2023-04-21, 15:01
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokez
Nu verkar det ju vara detta det handlar om så släpp MFF

https://www.aftonbladet.se/sportblad...manuel-boateng

Elfsborg säger uttryckligen att det inte är ett polisärende.
Citera
2023-04-21, 15:02
Medlem
Hmmm ser nu att det finns två artiklar på AB om allsvenska spelare så kanske två olika fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille1976
Så vad är hans hemstad då? Hemstad är där man bor!
Så dummaste jag hört och mff har en del lägenheter i just västra hamnen där en del utländska spelare bla bott i.

Nånstans i Peru där han kommer i från.

Hans körkort lär väl inte vara giltigt i Sverige ändå, så då hade det vart olovlig körning också.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Mittfältaren saknades under Elfsborgs träning inför helgens möte med Degerfors.
Till Borås Tidning är sportchefen Stefan Andreasson fåordig om varför.
Det här är inte ett polisärende, så långt kan jag sträcka mig, säger han till BT.
Citera
2023-04-21, 15:03
Medlem
Citat:

Men fylla är inge polisärende, läs först, länka sedan.
Citera
2023-04-21, 15:05
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille1976
Dummaste jag hört. Hemstad räknar de med staden de bor i och Pena bor i Malmö. Och mff har lägenheter i Västra hamnen

Nej, hemstad/ort är staden du är född i.

Tillfällig ort är staden du tillfälligt bor i.
Citera
2023-04-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, jag är född på stenåldern, postar aldrig snaps. Däremot tar jag gärna en snaps, dock inte i bilen.

Samma här - en liten fredagssnaps hemma i grottan sitter aldrig fel

Inte för att på något sätt försvara Peña eller rattfylleri men det är Sverige och Skandinavien som ligger i framkant när det gäller synen på det aktuella brottet, i stora delar av övriga världen anses det inte lika illa.

Lite långsökt att dra upp ett snart 40 år gammalt exempel men Pelle Lindbergh hade över 2 promille när han körde in i en mur i 200 knyck - alla i laget körde hem efter denna gemensamma tillställning, det var inget konstigt. Wayne Rooney torskade med 2,5 promille, visst blev det skriverier men inget kollektivt avståndstagande från allmänheten vilket fallet skulle blivit om någon svensk landslagsspelare skulle göra samma sak.

Som sagt, inget försvar för rattfyllon men i Peru är det mer naturligt att köra i det läget än att som välbetalt fotbollsproffs hosta upp de 200 en taxi hade kostat eller gått den knappa halvtimme det skulle tagit.
Citera
2023-04-21, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Bara för att nyansera diskussionen vill jag först påpeka att det lika gärna kunde hänt i min egen klubb. Vad en individ väljer att göra på sin fritid är förstås omöjligt för en klubb att bestämma eller kontrollera.

Men det var inte där min kritik låg utan hur det hanteras utav föreningen. Och framförallt hur medlemmarna tycks vara okej med hanteringen.

1 spelare på 10 år? Hur räknar du då?

Albornoz, Sarfo och nu Peña som blivit dömda/kommer bli dömda inom loppet av 10 år. Och sen givetvis bedrägeriet på stulna Playstation 5 som heller aldrig redes ut ordentligt.

Som jag skrev i mitt första inlägg, att han inte kör på ett barn eller orsakar en olycka med 1.4 promille är bara en ren tillfällighet. Och nu bedöms det ändå vara såpass lugnt att han får köra vidare? Jag får inte ihop den ekvationen.
@lbornoz var pinsamt. Jag vet flera som sa upp sitt medlemskap/årskort på bakgrund av hur MFF hanterade den saken.

S@rfo spelade inte i MFF när det hände? Och jag känner inte att klubben kunde hanterat den saken annorlunda.

Nu verkar det vara Peñ@ (eller bevisligen någon spelare i MFF), och då ser jag 3 utfall; Man kickar spelaren, man bryr sig inte och han spelar mot Peking på måndag, eller man hjälper spelaren att komma på fötterna igen.

Jag hoppas på tredje. De allra flesta företag har någon form för process av hur man hanterar anställda med alkoholproblem, och jag tror och hoppas MFF har något sånt.
Värsta som kan hända Peñ@ nu är om han inte får någon hjälp av sin arbetsgivare.
En toppspelare i AS är ändå en stor resurs för en klubb, och tråkigt om man väljer att kasta bort den.
Jag tror inte MFF spelarna är säkerhetsklassade, så det bör inte bli svårigheter att behålla jobbet pga det, kanske svårare med visum till träningsläger i tex USA, för dömd lär han bli.

Skicka spelaren på rehab, och önska honom tillbaka med varm applåd när han kommer tillfrisknande tillbaka på Eleda.
Citera
2023-04-21, 15:26
Medlem
Finns det ens någon vettig källa på att det skulle vara Pen@, förutom att någon lagt ut en random story på Instagram?
Citera
2023-04-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det där var obegripligt, dricker han från tanken och kör på renat?
Han lägger ut snapchats när han sitter o kör runt i bilen ständigt
Citera
2023-04-21, 16:13
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Tom Prahls ögon.
Nicklas Skoogs tänder.
Joseph Elangas kvinnosyn.
- Någonting är jävligt snett i Malmö

Med vänliga hälsningar
Djurgårdsfamiljen

Ironin du skriver det när Thomas Lagerlöf som är Djurgårdens assisterande tränare visste exakt vad Sarfo sysslade med utan att meddela Malmö.

Dessutom så bad just Thomas Lagerlöf media att tysta ner Sarfos frestelse för minderåriga.

Samma Thomas Lagerlöf som fortfarande har ett jobb inom din förening

Thomas Lagerlöf visste om att Sarfo var en pedofil men bad media vara tyst om det. Det gramgick tydligt i Janne Josefssons dokumentär om Sarfo-fallet.

Så du kastar lite sten i glashus med ditt inlägg.

För att inte nämna Glen Schiller…

(FB) Glenn Schiller dömd till 3 år för våldtäkt okt -18. Svea hovrätt mars -19
Senast redigerad av Vafalls09 2023-04-21 kl. 16:20.
Citera
2023-04-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Samma här - en liten fredagssnaps hemma i grottan sitter aldrig fel

Inte för att på något sätt försvara Peña eller rattfylleri men det är Sverige och Skandinavien som ligger i framkant när det gäller synen på det aktuella brottet, i stora delar av övriga världen anses det inte lika illa.

Lite långsökt att dra upp ett snart 40 år gammalt exempel men Pelle Lindbergh hade över 2 promille när han körde in i en mur i 200 knyck - alla i laget körde hem efter denna gemensamma tillställning, det var inget konstigt. Wayne Rooney torskade med 2,5 promille, visst blev det skriverier men inget kollektivt avståndstagande från allmänheten vilket fallet skulle blivit om någon svensk landslagsspelare skulle göra samma sak.

Som sagt, inget försvar för rattfyllon men i Peru är det mer naturligt att köra i det läget än att som välbetalt fotbollsproffs hosta upp de 200 en taxi hade kostat eller gått den knappa halvtimme det skulle tagit.
I Malmö kostar en taxi 89kr.
Men man kan gå över hela Malmö 45 min så Vf skulle man ta taxi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in