2023-04-20, 09:51
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Man bör också även då säga att det aldrig har cirkulerat något regbevis för PUs bil och som skall bekräfta att det bör vara PU som endast skulle kunna uppge info om detta. Man måste även säga då att detta är lögn allt ihop med detta.

IB03! Se nedan!
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Har inte du sett regbevisen för PU:s bil? Jag fick en länk per PM får något år sedan... Fotona finns nog på min hårddisk om du inte har dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tydligen inte, men jag tittar gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
https://ibb.co/x6GhF2R
https://ibb.co/FY6c1P5

Att det rör sig om en Camry är alltså uppenbart, en Camry som skall vara en sedan, men det framgår inte av bevisen.
Citera
2023-04-20, 09:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
OK Om du aldrig haft ett intresse för RoEk, varför begärde du då ett screenshot av intervjun med RoEk som Prinzezzan refererade?

Historik:

Eftersom jag och Skvagg ständigt buntas ihop med Ebeneezers uppgift om tvätt tyckte jag att det kunde vara på sin plats med en screenshot på artikeln för att få det hela ordentligt utrett en gång för alla. Jag sökte fakta precis som Ugglan påstår sig göra. Varför väljer du att se det som något negativt?

Du kan sluta vara paranoid nu.
Citera
2023-04-20, 09:58
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
2.00-2.10 Helena kommer ut från Stadt och pratar med några inkl BW. Helena går iväg till bilen enligt BWs beskrivning av var den står. MK sitter kvar i bilen. Ev. letar BW letar efter ChEr, kanske får han veta att hon inte är där? Ev bidragande orsak till att han blir arg på Helena? Spekulation.
2.15-2.20 BW kommer till bilen.
2.20-2.25 MK kör till Ekudden.
2.25-2.30 Bråk uppstår i bilen, BW dödar Helena i Kohagen.
2.30-2.45 GM kör runt till lekplatsen och bär kroppen till bilen.
2.45-2.50 GM kör bilen ner till i närheten av lilla hamnen
2.50-3.00 GM bär kroppen till båten
3.00-3.05 En GM kör bilen till cykelvägen och parkerar där, går tillbaka till båten.
3.05-3.45 GM ror ut och dumpar kroppen ev förpackar eller förtyngar den.
Mellan 3.30-4.00 är GM klara.
MK tar bilen.
BW tar sig med båt över till Dillö.

Typiskt trådförvillning från Pudelfrillans sida. Jag ställde några frågor som ännu inte är besvarade:

1. Var befann de två sig när förloppet var över, tillsammans eller på var sitt håll, var någon på Dillö?
Pudelfrillan svarar inte på var MiKj är.

2. När och var åkte de i riktning "där de bor" och vilken plats är "där de bor"
Pudelfrillan beskriver en cirkulär resa från cykelvägen via Ekuddenvägen, Marieforsleden och Kolarbacksvägen, men han beskriver aldrig när de åkte i riktning "där de bor" och Pudelfrillan förklarar inte heller var de bor.

Det enda Pudelfrillan svarade på är att BW begav sig till Dillö.
Citera
2023-04-20, 10:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men nu föll jag för Pudelfrillans fokusförskjutning. Vi skall ju se på Dillön-teorin, vad som hände efter 02.10. Det var Skvagg som uppmanade till det.

Jag ställde då några enkla frågor.

Var befann de två sig när förloppet var över, tillsammans eller på var sitt håll, var någon på Dillö?

När och var åkte de i riktning "där de bor" och vilken plats är "där de bor"

Tror som sagt att trådförvillarna har stora problem med sin teori just nu, den som Kalla Fall riktat alla sina resurser på...

Vad är det förfokusförflyttning yrar du om?
Projicering i vanlig ordning, fokusförflyttningar ägnar sig trådens grandiosa ego åt, ingen annan!
Citera
2023-04-20, 10:03
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Eftersom jag och Skvagg ständigt buntas ihop med Ebeneezers uppgift om tvätt tyckte jag att det kunde vara på sin plats med en screenshot på artikeln för att få det hela ordentligt utrett en gång för alla. Jag sökte fakta precis som Ugglan påstår sig göra. Varför väljer du att se det som något negativt?

Du kan sluta vara paranoid nu.

Trams. Hela er teori bygger på en fantasi om ett foto taget i en lägenhet i Mariestad. Baserat på fotot har du fantiserar fram ett "EM-hus". HighlanderTheOnly1 och Ebeneezer22 har berättat var de låg (Stockholmsvägen) och för dig och Skvagg bodde BW där ända tills Hink påpekade att det utpekade huset inte var tomt. Ni köpte då Thords förslag och flyttade hela gänget till Dillö.

Det är uppenbart för alla som läser tråden hur invävd er teori är i Ebeneezer22s lögner. Ni har aldrig begärt något screenshot från honom, men trams från InkaInka och Ebeneezer22 suger ni in helt utan reflektion.

Citat:
Ja visst gör det ont när teorier brister.
Varför skulle annars Kalla Fall tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
BW var ju på Stockholmsvägen hela vintern.
Vad är det för FAKTA, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när teorier brister
ont för den som ljuger och den som drömmer.
Citera
2023-04-20, 10:06
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Vad är det förfokusförflyttning yrar du om?
Projicering i vanlig ordning, fokusförflyttningar ägnar sig trådens grandiosa ego åt, ingen annan!

Ännu en fokusförskjutning. Fokus är på problemen i er teori:

1. Var befann de två sig när förloppet var över, tillsammans eller på var sitt håll, var någon på Dillö?

Enda svaret är att BW reste till Dillö. Övriga frågor är obesvarade trots en massa knapptryckningar om annat.
Citera
2023-04-20, 10:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Trams. Hela er teori bygger på en fantasi om ett foto taget i en lägenhet i Mariestad. Baserat på fotot har du fantiserar fram ett "EM-hus". HighlanderTheOnly1 och Ebeneezer22 har berättat var de låg (Stockholmsvägen) och för dig och Skvagg bodde BW där ända tills Hink påpekade att det utpekade huset inte var tomt. Ni köpte då Thords förslag och flyttade hela gänget till Dillö.

Det är uppenbart för alla som läser tråden hur invävd er teori är i Ebeneezer22s lögner. Ni har aldrig begärt något screenshot från honom, men trams från InkaInka och Ebeneezer22 suger ni in helt utan reflektion.

Jag har inte lagt någon större vikt på EM-huset under senare tid. Det är IB03 som har varit i det närmaste besatt av EM-huset.
Benämningen "EM-huset" skapades av Ugglan, du får ta och läsa på lite bättre. Bakläxa.

Ett tips: Håll dig till sanningen nångång.
Citera
2023-04-20, 10:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ännu en fokusförskjutning. Fokus är på problemen i er teori:

Enda svaret är att BW reste till Dillö. Övriga frågor är obesvarade trots en massa knapptryckningar om annat.

Både jag och Skvagg har svarat på det här tidigare. Du får söka i tråden.

Vill Skvagg svara får han göra det.

Det exakta händelseförloppet känner endast GM till. Jag och Skvagg har inte alla svar, det har inte Kalla Fall eller GW heller.

Det viktigaste är att identifiera gärningsmännen och det är gjort.

Huvudgärningsman: Bj*örn Wa*llberg

Medgärningsman: Mi*kael Kje*llquist
Citera
2023-04-20, 10:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ni köpte då Thords förslag och flyttade hela gänget till Dillö.

Nej, nej.. du fantiserar ihop saker för att det ska passa din agenda.
Skvagg och jag var helt överens om att BW och MK bodde i sommarstugan innan Thord tog upp det i tråden.

Tillskriv er inte saker som inte överensstämmer med verkligheten, saker ni inte har en aning om. Det är till att ha höga tankar om sig själv när man inbillar sig att man har haft påverkan genom att nämna Dillö i ett inlägg
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 10:48.
Citera
2023-04-20, 10:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Lögn igen.
Jag och Skvagg samarbetar inte med Ebeneezer22.

Hade Ebeneezer22 påstått det som Prinzezzan påstod hade jag bett även honom om en screenshot. Men nu sitter ju inte Ebeneezer22 på artiklar med info som tidigare har varit helt okänd för tråden - eller hur...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 11:04.
Citera
2023-04-20, 11:21
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
2.00-2.10 Helena kommer ut från Stadt och pratar med några inkl BW. Helena går iväg till bilen enligt BWs beskrivning av var den står. MK sitter kvar i bilen. Ev. letar BW letar efter ChEr, kanske får han veta att hon inte är där? Ev bidragande orsak till att han blir arg på Helena? Spekulation.
2.15-2.20 BW kommer till bilen.
2.20-2.25 MK kör till Ekudden.
2.25-2.30 Bråk uppstår i bilen, BW dödar Helena i Kohagen.
2.30-2.45 GM kör runt till lekplatsen och bär kroppen till bilen.
2.45-2.50 GM kör bilen ner till i närheten av lilla hamnen
2.50-3.00 GM bär kroppen till båten
3.00-3.05 En GM kör bilen till cykelvägen och parkerar där, går tillbaka till båten.
3.05-3.45 GM ror ut och dumpar kroppen ev förpackar eller förtyngar den.
Mellan 3.30-4.00 är GM klara.
MK tar bilen.
BW tar sig med båt över till Dillö.

Du missar 2 saker här. Bilen stod parkerad med no sen mot ekuddenvägen på cykelbanan. Har de backat in den där då när de lastar kroppen eller har de bara kört från lekplatsen dit och sen burit Ned kroppen till båten?

2. Bilen parkeras på sjukhusparkeringen.
Citera
2023-04-20, 11:40
Medlem
PartyVovvens avatar
Otroligt vad mycket trådförvillaren Pudelfrillan skriver utan att egentligen skriva något.

En teori som bygger på GW måste stämma överens med det GW säger. GW är helt tydlig med att "När man väl kommer ut på den stora vägen kör man i riktning mot de ställe där man bor..." Den meningen tappar all innebörd i trådförvillarnas teori eftersom deras gärningsmän kör nästan åt alla håll.

Jag frågar även vart MiKj tar vägen. GW skriver "Sedan fortsätter man hem", men trådförvillarna tycks skilja på dem.

Det enda som stämmer mellan Dillöteorin och GW:s text är att BW och MiKj är vänner med Helena och varandra sedan många år. Grundidén att de skulle bo på Dillön är bara ett påhitt för att få den egna teorin att fungera. I början bodde BW på Stockholmsvägen så flytten till Dillön beror på massiv kritik från gänget som försvarar PU-fabeln.

Ja visst gör det ont när teorier brister.
Varför skulle annars Kalla Fall tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
BW var ju på Stockholmsvägen hela vintern.
Vad är det för FAKTA, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när teorier brister
ont för den som ljuger och den som drömmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in