttor runt dig när det gäller Ryssland, dess funktion och verkningssätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in