2023-04-21, 14:23
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Om inte Ryssland besegras i Ukraina så ökar risken för kärnvapenkrig.
Jag hoppas att ryzzen får så mycket stryk och förluster i Ukraina att resultatet blir större förändringar i styret i Ryzzland åt det demokratiska hållet.
Citera
2023-04-21, 14:26
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
För oss är brallorna nere på Putin men det ger ju liten effekt om folket i Ryssland samlas kring sin flagga vilka vissa påstår de gör och vissa inte.
Ja folket där är uppfödda på välling blandat med propaganda.
Citera
2023-04-21, 14:26
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Stöd och öppenhet för ständig diplomatiska förhandlingar i kombo med syfte om vapenvila. Men det har vi ju diskuterat förut.

Vapenvila, det vill alla ha.
Även ryssarna. På sina villkor. Här och nu...
Som anfallande nation, tycka att nu avslutar vi krigandet. Detta gäller...
Svårsmält, enl mig. Rent av naivt.

Nu bygger försvarssidan upp sin motattack och det blir inte bra för ryss-land.
Citera
2023-04-21, 14:27
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Äckelråttorna gjorde försök att fejka NATO trupper. Det gick sådär....

https://twitter.com/Lavrovskyi/status/1648784363503452161?t=rOgkHjKVHhtelL_1HXWeBw&s=19

Låter precis som SAS som pratar med fel brittisk accent ju…😂😂😂
Citera
2023-04-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Jag hoppas att ryzzen får så mycket stryk och förluster i Ukraina att resultatet blir större förändringar i styret i Ryzzland åt det demokratiska hållet.

Ryssarna är inte intresserade av det "demokratiska" hållet, kanske dem inte vill se män som klär ut sig till kvinnor och allt annat gott USA exporterar.

Ser ut som att Ryssarna kommer ta Bakhmut snart men ännu större problem för Ukraina är att dem har inte mycket ammo kvar eller soldater för den delen.

Sedan har dem gått ut väldigt offentligt med sin offensiva krig som kommer när tankarna för väst landar men nu vet alla om det.. ser inte hur Ukraina kommer att vinna detta kriget.
Citera
2023-04-21, 14:28
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Nato har målat in sig i ett hörn. Jag tvivlar på att ukrainarna skulle röstat för att bygga sitt försvar med sikte på natomedlemskap ifall de vetat hur läget ser ut idag med massor av egna döda och sårade samt en enorm förstörelse av infrastruktur.

Nato, EU, UK m.fl. har rustat Ukraina för krig, vem tänkte man sig att kriga mot? Att inte sponsorerna förstod att Nato´s inträde på scenen skulle uppfattas som provocerande och kunna utlösa krig visar hur illa underbyggd hela krigsförberedelsen varit.
De allierade demokratierna började inte stödja Ukraina förens efter invasioner påbörjades 2014. Vem man skulle strida mot var uppenbart. Misstaget från demokratierna var att stödet inte var tillräckligt från början.
Citera
2023-04-21, 14:33
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vapenvila, det vill alla ha.
Även ryssarna. På sina villkor. Här och nu...
Som anfallande nation, tycka att nu avslutar vi krigandet. Detta gäller...
Svårsmält, enl mig. Rent av naivt.

Nu bygger försvarssidan upp sin motattack och det blir inte bra för ryss-land.

Låt säga att Ukraina har tillräckligt kritisk massa för att trycka tillbaka Ryssland 10-15 mil vad händer då sedan. Sjugo eller hur det stavas har ju redan nu pratat om mobilisera armen till 1,5 miljoner man. Hur skall man tänka efter sommaren med stödet då osv. Men jag hoppas såklart på postiva resultat .. men det är så djupa ideologiska variabler i detta så hela ryska styret behöver nog bytas för de skall acceptera att förlora ..
Senast redigerad av Flugpappa 2023-04-21 kl. 14:35.
Citera
2023-04-21, 14:35
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssarna är inte intresserade av det "demokratiska" hållet, kanske dem inte vill se män som klär ut sig till kvinnor och allt annat gott USA exporterar.

Ser ut som att Ryssarna kommer ta Bakhmut snart men ännu större problem för Ukraina är att dem har inte mycket ammo kvar eller soldater för den delen.

Sedan har dem gått ut väldigt offentligt med sin offensiva krig som kommer när tankarna för väst landar men nu vet alla om det.. ser inte hur Ukraina kommer att vinna detta kriget.
Nej vill de krypa för en diktator, får ryzzen gärna göra det, bryr mig inte. Kriget däremot kommer Ukraina att vinna. Ryzzland är slutkört.
Citera
2023-04-21, 14:37
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142

fui. Din översättare är inge vidare.

Givetvis är fascistiska diktatorer inte intresserade av demokrati. Det förstår vi också.

Jag har hört att Ryssland kommer ta Bakhmut snart sedan i somras. Jag tycker det går ganska långsamt. Kanske om en månad eller så. Vi får väll se.

Leveranserna till UAF ökar hela tiden. UAF får tusentals fler soldater som avslutat sin träning de senaste veckorna. Det pågår massor med arbete i den demokratiska världen för att säkerställa leveranserna av vapen.
Citera
2023-04-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Nej vill de krypa för en diktator, får ryzzen gärna göra det, bryr mig inte. Kriget däremot kommer Ukraina att vinna. Ryzzland är slutkört.

Vi alla kryper för en diktator, oavsett om du väljer att se det eller inte.
Hur tror du att Ukraina kommer att vinna? Läckan bekräftar att Ukraina har massiva förluster och med begränsade vapen å ammo hur ska Ukraina vinna?
Citera
2023-04-21, 14:39
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Där! slår du nog huvudet på spiken.
Tänk att de inte fick hålla på med folkmorden. Va???
Serber är precis som ryssar. Dom ser sig som Balkans "beskyddare" och alla grannländer är deras intressezon som ska "befrias". Serber och Ryssar ska hållas kort och uppfostras av väst med piska. Morot fungerar uppenbarligen inte.
Citera
2023-04-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
fui. Din översättare är inge vidare.

Givetvis är fascistiska diktatorer inte intresserade av demokrati. Det förstår vi också.

Jag har hört att Ryssland kommer ta Bakhmut snart sedan i somras. Jag tycker det går ganska långsamt. Kanske om en månad eller så. Vi får väll se.

Leveranserna till UAF ökar hela tiden. UAF får tusentals fler soldater som avslutat sin träning de senaste veckorna. Det pågår massor med arbete i den demokratiska världen för att säkerställa leveranserna av vapen.

Såklart är den inte det .

Och du tror att vi lever i något demokrati? Pantad.

Dem har ju tagit 80% av staden, eller är allt som går emot dina förhoppningar fejk news?
USA har slut på dina ammo snart, det har även EU.

Därför det tjatas om Ukrainas attack så att dem ska fortsätta få stöd men att hävda att det går bra för Ukraina är löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in