2023-04-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Fylla på med vadå? rostiga gamla vapen och sura krimbor, pansar som stått ute i väder och vind i 50-100år, det funkar inte så. Ukraina kan ställa ett 2-3 par Leo2 vid bron så kan ni Ryssar skjuta er trötta meddans dom tar en fika i vagnen.

Fullt medveten om detta - men hur lätt är det för U att ta sig till bron - är de väl där spränger de ju den i bitar - men det gäller att komma dit
Citera
2023-04-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Dagen börjar med kvalitetsinlägg på kvalitetsinlägg som svar på som jag ser det mitt inlägg med rimliga iakttagelser. Allvarligt talat. Bemötande som "sjuka fantasier", "ryssarna sprängde nord stream", "vänsterdåre", "var vill du bo?", ger ett ganska märkligt intryck, minst sagt.

Men fortsätt, bara fortsätt.

Du skriver ju enbart dumheter, så det är väl inte så konstigt? Himlen är grön, kossor flyger och marsianer styr över påven. Det är ju sådant du skriver fast klätt i ord av ”jag tar inte ställning”, ”Ukraina har ingen chans” och liknande snömos.

Fattar du inte att ditt Kreml-svammel inte köps av någon tänkande individ?
Citera
2023-04-21, 10:11
Medlem
Lite förmåner för dig som vill besöka köttkvarnen i Ukraina och skriver på ett tjänstegöringskontrakt med ryska försvarsdepartementet eller någon av legosoldatsgrupperna, till exempel Wagner.

Här kommer några smakprov på vad som ingår i ditt månadskort:

-En strippklubb i Saratov utlovar gratisbesök för att se topless show.

-Flera regioner har meddelat att soldater och deras familjer kommer att få gratis ved.

-I städerna Jamal och Rybinsk får man byta till sommardäck eller vinterdäck utan kostnad.

-Alla som har stridit utlovas gratis magnetröntgen. Det har en klinik i staden Norilsk meddelat.

Sist men inte minst och själva höjdpunkten av förmånerna:

-Ryska hälsovårdsministeriet har även godkänt att män som ska strida i Ukraina kan få frysa in sina spermier gratis.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-lockas-ryska-man-till-kriget-i-ukraina-var-en-man
Citera
2023-04-21, 10:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det går att ha en massa synpunkter på hur olika länder styrs och av vem. De exempel du tar upp kan ju lika gärna appliceras på Ukraina som på Ryssland, eller hur? Och oavsett det tycker jag det inte är så intressant jämfört med hur de geopolitiska skeendena påverkas av konflikten och hur dessa förändrade förhållanden kastar sin skugga över konflikten i sig. Men man har olika intressen tydligen.

Ja men nå då så..

..då borde det ju vara väldigt intressant med hur Putin har schabblat bort sitt inflytande i -stan länderna. Förutom hur han säljer ut sitt land och befolkning till Kina. Sen inte för att glömma : Fin/Sve i Nato.

Så har inte kriget kostat mer än det smakar ?
Citera
2023-04-21, 10:12
Medlem
Reimers avatar
Hmm, ser ut som om Ukraina får ett snabbspår in i Nato när de väl har lyckats kasta ut ryssen från landet.

Citat:
All NATO member states agree that Ukraine should become a member of the Alliance, according to NATO's Jens Stoltenberg

https://liveuamap.com/en/2023/21-april-all-nato-member-states-agree-that-ukraine-should

Klart som fan att tyskarna skulle börja krångla, vem fan är förvånad.

Citat:
Under gårdagen sa Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg att Ukrainas rättmätiga plats är i Nato.

På en pressträff på millitärbasen Ramstein i Tyskland idag sa han att samtliga Natoländer har kommit överens om att Ukraina ska bli medlem, det rapporterar Sky News.

Den tyska försvarsministern Boris Pistorius menar dock att det är för tidigt att prata om ett medlemskap och att det inte kommer ske något snabbt beslut om Ukrainas inträde i varken Nato eller EU, det rapporterar ZDF.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1103457
Senast redigerad av Reimer 2023-04-21 kl. 10:16.
Citera
2023-04-21, 10:15
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vad är det som gör att serber, förutom ryssar, hatar Ukraina?

Varför sitter serber i Sverige, på ett svenskt forum och sprider skit? Om kriget.

Kan man inte sitta i Serbien och sprida skiten om ryska narrativ, på serbiska?

Varför här?

Många Serber är lurade att Ryssland är deras vän, har mest att göra med Balkankrigen på 90-talet och lite att göra med att just Tito och Hoxha var enda östeuropeiska ledarna med lite självbestämmande från Sovjet. Självfallet spelar det även in att vara bland dom få som håller kvar vid Kyrilliska Alfabetet.
Citera
2023-04-21, 10:19
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Fullt medveten om detta - men hur lätt är det för U att ta sig till bron - är de väl där spränger de ju den i bitar - men det gäller att komma dit

De behöver inte ta sig till bron ? Sedan vet jag inte varifrån du fått idén att spränga bron innan råttorna är över är någon bra idé ? Att skära av krim från resten av förbanden som är i Ukraina är däremot en bra idé
Citera
2023-04-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De behöver inte ta sig till bron ? Sedan vet jag inte varifrån du fått idén att spränga bron innan råttorna är över är någon bra idé ? Att skära av krim från resten av förbanden som är i Ukraina är däremot en bra idé

Men hur lätt är det?

Klart U skall spränga innan ryssarna har retirreat o slakta dem till sista man - då står Väskbajsaren o Mumien där med skammen o måste betala 750,000 per dödad ryss
Citera
2023-04-21, 10:24
Medlem
Ukraina I verkligheten efter Ryzzlands invasion , som tråden, handlar om
Från cornucopia.se

UPPDATERAS: Skyhöga ryska förluster – Ryssland flygbombade ryska Belgorod
skriven av Lars Wilderang 2023-04-21 09:18

"Ryssland fortsätter ta skyhöga förlsuter i striderna utan några nämnvärda framgångar. Däremot lyckades en rysk Su-34 – Rysslands modernaste attackplan – bomba den ryska staden Belgorod med förmodligen en FAB-500 bomb. Rysslands försök att slå ut ukrainsk energiförsörjning verkar ha misslyckats.:

https://cornucopia.se/2023/04/uppdateras-skyhoga-ryska-forluster-ryssland-flygbombade-ryska-belgorod/

Sådärja. Nu börjar ryzka piloter bli nervösa. Bra! Det tar sig.
Citera
2023-04-21, 10:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, ser ut som om Ukraina får ett snabbspår in i Nato när de väl har lyckats kasta ut ryssen från landet.

https://liveuamap.com/en/2023/21-april-all-nato-member-states-agree-that-ukraine-should

Klart som fan att tyskarna skulle börja krångla, vem fan är förvånad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1103457

En stark politisk signal är det iallafall, att man går ut offentligt med detta. Sen behövs det ju vapen till Ukraina för detta. Få se om det blir något mer ifrån Ramstein-mötet imorgon. En god start iallafall med att danmark/holland tänker donera 14 Leo2. Även om det tar tills årskiftet tills de kommer.

Dessa vagnar är ifrån tillverkarens egna lager. Inte Bundeswehr. Såå.., hur många Leo2 finns det i lagren hos Rheinmetall ?
Citera
2023-04-21, 10:27
Medlem
De mycket stora bögryska förlusterna vad gäller soldater blir en av de viktigaste faktorerna som resulterar i ett kortare krig. Små bögryska förluster skulle göra kriget oändligt långt.

Idag har vi fått inrapporterat att ytterligare 630 st bögfascister eliminerats och det är en mycket hög siffra. Totalt har 185.050 homoförbrytare då befriats vilket är en lättnad för kvinnor och barn,

Vi räknar med genombrytning av 200.000-gränsen om 31 dagar, det landar på den 22 maj enligt kalkylen men kan ske ännu tidigare.

I övrigt är de inrapporterade materiella förlusterna ganska små.

När Ryssland till och med bombar sina egna städer, då förstår man hur hopplös situationen är för Homo-stormakten.
Citera
2023-04-21, 10:33
Medlem
Citat:
Jag står ut med att vara tråkig. Och jag kan också passa på att påpeka att jag inte stödjer Ryssland som någon utgångspunkt. Däremot så är jag intresserad av vad som sker och hur denna sak utvecklar sig, vilket verkligen har bjudit på överraskningar så här långt. Bland annat sprängningen av Nord stream, missbedömningen av i vilken grad Ryssland skulle isoleras av resten av världen, hur sanktionerna mot Ryssland slagit tillbaka mot främst Västeuropa. Den största överraskningen är dock hur oförmöget Nato agerar och hur svårt organisationen verkar ha att utrusta Ukraina med materiel i den mängd som antagligen krävs för att jämna ut styrkeförhållandena. Hur detta slutar är det svårt att sia om, men den stora överraskningen är för mig den samlade västvärldens relativa svaghet militärt, samtidigt som en stor del av världen när de valt sida inte ställt sig på USA:s sida per automatik, vilket jag förväntade mig. Vem kunde exempelvis tro att Saudiarabien skulle låta dollarn få mindre betydelse i oljehandeln?

Överraskningarna bygger ju på dina egna subjektiva tyckanden, så det är ju inget att ta på allvar. Resten av världen inkluderat bloggare i Ryssland är överraskad över Rysslands oförmåga i relation till det styrkeförhållande som råder mellan Ukraina och Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in