Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Helt sant. Därför är deras tidsangivelser inte trovärdiga. Vi vet dessutom att vissa av dem är mer än lite fel. Vi kan helt enkelt inte förlita oss på deras tidsangivelser. Däremot är det de säger om vad de har gjort mer trovärdigt, och då är det lättare att bedöma förloppen utifrån hur lång tid de olika saker de gjort tar. Ex.vis är även tiden det tog att gå upp och ringa på dörren och gå ner igen, ett par minuter, mer trovärdig än vid vilket klockslag det skulle ha skett. Problemet med antaganden kring dödsfallet är bara att Johanna omöjligen kan ha dödat Tove på mindre än ett par minuter. Så Tove kan enligt de beskrivningar vi har inte ha dött vid den tidpunkten. Det är omöjligt. Det går inte ihop tidsmässigt.
Dom kanske är som mig när det gäller tidsangivelser. Jag vänder och vrider och rör ihop det fullständigt.
Tex 02:50 blir i min hjärna kl 2. För det är ju en 2:a först. Dom andra siffrorna orkar min hjärna inte tänka på. Så 02:01 och 02:50 är båda ”klockan två” trots att det skiljer nästan en timme.
Samma med 02:30 (eller liknade) det kan min hjärna vrida till halv 2 istället för halv 3. För att det är 2:an som syns, inte 3:an.
Så det kan ju vara nåt sånt som har hänt.