Citat:
Ursprungligen postat av
bjurskan
Bara för att nyansera diskussionen vill jag först påpeka att det lika gärna kunde hänt i min egen klubb. Vad en individ väljer att göra på sin fritid är förstås omöjligt för en klubb att bestämma eller kontrollera.
Men det var inte där min kritik låg utan hur det hanteras utav föreningen. Och framförallt hur medlemmarna tycks vara okej med hanteringen.
1 spelare på 10 år? Hur räknar du då?
Albornoz, Sarfo och nu Peña som blivit dömda/kommer bli dömda inom loppet av 10 år. Och sen givetvis bedrägeriet på stulna Playstation 5 som heller aldrig redes ut ordentligt.
Som jag skrev i mitt första inlägg, att han inte kör på ett barn eller orsakar en olycka med 1.4 promille är bara en ren tillfällighet. Och nu bedöms det ändå vara såpass lugnt att han får köra vidare? Jag får inte ihop den ekvationen.
@lbornoz var pinsamt. Jag vet flera som sa upp sitt medlemskap/årskort på bakgrund av hur MFF hanterade den saken.
S@rfo spelade inte i MFF när det hände? Och jag känner inte att klubben kunde hanterat den saken annorlunda.
Nu verkar det vara Peñ@ (eller bevisligen någon spelare i MFF), och då ser jag 3 utfall; Man kickar spelaren, man bryr sig inte och han spelar mot Peking på måndag, eller man hjälper spelaren att komma på fötterna igen.
Jag hoppas på tredje. De allra flesta företag har någon form för process av hur man hanterar anställda med alkoholproblem, och jag tror och hoppas MFF har något sånt.
Värsta som kan hända Peñ@ nu är om han inte får någon hjälp av sin arbetsgivare.
En toppspelare i AS är ändå en stor resurs för en klubb, och tråkigt om man väljer att kasta bort den.
Jag tror inte MFF spelarna är säkerhetsklassade, så det bör inte bli svårigheter att behålla jobbet pga det, kanske svårare med visum till träningsläger i tex USA, för dömd lär han bli.
Skicka spelaren på rehab, och önska honom tillbaka med varm applåd när han kommer tillfrisknande tillbaka på Eleda.