2023-04-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ja.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hedging

Jo, hon blev lurad, men som sagt hon var sårbar på den tiden.

Ok. Men hedging är motstående, det menade jag inte med mitt resonemang, jag försökte framställa som kumulativt om något. Sorry om det blev luddigt.

Det blir lite galet om man försöker argumentera att MJ skulle vara en supersmidig trojansk häst. Att det antingen skulle finnas en belevad, framgångsrik scoutledare bakom Martins yta när man hittar honom på lokala pilsnersjappet eller att han egentligen såg ut som en välmanikyrerad, yogautövare med kärnfamilj och mellanchefsroll.
Citera
2023-04-20, 19:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ok. Men hedging är motstående, det menade jag inte med mitt resonemang, jag försökte framställa som kumulativt om något. Sorry om det blev luddigt.

Det blir lite galet om man försöker argumentera att MJ skulle vara en supersmidig trojansk häst. Att det antingen skulle finnas en belevad, framgångsrik scoutledare bakom Martins yta när man hittar honom på lokala pilsnersjappet eller att han egentligen såg ut som en välmanikyrerad, yogautövare med kärnfamilj och mellanchefsroll.

Exakt. Det är faktiskt sällan en människa så exakt ser ut, som han/hon är raktigenom... Finns inget att upptäcka där, som man inte redan greppat vid en sekunds exponering för en stillbild av honom.
Citera
2023-04-20, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt. Det är faktiskt sällan en människa så exakt ser ut, som han/hon är raktigenom... Finns inget att upptäcka där, som man inte redan greppat vid en sekunds exponering för en stillbild av honom.
Fixerad vid yta in absurdum, ältar tatueringar in absurdum och främst:

Minimerar hans psykopati.
För att du vill lägga skulden på Lotta.
Citera
2023-04-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Hur tänker du att det hänger ihop? Kan vara det mest krystade jag läst.
Citera
2023-04-20, 19:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur tänker du att det hänger ihop? Kan vara det mest krystade jag läst.
Jo men det förstår jag. Varje sak måste förklaras flera ggr för dig, du verkar väldigt trög.

1. Lotta klassas som kåkfarargroupie och WT.
2. Lotta har medverkat till sin död.
3. Hon bär skuld får våld i relation.
4. Lotta attraheras nog av våldsamma män.
Merwinna kan se det djuriska hos honom.

5. Sen kommer då detta med tatueringar som primärfokus och den ultimata preventionen.

Här handlar det dock om psykopati under denna ytfixering.

Han kommer via en gemensam träningsgrupp varav detta är Lottas stora intresse.
Han ber om att få bli addad till hennes Facebook.
Hon ser garanterat inget större problem med det, likt många andra och man kan prata med folk utan att låta som en pensionerad säpoagent likt Merwinna.

Hon berättar om sin akuta kris och MJ framställer sig som en god lyssnare och börjar manipulationen.

Där är det kört.

När primärfokus är skuldbeläggande av offer och kränkningar så är det mer än givet att han ska framställas som knappt kapabel till en dialog.

Här kommer då Merwinnas suktade vals in om den enastående Peter Madsen.
Hans röst, hans förtrollande snack om rymden, hans utstrålning och rent fantastiska persona.

Hur rätt just Merwinna har att bli bortkollrad och manipulerad. För Madsen var så mycket mer kompetent psykopat.

Vilket det inte handlar om öht.
Det är snarare fascination likt ett fan i tonåren och en groupie.
Hon är öht inte manipulerad.

Så då är det som jag skrev.

"Fixerad vid yta in absurdum, ältar tatueringar in absurdum och främst:

För att du vill lägga skulden på Lotta."
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 20:10.
Citera
2023-04-20, 19:55
Medlem
Citat:

Exakt!
Ett gäng fördomsfulla gammeldags människor som har klassficerat in människor i ett fack. Hur man ska vara... Hur man ska se ut. Vad som är norm... För dom!

Det känns som diskutionen förs av människor som sitter ute på landet och bara ser andra lika människor och inte kan förstå att
det är tillåtet att se ut hur man vill utan att bli dömd...

Lotta ser ut som många träningstjejer. Vältränad tjej med Piercingar silikonbröst och tatueringar är inget som sticker ut idag.

Skrämmande och ledsamt med så fördomsfulla människor tycker jag!!!
Jag har förövrigt flera unga vuxna i min närhet som är tatuerade på hela händerna och på hela halsen...Dom är hårt jobbande hederliga småbarnsföräldrar och har aldrig varit i klammer med rättvisan
Sug på den alla fördomsfulla !!
Citera
2023-04-20, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Haha.. Jag dör🤣🤣
Tror inte Merwinnas umgänge går på gym..
Tror inte dom känner kvinnor som Lotta heller och kan därför inte referera till gymtjejer som sköter om sig så gott som kan.

Tror dessutom att det kan ligga en hel del avundsjuka bakom all fördomsfullhet.

Vem vet. Det kanske gömmer sig en osminkad otatuerad psykopat även bland vävstolarna...
Nej, jag skrev det till Merw.
Det är totalt skottsäkert.
Finns inte en psykopat på 50 mils radie.

Problemet är dock att många går under radarn och den danska bostadslöse hangarliggaren som var insolvent efter domslut råkade hon ha överseende med.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Det bästa är att kontrollera om en man är förekommande i brottsregistret, innan man gör upp om en dejt. "

."Vidare kontrollerar man naturligtvis hos UPC och/eller Kronofogdemyndigheten att han inte har stora skulder. "
Citat:
Kan rent se hur du sitter med flytväst, pepparkar och direktlarm till 112 redo - samt 32 släktingar som bokat resten av restaurangen. Utifall att. 😂
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 20:45.
Citera
2023-04-20, 20:49
Medlem
Citat:
Haha!

Råkade erinra mig ett inlägg från den jag besvarat.

Det behöver inte gälla nån byhåla även om det låter som moral tagen ur en gammal svartvit film från 40-talet.
Läs Pseudomoral för det är hyckleri.

Merwinna kan ju gärna komma in här och förklara sig om detta förstahandskontrakt som verkar vara lika viktigt som att gräva i obduktionsutlåtande och hitta några clips i nacken - på huvudet han slog sönder till oigenkännlighet.

En vecka innan han slår ihjäl Lotta var hon till sin väninna som är hårfrisörska.

Vi får inte glömma Merwinnas svar till dej 2023-03-07, 10:36.

Det bästa är att kontrollera om en man är förekommande i brottsregistret, innan man gör upp om en dejt. Om han är det, så gör man helt enkelt aldrig upp om någon dejt. Man bör även kontrollera att ingen kvinna bor på hans adress, och att han inte har barn - om han har påstått sig inte ha det. Folkbokföringen har de uppgifterna. Vidare kontrollerar man naturligtvis hos UPC och/eller Kronofogdemyndigheten att han inte har stora skulder.

Nu förstår jag varför Merwinna och hennes väninnor lever som ensamstående väverskor i sina hyresrätter med första handskontrakt och diskuterar Madsens djuriska dragningskraft, att fanskapet mördade och styckade Kim Wall är bara petitesser i sammanhanget.
Citera
2023-04-20, 20:50
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Haha!

Råkade erinra mig ett inlägg från den jag besvarat.

Det behöver inte gälla nån byhåla även om det låter som moral tagen ur en gammal svartvit film från 40-talet.
Läs Pseudomoral för det är hyckleri.

Merwinna kan ju gärna komma in här och förklara sig om detta förstahandskontrakt som verkar vara lika viktigt som att gräva i obduktionsutlåtande och hitta några clips i nacken - på huvudet han slog sönder till oigenkännlighet.

En vecka innan han slår ihjäl Lotta var hon till sin väninna som är hårfrisörska.

Haha? Du e bäst Develi!
Vad tror du kan hända om man slänger ut denne Mart*n tillsammans med Mölleruskan på en öde ö?
Blir det mer mord då? Eller blir de bästisar? Jag menar två så mega manipulativa människor med noll empati och ett grandiost ego.
Citera
2023-04-20, 21:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Haha? Du e bäst Develi!
Vad tror du kan hända om man slänger ut denne Mart*n tillsammans med Mölleruskan på en öde ö?
Blir det mer mord då? Eller blir de bästisar? Jag menar två så mega manipulativa människor med noll empati och ett grandiost ego.
Jag tror att Mölleruskan tar taktpinnen.
Han kommer få köra spinnrocken tills flisorna ryker. Hon har manipulerat honom att göra gobelänger till sitt elfenbenstorn.

När han väl upptäcker det ligger hon dock jävligt brunt till.

Läste faktiskt i Hares bok att två psykopater kan samverka. Dock sällsynt.
Han beskrev två män som var partners in crime ang droger och indrivning. Den ena var mer Martintypen som skötte våldskontot.
Den andra var mer lismande och narcissistisk och skötte kontakterna.
När de väl åkte dit var sistnämnda snabbast.
Han körde en plea bargain för lägre straff och satte omgående dit våldsspsykopaten.
Dock får han väl hoppas på en lång volta för annars lär den andra jaga skiten ur honom.

Typ som Martin hotade att plocka Lotta vad hon än gjorde. Att onda ögat såg henne, hon skulle aldrig känna sig säker eller komma undan.
Om hon drog iväg så skulle antingen han eller polarna ta hennes mamma och systrar.
Väninnan eller Lottas hund.

Snacka om att bakbinda armarna...
Senast redigerad av develi 2023-04-20 kl. 21:11.
Citera
2023-04-20, 21:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok. Om du svarar på frågor istället för att klistra in samma haranger blir det begripligare.
Halmgubbarna blir inte vettigare i punktlista.

Så om man talar om något förminskar man allt man inte talar om? Så när du går på om psykopati föringar du alla andra sjukdomar? Eller kanske inte bara sjukdomar? Minimerar du alla andra brottsoffer när du skriver i den här tråden? Är det så att ju mer man skriver desto mer föringar man allt annat?

Du är väldigt präglad på vissa personer och inlägg. När någon inte orkar svara dig drar du in dem i dina förvirrade inlägg och tänker att andra ska stå till svars för vad du hittar på att de uttryckt. Men om du lägger ord i munnen på andra och klistrar på dem åsikter får du ju upprepande svar.
"Som man ropar får man svar"
Hahaha!
Inte ORKAR svara.
Merw hugger som en gädda på ett inlägg men smiter sen iväg när ett svar ges.

Klart jag är präglad på vissa personer.
De som jag anser ljuger och de som kränker Lotta.
Var väl ändå inte så svårt att räkna ut.

Kvabulten på sig och sickenblås!
Citera
2023-04-20, 21:26
Medlem
Citat:

Typ som Martin hotade att plocka Lotta vad hon än gjorde. Att onda ögat såg henne, hon skulle aldrig känna sig säker eller komma undan.
Om hon drog iväg så skulle antingen han eller polarna ta hennes mamma och systrar.
Väninnan eller Lottas hund.

Snacka om att bakbinda armarna...

Just det där visar hur manipulativ Martin är. Grejen är den att det att hota någon på livet som han gjorde det är faktiskt jäävligt farligt att göra. En telefon från Lotta till en kapabel vän skulle snabbt vända på det hela. Martin är ju fan ingenting i undre världen, en jävla vits. Det här är han faktiskt medveten om. Men när han drar in sina vänner (som självklart inte vet om det här) gör han sig större och svårare att hantera. Maffiametoder, mot en ensam kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in