2023-04-20, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är ju korrekt. Men hobbydomarna i denna tråden tror sig veta bättre oavsett hur utförligt förklarat detta är beskrivet i domen. Jösses
Domen är säkert korrekt men den där Lapidius klankade ner på den
Man undrar varför?
Citera
2023-04-20, 01:44
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Säkert det sistnämnda. En sån psykopat kan inte hålla låg profil.

Hon kommer nog att försöka styra som hon är van vid. Skillnaden här är att hon är bland kvinnor som jag antar hon inte tidigare haft umgänge med. Här har hon nog svårt att få övertaget och dominera. Men vi får se..
Citera
2023-04-20, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu är det så att invandrare hatar svenskar men det negligeras oftast av vänstern. Så även i detta fall när invandrarna inte tålde att Tove var vacker och icke solbränd. Vänstern har förstört Sverige för alltid och makten var viktigare för sossarna så att MP, C och VPK kunde styra. Helt sjukt och nu ser vi resultatet.

Men förövarna var väl inte kulturberikare i detta fall? En eller båda var väl adopterade, men isf till svenska föräldrar antar jag.
Citera
2023-04-20, 01:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Men förövarna var väl inte kulturberikare i detta fall? En eller båda var väl adopterade, men isf till svenska föräldrar antar jag.

MH är adopterad av svenska föräldrar.

JJ har en judisk pappa och en svensk mamma.
Citera
2023-04-20, 02:02
Medlem
Ska bli intressant att lyssna till hela rättegången.

Att J får livstid är inga konstigheter. Hela delen med insiktsuppsåt angående M framstår som ganska hypotetiskt i mitt tycke. Utifrån FUP kan man inte landa i det.
Citera
2023-04-20, 02:14
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Jag tror varken bu eller bä om MHs skuld i det hela, men håller helt med GW mfl att "bevisen" mot MH är alldeles för svaga. Att JJ säger att hon ska ha hållit fast Toves armar + att hennes stegräknare varit aktiv runt tiden då Tove blev strypt knyter henne inte till Toves död.

Tycker det är väldigt märkligt att man väljer att tro på JJs vittnesmål och anser det bevisat att MH hållit fast Toves armar. Det finns andra rimliga förklaringsmodeller till att Tove saknat värjningsskador.

Även om man väljer att inte tro på MHs version, att hon sov genom hela händelseförloppet, så kan man därför inte bara anta att hon därför måste ha deltagit vid mordet. tex kan man inte utesluts att hon fortsätter bygga på den lögn hon kom med från början, som var påhittad tillsammans med JJ, osv.

Det här kommer vändas ut och in mycket mer grundligt i HR, och där är jag övertygad om att MH kommer bli friad från mordet.

Edit: dessutom kan jag inte tolka tjejernas mobilrörelser på annat sätt än att MHs telefon rör sig först efter att Tove blivit mördad, och dessutom precis då JJ vänder tillbaka till lägenheten för att hämta plånbok och telefon till macdonalds
Senast redigerad av tingsryd2.8 2023-04-20 kl. 02:45.
Citera
2023-04-20, 02:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det känns ju nästan som Rätten läst vad många av oss skrivit i tråden här.
Exakt så som också Rätten tolkat och värderat bevisen har ju också gång på gång framhållits här.

Men det är ju så jävla självklart... om man hållit på med någon form utav kampsport BJJ,Brottning,Judo...

Du kan inte låsa fast armarna på ett sådant sätt som gör att du kan strypa din motståndare som JLJ gjorde utan att den andra kommet kunna tilldela dig skador...
Citera
2023-04-20, 02:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Jag tror varken bu eller bä om MHs skuld i det hela, men håller helt med GW mfl att "bevisen" mot MH är alldeles för svaga. Att JJ säger att hon ska ha hållit fast Toves armar + att hennes stegräknare varit aktiv runt tiden då Tove blev strypt knyter henne inte till Toves död.

Tycker det är väldigt märkligt att man väljer att tro på JJs vittnesmål och anser det bevisat att MH hållit fast Toves armar. Det finns andra rimliga förklaringsmodeller till att Tove saknat värjningsskador.

Även om man väljer att inte tro på MHs version, att hon sov genom hela händelseförloppet, så kan man därför inte bara anta att hon därför måste ha deltagit vid mordet. tex kan man inte utesluts att hon fortsätter bygga på den lögn hon kom med från början, som var påhittad tillsammans med JJ, osv.

Det här kommer vändas ut och in mycket mer grundligt i HR, och där är jag övertygad om att MH kommer bli friad från mordet.

Jag tycker tvärtom att det är en väldigt rimlig förklaring att hon varit behjälplig och hållit fast Toves armar, eftersom duon uppenbarligen agerade i samråd genom hela händelseförloppet fram till dess att hon mördades. Maja var helt och hållet på Johannas sida i konflikten, sedan huruvida Johanna "övertalat" eller förmått sin sidekick att göra som hon blir tillsagd, det är mindre intressant.

Bara för att J förefaller vara mer osympatisk och psykopatisk till sin natur än MH innebär det inte att hon måste ha agerat ensam. I ett scenario där 3 personer anländer till en lägenhet och bara 2 går därifrån levande förefaller det mer sannolikt att de båda varit delaktiga.

Folk vill bara att Johanna ska vara ensam i detta för att hon är märkbart styrande och manipulativ men det är inget som på något sätt utesluter Majas delaktighet.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-04-20 kl. 02:59.
Citera
2023-04-20, 02:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Det är det som är problemet. Hade dom haft svenska föräldrar så skulle dom förstått att man inte mördar sina vänner. Klart det är ett invandringsproblem då det är en utlänning varje dag som mördar någon. Till och med sina egna barn.
Citera
2023-04-20, 02:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Var det någon som trodde på livstidsstraff för MH?
Jag var rädd att de skulle släppa ut henne snart.

Bra jobbat av Rullman och Eksjö Tingsrätt!

Hur det än går i HR så är ni mina hjältar!
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-04-20 kl. 03:02.
Citera
2023-04-20, 03:00
Bannlyst
Trodde faktiskt inte själv på livstidsfängelse men där ser man!
Bra jobbat Eksjö TR!
Citera
2023-04-20, 03:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var det någon som trodde på livstidsstraff för MH?
Jag var rädd att de skulle släppa ut henne snart.

Bra jobbat av Rullman och Eksjö Tingsrätt!

Jag har haft stor tilltro till Rullman!!! Skulle vilja skicka honom en tårta och rödtjut för sin otroligt viktiga och utmärkta insats för svenska samhället!!! Och för Tove och hennes anhöriga!

Självklart ska Eksjö tingsrätt även ha en stor eloge att våga döma ut det korrekta straffet för dessa äckel trotts all påverkan opinion från folk i offentligställning som sagt det motsatta
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-04-20 kl. 03:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in