Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Och genom att isolera J så att hon bara skulle ha MH? Få henne att hata alla andra?
Jag tror också på detta, men kanske inte att hon försökt få J att hata alla lika mycket, framförallt Tove först och främst när hon började få hänga lite med gänget sommaren 2021. Och det för att Tove skulle ha stått för den största chansen att ”ta sig från Vetlanda och bli framgångsrik”. Medans Majas framtid kanske var att städa med Samhall så läste Tove till läkare. J var ju också ambitiös och har sagt att hon vill plugga, hon har haft bra betyg osv. M kände att J och hon borde bli bästisar men de ambitioner som J sade sig vilja ha tror jag att Tove störde M mest och sågs med mest avund. Tror säkert M smörat för J hela tiden och uppmuntrat henne tycka illa om andra också och själv framställt sig som den mest lojala partnern in crime J kunnat få, en vän i vått och torrt. Sen är hon ju absolut inte det utan försöker sätta dit J ensam för mordet och spelar helt oskyldig själv
Tillägg; på ett sätt undrar jag om M sett J som ett verktyg att kunna komma åt dom hon var avundsjuk på. J som var så fåfäng, maktgalen och lätt att smickra, samt lätt för att bli arg och straffa folk.