Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Rätt signatur skall givetvis vara JiLa och inte MiLa som jag felaktigt skrev några gånger i inlägget du citerade (nu rättat).
Svårt med en "Ji**y L*arsson" som inte borde finnas i Mariestad...
Så vitt jag minns skall inte PeTa ha varit i parken med PeKr, men av PeKr:s formuleringar framgår att det finns folk i parken innan han går dit. DaLi skall ha varit där när PeKr är där. Kanske kan det vara så att PeTa lämnade tidigare och DaLi tidigt men efter det att PeKr kommit dit.
Du skrev i första inlägget:
Betyder den uppgift du fick från din källa att HA var på vänskaplig fot med KrTa? I så fall skulle jag sätta en slant på att KrTa och PeTa är de gamla vänner till Helena som bor utanför Mariestad som Helena kan ha träffat först utanför Stadt och fått en skjuts av.
Jag har ingen uppgift som säger att DaLi samt P
aTa var tillsammans den aktuella kvällen/natten, däremot DaLi och KrTa. P
aTa ska ha varit med en JiLa.
Jag har heller ingen info som sammankopplar P
aTa med KrTa just den natten. Därför kan jag inte dra någon slutsats huruvida de två var tillsammans utanför Stadt den aktuella natten eller inte, och inte heller om de två träffade på Helena efter Stadts stängning eller inte. Det är inga uppgifter jag har fått, och därför kan jag inte ha någon åsikt om det.
När det gäller om Helena och KrTa stod på vänskaplig fot med varandra, så kan jag bara hänvisa till den uppgift jag fått, d v s att han ska ha träffat Helena vid badet denna dag. Det kan ha varit att de kände varandra till utseendet och bara hejade på varandra. De kanske kände varandra och därför pratade med varandra. Det skulle också kunna ha varit så att han "träffade på" (läs: såg Helena) och att de inte pratade, men att han upplevde att han träffade på henne.
Jag kan bara utgå ifrån de uppgifter jag fått, och de är för få - och för "spretiga" - för att jag ska kunna dra någon slutsats.