Citat:
Ursprungligen postat av
Legooo
Nej men allt talar ju för att något initialt händer på ekuddenvägen med Helena där det även finns en bil och minst två män. Möjligen att händelseförloppet med dödlig utgång sker en bit in i skogsdungen. Att bilen åker runt 15-20minuter senare upp på cykelvägen är ju troligast för att hämta upp en livlös kropp kroppen då ekuddenvägen ansågs osäker pga av trafiken som kunde vara där. Men när bilen lämnar lekplatsen igen varför åker den samma väg tillbaka ? Oavsett om man skulle lämna stan norr eller söder borde samma väg tillbaka varit en omväg?
Men det är inte helt säkert att det ligger till så, att en bil stod på Ekuddenvägen vid just den tiden och att
det var minst två män så som du skriver. Det hänger mycket på att man helt litar på ett vittne. Själv gör jag inte det så tvärsäkert eller jag känner mig väldigt tveksam till hennes vittnesmål. Tror att man måste vara väldigt öppen och inte låsa sig vid vissa spår.
I och för sig så vet jag själv att man kan komma på saker man har sett eller hört efter ett tag och på en direkt fråga som är rätt ställd, sådant som man har lagt märke till och glömt lika fort därför att det just då inte betydde något för en. Om någon senare ställer en fråga om man t ex har lagt märke till något vid en ungefärlig tidpunkt kan minnet komma tillbaka.
I just detta fallet tycker jag att det är konstigt att vittnet sa att hon inget hade lagt märke till när polisen hade op dörrknackning i området. Hade hon alkoholproblem eller hur var det? Skulle i så fall kunna förklara det långsamma minnet.