Citat:
Ukraina skär då av krim som blir omöjligt för Ryssland och försvara och dom måste då ge upp krim. Antagligen överlever inte putin ett sånt nedelag.
Det finns mycket som tyder på att Ukraina kommer lyckas bara dom framgångar dom redan haft tyder på det och ryska förband är för tunt utspridda. Ukraina sätter in stora mängder trupp på mindre yta och är lokalt helt överlägsen då. I helgen har dom antagligen brutit igenom dom ryska försvarlinjerna och då måste Ryssland retirera annars blir dom omringade. Många ryssar kommer ochså ge upp nu.
Men man vet aldrig hur det går men Ukraina kommer antagligen lyckas och det kommer gå fort.
Det finns mycket som tyder på att Ukraina kommer lyckas bara dom framgångar dom redan haft tyder på det och ryska förband är för tunt utspridda. Ukraina sätter in stora mängder trupp på mindre yta och är lokalt helt överlägsen då. I helgen har dom antagligen brutit igenom dom ryska försvarlinjerna och då måste Ryssland retirera annars blir dom omringade. Många ryssar kommer ochså ge upp nu.
Men man vet aldrig hur det går men Ukraina kommer antagligen lyckas och det kommer gå fort.
Ryssland har ju hållit Krim i åtta år utan landbryggan. Det finns flygplatser och hamnar även om man skulle ta sönder bron.
Vilka framgångar är det du talar om? Som jag förstått det hela så har de ukrainska styrkorna inte någon gång brutit igenom försvarslinjerna. I Kharkov retirerade ryska styrkor från svagt befästa positioner, och i Kherson så retirerade ryssarna ganska så ordnat för att få en försvarslinje som var enklare att försvara.
I stora drag har ryssarna brakat på med artilleri mot befästa ställningar med överlägsen eldkraft. Om nu de ukrainska styrkorna ska ta mark så blir de ju väldigt sårbara i förflyttningarna och kanske ännu mer nu är tidigare nu när ryssarna börjar flyga, vilket i sig verkar betyda att luftvärnet är försvagat. Så mycket man nu snackat om motoffensiven så tror jag inte att den går att ställa in även om förutsättningarna är dåliga.
Ryssland är som en rälsbuss och utan räls blir det lastbil och utan lastbil blir det hästar och utan hästar blir det människor . Fast nu förklarade du gåtan med de 3000 hästarna Ryssland rekvirerade .
Själv har jag sommardäcken på!