Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Och?
Återigen, jag menar inte att vara hånfull. Jag undrar bara vad som är så hemskt med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Extremet baserad! Du lever min dröm. Är påväg att säga upp kneget för din lösning, så less påt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnJobbigJavel
Det är viktigt att dra sitt strå till stacken och betala skatt.
Citat:
Ursprungligen postat av
AjdeAna
Nej, det är det inte. A-kassa började som en privat kooperativ försäkring arbetare emellan, men sen tog staten över det. Jag är inte med i A-kassan men tvingas ändå subventionera det via skattsedeln.
Jag/vi märker givetvis ingen skillnad om ett svin till tycker andra ska betala hans uppehälle utan motprestation, detta land består av tio miljoner människor. Likväl är det vi som jobbar som får betala för lata as som TS via skattsedeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Seth.Rogen
Nu är det ju dock en ganska markant skillnad här. Något en kebabrumpeslickare likt dig inte verkar ha koll på.
Jag har arbetat, sedan 18 års ålder, heltid fram tills 2021 ungefär. Har blivit ganska mycket skatteintäkter på dom åren. Noll bidrag dom åren. Har bara gett till staten.
Mina föräldrar, deras föräldrar, och farföräldrar osv har arbetat hela sina liv, och gjort rätt för sig.
Kebabkineserna du känner sån sympati för, har aldrig dragit in en skattad krona till staten. Inte heller deras föräldrar, eller farföräldrar.
Jag har förtjänat min ersättning, det har inte dom.
Numera är jag noga med att förklara för myndigheter att jag är en muslimsk homosexuell transkvinna med neuropsykiatriska funktionshinder och judiska rötter. Har brädat hela diskrimineringslistan, och gått ifrån att vara en "ond vit man" till ett stackars skyddsobjekt som det ska daltas med. Nu har jag helt plötsligt fler rättigheter, än skyldigheter.
Det här samhället är så patetiskt, att jag med glädje tömmer ut varenda krona jag kan.
Jag spelar bara spelet, det är löjligt lätt när man lärt sig reglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Langkille
Jag känner att vi behöver nya system.
Jag förstår att det finns en utbredd otacksamhet mot oss frivilligt arbetslösa men den är byggd på fullständig okunskap.
I Sverige så trycker majoriteten ned minoriteten ekonomiskt genom att tvinga en viss procentdel av befolkningen att vara arbetslös för att bekämpa en ökande inflation.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/den-dolda-formeln-bakom-arbetslosheten
Eftersom många av er drönare uppenbart har svårigheter att fylla er livstillvaro utan jobb så borde ni istället visa enorm tacksamhet mot de personer som frivilligt sätter sig i arbetslöshet med ett mindre kapital att leva på. Skulle vi konkurrera ut er så hade ni blivit deprimerade över att inte ha något jobb eller hur? Därmed är det också otroligt otacksamt egoistiskt av er att hela tiden gapa om sänkta bidrag och dylikt
Om ni nu inte vill att en del av människor skall vara arbetslösa så måste ni ändra på det ekonomiska systemet och mig veterligen är det få partier som har det som fråga. Kommunisterna och Nordiska motståndsrörelsen har uttryckligen sagt att varje människa skall arbeta och de har andra ekonomiska modeller för styre än det nuvarande liberala. Jag vet faktiskt inte om Vänsterpartiet vill implementera ett annat ekonomiskt system, det får någon företrädare från dem redogöra för.
Även om det ovanstående faktum inte skulle gå in i era skallar och ni känner att vi frivilligt arbetslösa är "parasiter". Då kan jag meddela er att svenskar älskar parasiter, svenskarna tar in tusentals varje år och är nu uppe i minst sexsiffriga belopp från andra länder som valt en sådan livsstil, även om inte alla gör det.
Ert moraliserande rinner av mig som vatten på en gås, för jag hör och ser vad ni säger men jag fokuserar på vad ni faktiskt gör.
/frivilligt arbetslös sedan fyra år, något som varje människa bör pröva på.