2023-04-20, 21:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
"Så om man talar om något förminskar man allt man inte talar om?
Jag ignorerade att du låter som en papegoja.
Jag har gett svar om varför det sker.

Det är mer än givet att MJ absolut inte kan vara manipulativ om nu Lotta ska ska pekas ut som skyldig till det hon drabbas av.
Citat:
Så när du går på om psykopati föringar du alla andra sjukdomar?
"Alla andra" är adhd och beroendesyndrom.
Totalt ointressant relaterat till manipulation, patologisk lögnare, noll empati, ånger, skuld.
Et cetera ang hans grava störning.
Citat:
Eller kanske inte bara sjukdomar? Minimerar du alla andra brottsoffer när du skriver i den här tråden? Är det så att ju mer man skriver desto mer föringar man allt annat?"
5 frågetecken som en ettrig näbbgädda. Antar du börjar tappa dagsformen igen och snart tar upp handboken om fallasier.
Åh cherry picking, Åh straw man ad hominem, poison the well!

Finns inga fler brottsoffer i tråden och Lotta minimeras inte överhuvudtaget.

Ang Fetat.
Varför snor du andras favvouttryck?
Det där är Solglittrets paradnummer.
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 21:55.
Citera
2023-04-20, 21:37
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror att Mölleruskan tar taktpinnen.
Han kommer få köra spinnrocken tills flisorna ryker. Hon har manipulerat honom att göra gobelänger till sitt elfenbenstorn.

När han väl upptäcker det ligger hon dock jävligt brunt till.

Läste faktiskt i Hares bok att två psykopater kan samverka. Dock sällsynt.
Han beskrev två män som var partners in crime ang droger och indrivning. Den ena var mer Martintypen som skötte våldskontot.
Den andra var mer lismande och narcissistisk och skötte kontakterna.
När de väl åkte dit var sistnämnda snabbast.
Han körde en plea bargain för lägre straff och satte omgående dit våldsspsykopaten.
Dock får han väl hoppas på en lång volta för annars lär den andra jaga skiten ur honom.

Typ som Martin hotade att plocka Lotta vad hon än gjorde. Att onda ögat såg henne, hon skulle aldrig känna sig säker eller komma undan.
Om hon drog iväg så skulle antingen han eller polarna ta hennes mamma och systrar.
Väninnan eller Lottas hund.

Snacka om att bakbinda armarna...

Precis! Man kan dra en liten parallell mellan psykopati och alfahannar i djurvärlden. Två alfahannar i flocken funkar inte, även om två psykon kan göra det, iaf en kort stund. En alfahanne visar sin styrka, sin dominans, sin aggression, han är den som får para sig med flest honor och han kräver tillbörlig respekt från övriga i gruppen.
Det är lite likt den strategin Mölleruskan och M oxå bjuder på ”gör du detta så får du en miljon, öppna dörren…annars”
Den arma Lotta blev så svårt misshandlad så han mosade ju hela ansiktet och huvudet på henne, fruktansvärt! Att det finns dårar i tråden som anser att de får skylla sig själva och annat trams, det gör mig illamående verkligen. Det som Lotta fick genomlida är ingen kvinna förtjänt av. Ingen.

Otäcka folk det finns ändå! Jag har träffat många genom mitt jobb på anstalt förr om åren men jag brukar ändå alltid tänka ”och de farligaste finns på utsidan..”
Citera
2023-04-20, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Just det där visar hur manipulativ Martin är. Grejen är den att det att hota någon på livet som han gjorde det är faktiskt jäävligt farligt att göra. En telefon från Lotta till en kapabel vän skulle snabbt vända på det hela. Martin är ju fan ingenting i undre världen, en jävla vits. Det här är han faktiskt medveten om. Men när han drar in sina vänner (som självklart inte vet om det här) gör han sig större och svårare att hantera. Maffiametoder, mot en ensam kvinna.
Precis.

Jag skrev ett separat inlägg om hur han använder polarna i egenmäktigt syfte mitt i kvinnomisshandeln.
Det är två inlägg på samma för det hör ihop.
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Nåt som de säkerligen inte skulle serva honom med. De skulle även ha fått upp ögonen att det han framställer sig som inte stämmer.
Det kan han ju inte visa upp.
Det är fejk men rena maffioso beteendet som du säger.

MB som känt honom länge har aldrig förstått vidden av hans kvinnomisshandel - för det har inte hamnat i media förrän efter mordet på Lotta.
Han har alltså kunnat jiddra rätt friskt.

Men det är som du säger extremt effektivt i en hotbild och han manipulerar.

Hon är lika rädd att han ska gå på hennes ex.
Hon är som sagt bakbunden. Vart ska hon åka?
Till Östersund och familjen när han hotar ta dem. Hon törs inte resa dit. Lämna hunden till dem?
Om Lotta anmäler och gömmer sig så tar han familjen och hunden. Om han hamnar i fängelse kommer polarna.

Det är som hon springer i ett hus utan dörrar och letar efter nödutgången.
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 21:52.
Citera
2023-04-20, 22:00
Medlem
Citat:
Jag ignorerade att du låter som en papegoja.
Jag har gett svar om varför det sker.

Det är mer än givet att MJ absolut inte kan vara manipulativ om nu Lotta ska ska pekas ut som skyldig till det hon drabbas av.

"Alla andra" är adhd och beroendesyndrom.
Totalt ointressant relaterat till manipulation, patologisk lögnare, noll empati, ånger, skuld.
Et cetera ang hans grava störning.

5 frågetecken som en ettrig näbbgödda. Antar du börjar tappa dagsformen igen och snart tar upp handboken om fallasier.
Åh cherry picking, Åh straw man ad hominem, poison the well!

Finns inga fler brottsoffer i tråden och Lotta minimeras inte överhuvudtaget.

Ang Fetat.
Varför snor du andras favvouttryck?
Det där är Solglittrets paradnummer.

Nej, det var en fråga om hur du använde det.

Och nej, jag frågar om du anser att man minimerar andra brottsoffer om man skriver om trådens brottsoffer.
Och samma frågeställning om sjukdomar/störningar/beteenden.
Det är ju din argumentation att man minimerar psykopati om man pratar om utseende. Och jag undrar hur du fick till det.
Svaret var att hänga upp dina halmgubbar i punktform. Och att repetitivt dra i Madsen i tråden igen. Alltså inte svar alls.
Citera
2023-04-20, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, det var en fråga om hur du använde det.

Och nej, jag frågar om du anser att man minimerar andra brottsoffer om man skriver om trådens brottsoffer.
Och samma frågeställning om sjukdomar/störningar/beteenden.
Det är ju din argumentation att man minimerar psykopati om man pratar om utseende. Och jag undrar hur du fick till det.
Svaret var att hänga upp dina halmgubbar i punktform. Och att repetitivt dra i Madsen i tråden igen. Alltså inte svar alls.

Begriper du inte ens skillnaden när psykopati rent konkret diskuteras alternativt kränkningar?

Punktform:

◼️Det är rent jävla trams att ägna sig åt ett obduktionsutlåtande och älta bröstimplantat, en tatuering i korsryggen, ett hål efter en piercing i navel, lösnaglar och förkortat könshår som snarare är den korrekta noteringen från obducenten.

Håret är inget att yvas över heller. Lotta noterade i dagboken att ringa JK för att fixa med håret. Hon har skrivit att hon skulle komma ihåg att köpa hårfärg och ta med dit.
Det ses sen ett par clips i nacken som väninnan hjälpt henne med.

Eftersom det är TOTALT ovidkommande för brottet hör det snarare samman med invektiven WT eller nån lägre status som vill framhävas.

◼️Nej det är inte min argumentation att en psykopat är manipulativ.

Det ÄR inkluderat i störningen per automatik.

Det kräver öht inte nåt superintellekt som vissa tycks inbilla sig.

Om Lotta har med en psykopat att göra är du säker på att skuld på offret kan stoppas dit solen inte skiner.

Han har till och med framträdande drag vilket indikerar att han ligger troligen rätt högt i poäng.

Merwinna har diskuterat Madsen redan 2019 så det behöver du inte bekymra dig om som nyanländ serviceinrättning för ordning och reda.
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 22:25.
Citera
2023-04-20, 22:51
Medlem
develis avatar
KOSTNADSFRÅGAN?

◼️Ur ett socioekonomiskt perspektiv pekas Lotta ut att vara en belastning för samhället:

Några axplock angående hur resonemanget gått:
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Samhällets begränsade resurser ska inte läggas på att en Lotta ska upplysaom vem Martin är o vad han kan göra. Det borde hon begripit o dessutom berättade han det klädsamt själv.
Precis som alla andra våldmänsgroupies där ute."

"Hur många gånger ska vi betala o uppbringa stora samhällerliga resurser för att "rädda" en kvinna som Lotta?
Citat:
De den enklaste, säkraste, snabbaste och för samhället mest kostnadseffektiva lösningen. Om 41-årig Lottor ger skjutton i 33-åriga Martinar så överlever de!
Citat:
Hon fick betala ett högt pris för sin dumhet.*
Vi andra fick en hög skattenota
för hennes sjukvård, polisutredningen, anhörigas skadestånd och sjukskrivning, rättsprocessen och hans fängelsevistelse.
Citat:
Samhällets begränsade resurser ska inte läggas på att en Lotta ska upplysas om vem Martin är o vad han kan göra. Det borde hon begripit o dessutom berättade han det klädsamt själv.
I försök om att framställa Lotta som en ekonomisk belastning visar det hur (förutom empatistört) ointelligent resonemanget är.

Beträffande Lottas vård kan man ganska enkelt räkna ut vart den tunga posten är:

94% män sitter inom KVs väggar (2021)

Vissa med Martins våldskapital.
Vad kan Martins prislapp generera?

Först och främst allt lidande han åsamkat andra människor, fysiskt, emotionellt och psykiskt. All vård och terapi som som skadade behövt anlita pga Martin.

All sorg anhöriga och vänner drabbats av vid dödsfall, kanske även där människor fått bestående men.

Han har finansierat tillvaron med att sälja droger.
Det vill säga medverkat till att dels driva folk i fördärv och inte skattat.

Polisiära insatser, rättegångkostnader, advokater. Kriminalvården, krävande övervakning på specialplacering, frivården... .
Socialen, psykiatrin, sjukvården, missbruksvården med extra personal i form av väktare eller kriminalvårdare. För han är så farlig.

Varje gång han kommer nära personal om det så är sjukvården eller kriminalvården.
Att personal ska skyddas är givet, men det tycks vara a gigant leap när det gäller beskydd av allmänheten.

◼️Lotta arbetade och försörjde sig, betalade skatt. Hon hade utbildning, vårdlinje och till ekonomiassistent. Bland det socioekonomiska förtalet ses även lögner om att hon inte hade utbildning.

Lotta trivdes med sitt jobb på skolan. Hon hade en halvtidsanställning där sen oktober 2015 som ekonomiassistent men ville ha mer tid och sökte även arbete.

Hennes sjukskrivningar är inte mer avancerade än nån annans i samhället, dvs som behövt hjälp vid krisreaktioner och/eller depressiva besvär.

Där lär nog MJ kvala in bättre som bidragsparasit oavsett penseldrag.

◼️Lottas boende tas ofta upp som om det vore ett stort problem.
Att MJ lever i en kappsäck får inte samma spotlight.

En lgh i 2:a hand i Stockholm är för det första inte värst uppseendeväckande.
För det andra kan man ana varför Lotta bodde kvar.

C, som hon hyrde lgh, av beskriver att "jag, Lotta, och PE och M bor i samma område.
PE och M bor i Traneberg och Lotta bodde i min lägenhet i Ulvsunda."

Dvs nära rent avståndsmässigt till M, dels billigt.
Lotta hoppades på att bilda familj och flytta ihop med M*gnus - men hamnade i ett sorts limbo där tiden snarare rann ifrån henne rent biologiskt.

◼️Nåt annat som rent socioekonomiskt används för att framställa Lotta som trashig är ordvalet " Hon sov på en madrass."

Faktum är att det är en tjock resårmadrass som hon kunde ha inhandlat fyra ben till på Ikea och ordnat till en säng i normalhöjd inom en timme.

Frågan är då varför hon inte gjorde det och jag har undrat om Ecco kan vara en orsak.
Han har egen hundbädd men han beskrivs ligga på armen då han tex är åskrädd.

Ecco är gammal och stor hundras, en Briard.
Storuxna raser, ochspeciellt som är till åldern, kan ha andra förutsättningar angående höfter och leder. Deras tyngd genererar mer kraft i att halka på golv. Det är heller inte optimalt att hoppa upp och ner.

Oavsett vad som gör att Lotta väljer att inte sätta på sängben är det ingenting att göra affär av. Lägenheten är spartansk, få möbler får plats i en etta och den är absolut inte sunkig.

Det märks mer än väl att det är propaganda för att ställa Lotta i sämre dager än hon var.

Ett axplock av många inlägg i temat:
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast mina gamla vänner, som bor kvar i Stockholm och är runt omkring Lottas ålder, lever inte som hon."

Eller så är dom ensamstående och nöjda med att vara det, ägnar sig i stället åt t.ex. att satsa allt på karriären, eller arbeta ideellt eller ägna sig åt kultur av olika slag...
dansa folkdans, gå på operan, gå kvällskurser i att spinna och väva... I så fall (de som är ensamstående) kan de bo i hyresrätter i "vanliga" ytterområden, men självklart med förstahandskontrakt i den åldern.
Citat:
Nu var hon piercad, rakad hade 30cm tatuering på ryggen, injicerade Barbie drogen för att bli brun, tränade maniskt, ville "deffa" sig med anabola, tog kokain, inget eget boende-bodde i andrahand, ingen utbildning (..)
Citat:
Hon hade inte något kontrakt på en fast bostad, sov på en madrass på golvet, inget fast jobb, levde främst på bidrag, festade och snortade kokain.
Citat:
Lotta bodde i en andrahandsetta på bottenvåningen i Ulvsunda utanför Stockholm, med ett fåtal möbler, bland annat hade hon ingen säng, hon sov på en madrass på golvet, där hade hon bott några år.
Citat:
Hon bodde också i andra hand, sov på en madrass på golvet och hade inte ett fast heltidsjobb.
Citat:
Hon bodde med sina 40+ år i andrahand, madrass på golvet, kortidsjobb på deltid.
Citat:
Lotta hade inget fast jobb, ingen bostad med förstahandskontrakt, nästan inga möbler. Hon hade ett korttidsjobb några timmar i veckan, bodde i en andrahandsetta på nedre botten och sov på en madrass.

Lotta hade också många av de attribut som brukar finnas hos många kvinnor som hamnat i våldsamma relationer
Citat:
Hon bodde med sina 40+ år i andrahand, madrass på golvet, kortidsjobb på deltid.
Citat:
Hon hade ett jobb endast 20 timmar per vecka, var långtidssjukskriven på heltid eller halvtid dvs jobbade då endast 10 timmar, bodde i en andrahands-etta sedan flera år (..) "
◼️ Lotta ska nämligen likna MJ och det löper även samman med att Lotta ska framställas som WT - ett annat tema för att framställa Lotta i sämre dager.
Mediabilden MJ vs Lotta är ju orättvis,vilket MJ gnäller över i förhör.
Att han gnäller är inte svårt att räkna ut om han manipulerat bekantskapskretsen att tro att han inte alls är så brutal mot kvinnor.
Citat:
Trots att Lotta var ostraffad och Martin en notorisk kåkfarare var de inte helt olika. (...) barnlösa utan eget bostadskontrakt"

"De har istället försökt framställa henne som en helylletjej utan likheter med Martin.
Men så var det faktiskt inte.
Citat:
Hon bodde i andrahand, inte hennes lägenhetskontrakt. Jobbet var en korttidsanställning på deltid.
Som en del skrivit, hon var kanske lite WT.
Citat:
Ja, en naiv WT-kvinna. Sillisar i brösten, stora tatueringar, navelpiercing och blonderat hår.
Citat:
Man ser på den bilden att hon var ett typiskt WT. Hon ser opålitlig, "shifty", överfixad och härjad ut. Mig hade hon inte lurat.
Citat:
De försöker ju få Lotta till någon helylletjej och hälsofanatiker, fast hon t.o.m. knarkade och hade silikon i brösten, piercing i naveln, en enorm tatuering, rakat könshår, blonderat hår och allt vad det stod i obduktionsrapporten; jag kommer inte ihåg allt längre. Hon var inte etablerad på arbetsmarknaden trots sin ålder, hon hade inget förstahandskontrakt på lght...
Att sitta och gräva i ett obduktionsutlåtande vittnar om hur illa det är ställt.

Lotta var var öht inte överdriven i sitt utseende.
Hon såg snarare bra ut:
https://nouwcdn.com/v103/u/63/2870063/96/202106231953427107.jpg?version=202007&width=1200

https://static.cdn-expressen.se/images/a1/fd/a1fd7349b97d43be83394ae5b1e34c7d/314@60.jpg
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 23:04.
Citera
2023-04-20, 23:21
Medlem
Citat:

Begriper du inte ens skillnaden när psykopati rent konkret diskuteras alternativt kränkningar?

Punktform:

◼️Det är rent jävla trams att ägna sig åt ett obduktionsutlåtande och älta bröstimplantat, en tatuering i korsryggen, ett hål efter en piercing i navel, lösnaglar och förkortat könshår som snarare är den korrekta noteringen från obducenten.

Håret är inget att yvas över heller. Lotta noterade i dagboken att ringa JK för att fixa med håret. Hon har skrivit att hon skulle komma ihåg att köpa hårfärg och ta med dit.
Det ses sen ett par clips i nacken som väninnan hjälpt henne med.

Eftersom det är TOTALT ovidkommande för brottet hör det snarare samman med invektiven WT eller nån lägre status som vill framhävas.

◼️Nej det är inte min argumentation att en psykopat är manipulativ.

Det ÄR inkluderat i störningen per automatik.

Det kräver öht inte nåt superintellekt som vissa tycks inbilla sig.

Om Lotta har med en psykopat att göra är du säker på att skuld på offret kan stoppas dit solen inte skiner.

Han har till och med framträdande drag vilket indikerar att han ligger troligen rätt högt i poäng.

Merwinna har diskuterat Madsen redan 2019 så det behöver du inte bekymra dig om som nyanländ serviceinrättning för ordning och reda.

Du svarar på något jag varken frågat eller påstått. Du har ju till och med fetat.
"◼️Nej det är inte min argumentation att en psykopat är manipulativ."
Som svar på "Det är ju din argumentation att man minimerar psykopati om man pratar om utseende."
Med upprinnelse i: Mervinna: Exakt. Det är faktiskt sällan en människa så exakt ser ut, som han/hon är raktigenom... Finns inget att upptäcka där, som man inte redan greppat vid en sekunds exponering för en stillbild av honom.
Och ditt svar: "Fixerad vid yta in absurdum, ältar tatueringar in absurdum och främst:

Minimerar hans psykopati.
För att du vill lägga skulden på Lotta."

Och ursprungsattacken handlade inte om obduktioner, bröstimplantat eller ens Lotta.
Det var inte Mervinna som drog in Madsen, det var du. Som svar till mig. Igen.
Vad har Madsen med mitt resonemang att göra? Vad har Madsen med en kommentar om Martins utseende att göra?

Det krävs definitivt inget superintellekt att knyta sitt svammel till vad man faktiskt citerar/svarar på eller att man inte kan hitta på vad andra påstått samtidigt som man fetar det i samma inlägg.

Kärnan i det hela är att Martin ser helt stereotypiskt ut som en buse, beter sig som en buse och är en buse. Har du några kommentarer kring det? I så fall lämpar det sig att svara det när du citerar inlägg i ärendet. Inte att se det som ett rött skynke och börja bluddra om Madsen och psykopati.
Citera
2023-04-20, 23:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
KOSTNADSFRÅGAN?

◼️Ur ett socioekonomiskt perspektiv pekas Lotta ut att vara en belastning för samhället:

Några axplock angående hur resonemanget gått:

I försök om att framställa Lotta som en ekonomisk belastning visar det hur (förutom empatistört) ointelligent resonemanget är.

Beträffande Lottas vård kan man ganska enkelt räkna ut vart den tunga posten är:

94% män sitter inom KVs väggar (2021)

Vissa med Martins våldskapital.
Vad kan Martins prislapp generera?

Först och främst allt lidande han åsamkat andra människor, fysiskt, emotionellt och psykiskt. All vård och terapi som som skadade behövt anlita pga Martin.

All sorg anhöriga och vänner drabbats av vid dödsfall, kanske även där människor fått bestående men.

Han har finansierat tillvaron med att sälja droger.
Det vill säga medverkat till att dels driva folk i fördärv och inte skattat.

Polisiära insatser, rättegångkostnader, advokater. Kriminalvården, krävande övervakning på specialplacering, frivården... .
Socialen, psykiatrin, sjukvården, missbruksvården med extra personal i form av väktare eller kriminalvårdare. För han är så farlig.

Varje gång han kommer nära personal om det så är sjukvården eller kriminalvården.
Att personal ska skyddas är givet, men det tycks vara a gigant leap när det gäller beskydd av allmänheten.

◼️Lotta arbetade och försörjde sig, betalade skatt. Hon hade utbildning, vårdlinje och till ekonomiassistent. Bland det socioekonomiska förtalet ses även lögner om att hon inte hade utbildning.

Lotta trivdes med sitt jobb på skolan. Hon hade en halvtidsanställning där sen oktober 2015 som ekonomiassistent men ville ha mer tid och sökte även arbete.

Hennes sjukskrivningar är inte mer avancerade än nån annans i samhället, dvs som behövt hjälp vid krisreaktioner och/eller depressiva besvär.

Där lär nog MJ kvala in bättre som bidragsparasit oavsett penseldrag.

◼️Lottas boende tas ofta upp som om det vore ett stort problem.
Att MJ lever i en kappsäck får inte samma spotlight.

En lgh i 2:a hand i Stockholm är för det första inte värst uppseendeväckande.
För det andra kan man ana varför Lotta bodde kvar.

C, som hon hyrde lgh, av beskriver att "jag, Lotta, och PE och M bor i samma område.
PE och M bor i Traneberg och Lotta bodde i min lägenhet i Ulvsunda."

Dvs nära rent avståndsmässigt till M, dels billigt.
Lotta hoppades på att bilda familj och flytta ihop med M*gnus - men hamnade i ett sorts limbo där tiden snarare rann ifrån henne rent biologiskt.

◼️Nåt annat som rent socioekonomiskt används för att framställa Lotta som trashig är ordvalet " Hon sov på en madrass."

Faktum är att det är en tjock resårmadrass som hon kunde ha inhandlat fyra ben till på Ikea och ordnat till en säng i normalhöjd inom en timme.

Frågan är då varför hon inte gjorde det och jag har undrat om Ecco kan vara en orsak.
Han har egen hundbädd men han beskrivs ligga på armen då han tex är åskrädd.

Ecco är gammal och stor hundras, en Briard.
Storuxna raser, ochspeciellt som är till åldern, kan ha andra förutsättningar angående höfter och leder. Deras tyngd genererar mer kraft i att halka på golv. Det är heller inte optimalt att hoppa upp och ner.

Oavsett vad som gör att Lotta väljer att inte sätta på sängben är det ingenting att göra affär av. Lägenheten är spartansk, få möbler får plats i en etta och den är absolut inte sunkig.

Det märks mer än väl att det är propaganda för att ställa Lotta i sämre dager än hon var.

Ett axplock av många inlägg i temat:

◼️ Lotta ska nämligen likna MJ och det löper även samman med att Lotta ska framställas som WT - ett annat tema för att framställa Lotta i sämre dager.
Mediabilden MJ vs Lotta är ju orättvis,vilket MJ gnäller över i förhör.
Att han gnäller är inte svårt att räkna ut om han manipulerat bekantskapskretsen att tro att han inte alls är så brutal mot kvinnor.

Att sitta och gräva i ett obduktionsutlåtande vittnar om hur illa det är ställt.

Lotta var var öht inte överdriven i sitt utseende.
Hon såg snarare bra ut:
https://nouwcdn.com/v103/u/63/2870063/96/202106231953427107.jpg?version=202007&width=1200

https://static.cdn-expressen.se/images/a1/fd/a1fd7349b97d43be83394ae5b1e34c7d/314@60.jpg

Vet inte vad som var värst att läsa..
Det fullständiga pissandet på Lotta (och hur hon pga sitt utseende får skylla sig själv när hon blir mördad) och kvinnor generellt då som tycker om att ta hand om sig själva, eller detta;

Det måste vara något av det mest komiska jag läst, ”hyresrätter i ’vanliga’ ytterområden”?
Vad är i så fall ett ”ovanligt ytterområde” ??
Är bara en prenumeration på ”Hemmets Veckotidning” som glömdes bort i texten!

Snacka om att vara verklighetsfrånvänd om man klankar ner på ett andrahandskontrakt i stan..

Kanske hade Lotta levt idag om hon bara tagit den där knypplarkursen på onsdagskvällarna med Berit 62, eller gått på Operan lite oftare..?
Citera
2023-04-20, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Du o svarar på något jag varken frågat eller påstått. Du har ju till och med fetat.
"◼️Nej det är inte min argumentation att en psykopat är manipulativ."
Som svar på "Det är ju din argumentation att man minimerar psykopati om man pratar om utseende."
Med upprinnelse i: Mervinna: Exakt. Det är faktiskt sällan en människa så exakt ser ut, som han/hon är raktigenom... Finns inget att upptäcka där, som man inte redan greppat vid en sekunds exponering för en stillbild av honom.
Och ditt svar: "Fixerad vid yta in absurdum, ältar tatueringar in absurdum och främst:

Minimerar hans psykopati.
För att du vill lägga skulden på Lotta."

Och ursprungsattacken handlade inte om obduktioner, bröstimplantat eller ens Lotta.
Det var inte Mervinna som drog in Madsen, det var du. Som svar till mig. Igen.
Vad har Madsen med mitt resonemang att göra? Vad har Madsen med en kommentar om Martins utseende att göra?

Det krävs definitivt inget superintellekt att knyta sitt svammel till vad man faktiskt citerar/svarar på eller att man inte kan hitta på vad andra påstått samtidigt som man fetar det i samma inlägg.

Kärnan i det hela är att Martin ser helt stereotypiskt ut som en buse, beter sig som en buse och är en buse. Har du några kommentarer kring det? I så fall lämpar det sig att svara det när du citerar inlägg i ärendet. Inte att se det som ett rött skynke och börja bluddra om Madsen och psykopati.
JAG skrev till MERWINNA.
DU tycks nära att få kramp ang mitt svar och trots flertal olika svar så ramlar inte polletten ner.

Antingen är du osedvanligt trög eller så vill du inte begripa.
Detta är sista gången:

Han raggar upp Lotta. Hon har varken deltagit i muckarfest eller är nån kåkfarargroupie.

Jag skriver att det förekommer lögner, förtal och att Martins psykopati minimeras.

Att sistnämnda minimeras går hand i hand med att Lotta ska anses skyldig till det som skett. Hon skuldbeläggs.
Hon borde inte ha pratat med MJ.
För han har minsann tatueringar.

Det är rent pinsamt att ens nämna att ändamålet i tråden är nån prevention öht.

Det är medias bild och att Lotta anses för helylle som är i fokus.
Direkt kopierat från förövaren själv.

Därför kommer del två som ett brev på posten:
Lotta måste framstå som Extra Allt på Trash fronten.

Vad hon inte begrep var att han är psykopat.
Likt många andra och det går inte hand i hand varken med att ha suttit i fängelse eller tatueringar.
Psykopati är en liten grupp och i huvudsak inte inom kriminalvården, dock fullt jävliga ändå, om än inte mord. Maktutövande, avsaknad av empati.

Hans psykopati är det centrala. Hans störda karaktär.

När han tagit kontakt manipulerar han henne likt han gjort med andra.

Han framställer sig och sin kriminella historia bättre än den är, speciellt kvinnomisshandel.
Givetvis ett led i manipulation.

Jag är klar med dig.
Merwinna kan ta diskussionerna.
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 23:52.
Citera
2023-04-20, 23:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vet inte vad som var värst att läsa..
Det fullständiga pissandet på Lotta (och hur hon pga sitt utseende får skylla sig själv när hon blir mördad) och kvinnor generellt då som tycker om att ta hand om sig själva, eller detta;

Det måste vara något av det mest komiska jag läst, ”hyresrätter i ’vanliga’ ytterområden”?
Vad är i så fall ett ”ovanligt ytterområde” ??
Är bara en prenumeration på ”Hemmets Veckotidning” som glömdes bort i texten!

Snacka om att vara verklighetsfrånvänd om man klankar ner på ett andrahandskontrakt i stan..

Kanske hade Lotta levt idag om hon bara tagit den där knypplarkursen på onsdagskvällarna med Berit 62, eller gått på Operan lite oftare..?
Ja, det är helt otroligt att lägga sånt fokus på ett mordoffer ang socioekonomi och utseende.

Grotta runt i obduktionsutlåtande.

Förfasas över portmonnän för bland annat hennes vård - när fanstyget brutit revben och hon hamnat sen på NIVA i resp och dör.

Han har liksom ordnat till den utgiften.

Han (med flera kriminella män) är en extrem kostnadsfråga vs våldsoffer.

Ja, jag tror budskapen kan vara så. En spinnrock vid hemmets härd. 😂
Fastlåst i gjutjärnsspisen.
Citera
2023-04-21, 00:11
Medlem
Citat:
JAG skrev till MERWINNA.
DU tycks nära att få kramp ang mitt svar och trots flertal olika svar så ramlar inte polletten ner.

Antingen är du osedvanligt trög eller så vill du inte begripa.
Detta är sista gången:

Han raggar upp Lotta. Hon har varken deltagit i muckarfest eller är nån kåkfarargroupie.

Jag skriver att det förekommer lögner, förtal och att Martins psykopati minimeras.

Att sistnämnda minimeras går hand i hand med att Lotta ska anses skyldig till det som skett. Hon skuldbeläggs.
Hon borde inte ha pratat med MJ.
För han har minsann tatueringar.

Det är rent pinsamt att ens nämna att ändamålet i tråden är nån prevention öht.

Det är medias bild och att Lotta anses för helylle som är i fokus.
Direkt kopierat från förövaren själv.

Därför kommer del två som ett brev på posten:
Lotta måste framstå som Extra Allt på Trash fronten.

Vad hon inte begrep var att han är psykopat.
Likt många andra och det går inte hand i hand varken med att ha suttit i fängelse eller tatueringar.
Psykopati är en liten grupp och i huvudsak inte inom kriminalvården, dock fullt jävliga ändå, om än inte mord. Maktutövande, avsaknad av empati.

Hans psykopati är det centrala. Hans störda karaktär.

När han tagit kontakt manipulerar han henne likt han gjort med andra.

Han framställer sig och sin kriminella historia bättre än den är, speciellt kvinnomisshandel.
Givetvis ett led i manipulation.

Jag är klar med dig.
Merwinna kan ta diskussionerna.

Det är ingen som skrivit något om det i det du citerar. Jag har inte skrivit om något av det eller frågat dig om det.
Det blir lite rörigt om alla citerar andra för att sedan freestyla, länka till sig själv, dra in andra trådar om något helt annat. Om man hittar på vad andra påstår och sedan svarar på sitt eget påstående.

Du påstår att du är klar efter helt ovidkommande mångordigt yrande. Fast sedan drar du in mig i helt andra sammanhang och framställer det som att jag sagt saker jag aldrig ens snuddat vid. Det är bedrägligt. Det är lågt.
Citera
2023-04-21, 00:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

Att det finns dårar i tråden som anser att de får skylla sig själva och annat trams, det gör mig illamående verkligen. Det som L*tt* fick genomlida är ingen kvinna förtjänt av. Ingen.”

Ingen man heller. De flesta personer som MJ misshandlat är män. De valde inte hans sällskap.

LR valde dock att bjuda in MJ i sitt liv trots att hon visste om att han suttit 12 år i fängelse. LR har dessutom uppmuntrat MJ till fortsatt kontakt ända in i det sista.

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Otäcka folk det finns ändå! Jag har träffat många genom mitt jobb på anstalt förr om åren men jag brukar ändå alltid tänka ”och de farligaste finns på utsidan..”

MJ fanns på utsidan, han var nymuckad från ett fängelsestraff för kvinnomisshandel. Ändå valde LR att bli tillsammans med honom. Hon ville tom skaffa med med MJ. Du anser kanske att det är någon annans fel att LR valde MJ till pojkvän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in