Citat:
Och du glömde åldersuppskattningen.
Sedan vet jag inte varför du håller på att med JÅS-grejen när du själv vet om att det inte stämmer.
Här är ett citat från dig själv.
"Jo, precis. Den JA beskriver i fotovisnings-protokollet är utan tvekan JÅS, som beskrivs på exakt samma sätt i tingsrätten tre år senare.
Men under själva fotovisningen pekar han som synes ut SE.
Synd att KP inte smällde upp rekonstruktionsbilden på SE också, på storbildsskärmen. Om man lägger bilderna på SE och JÅS jämsides så är det svårt att se hur man skulle kunna förväxla de två. De är väldigt olika. Båda torde ha varit med i samlingen på 15 bilder som visades i maj 1986.
Sedan har vi alltså tingsrätten 1989, vilken KP väljer att inte nämna i sin konferens, där JA då säger att han pratade med TVÅ personer.
En med JÅS propra utseende och aktiva sätt, och så en herre i 50-årsåldern med keps."
Precis vad vi andra säger
Sedan vet jag inte varför du håller på att med JÅS-grejen när du själv vet om att det inte stämmer.
Här är ett citat från dig själv.
"Jo, precis. Den JA beskriver i fotovisnings-protokollet är utan tvekan JÅS, som beskrivs på exakt samma sätt i tingsrätten tre år senare.
Men under själva fotovisningen pekar han som synes ut SE.
Synd att KP inte smällde upp rekonstruktionsbilden på SE också, på storbildsskärmen. Om man lägger bilderna på SE och JÅS jämsides så är det svårt att se hur man skulle kunna förväxla de två. De är väldigt olika. Båda torde ha varit med i samlingen på 15 bilder som visades i maj 1986.
Sedan har vi alltså tingsrätten 1989, vilken KP väljer att inte nämna i sin konferens, där JA då säger att han pratade med TVÅ personer.
En med JÅS propra utseende och aktiva sätt, och så en herre i 50-årsåldern med keps."
Precis vad vi andra säger
Ja, en gång var jag oerfaren och naiv i SE-frågan. Det där var det bästa jag kunde åstadkomma för ett par år sedan. Men om du läser dokumentet där JA beskriver JÅS några varv till ... Då är det svårt att komma förbi att det är JÅS som han avser att peka ut.
Ström tror som bekant att JA beskriver och pekar ut samma person. Men den som beskrivs är, som vi vet, inte SE.
Sedan dyker en 50-årig man i keps upp i minnesbilden TRE ÅR SENARE. Det är inte ett hållbart material för att avskriva SE, varken i sig självt eller med tanke på alla andra detaljer och omständigheter.