2023-04-19, 20:17
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Kan köpa om Maja får sänkt straff till 18 år huvudsaken att JJ får livstid .
Citera
2023-04-19, 20:17
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ mördade TT, JJ var drivande.

JJ har försökt mörda TT tidigare.

JJ har googlat hur man mördar någon osv.

JJ har skrivit hattexter om TT med mera.

JJ har dömts 100% korrekt dvs till livstids fängelse.

MH däremot har EVENTUELLT(dvs ytterst oklart) hållit UNDAN TTs armar.

Oavsett om MH hållit undan TTs armar eller inte är livstid en alldeles för hård dom mot MH.

MH har skyddat en mördare och gjort sig skyldig till gravfridsbrott.

Visst, nu håller ju inte domstolen med dig i din analys
Citera
2023-04-19, 20:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag var sarkastisk! Trodde du förstod det..
Ha, ha! Nej, den klippte jag inte i hastigheten.
Citera
2023-04-19, 20:20
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Japp!

Tingsrättens dom lär väl rivas upp i vilket fall som helst så tjejerna behöver kanske inte gråta allt för mycket? Det är alldeles för hårt straff med svenska mått, väldigt osvenskt och den insikten har nog redan infunnit sig hos juryn. Misstolka inte, jag tycker domen är alldeles korrekt. Men det här är Sverige och man får nog utgå från att det redan smids planer på hur man nu kan ta sig ur den fastställda domen.

Kan man döma psykopaten Frunze till 2 år på trivsam fritidsgård med den enda baksidan att Playstation kommer med restriktioner efter att ha kallblodigt avrättat en flerbarnspappa enbart för att han är marginellt yngre än Maja så känns det nog bra märkligt för dem att slänga in en 18-årig tjej i fängelset på livstid.

Däremot lär väl Johannas dom stå sig i slutändan, men vad gäller hennes "accomplice" är jag lite tveksam... det blir väl som med allt annat, domen upphävs efter överklagan och de får något mildare straff. I vart fall M.
Citera
2023-04-19, 20:20
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Livstid för JJ kan jag gå med på men för MH? Knappast. Detta kommer ogillas hårt i hovrätten.
Här har man dömt efter hur uppmärksammat fallet har blivit.

Eftersom Maja ljuger om att hon låg och sov plus att det finns tydliga bevis på att det var två stycken som höll i Tove så vore det helt sinnessjukt om hon inte dömdes för minst medhjälp till mord+grovt gravfridsbrott.

Då snackar vi 12-15 års fängelse.
Citera
2023-04-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hur var Expressen partisk innan och försvarade M? Någon som är partisk förutom deras advokater såklart som vill vinna alla mål dom tar sig an helst, och förutom GW är ju Oisin Cantwell på Aftonbladet. Herregud vad han stör sig på att även M hålls ansvarig.

Jag uppfattade Expressens reporter vara väldigt upprörd under rättegången, han ifrågasätte MH,s berättelse redan då.
Jag gillade hans sätt och skriva
P.s och nu är jag partisk 😉 eftersom domen blev som den blev.
Citera
2023-04-19, 20:22
Bannlyst
Kan någon länka DOM i gofile ?
Citera
2023-04-19, 20:23
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Det tror jag med. Allt är J:s fel, och sen så har M faktiskt ADHD och inlärningssvårigheter och hon sov säkert hela tiden och sen glömde hon allt direkt och hon förstod ändå inte vad hon gjorde och nu är det SÅ synd om henne…

Bäst att församlingen får tro att hon är förståndshandikappad och inte vet vad hon har gjort , eller gör. Självklart har hon blivit tvingad till allt.... alltid. Om församlingen går på det så kan vi bo kvar och predika om godhets vara eller icke vara 😲
Citera
2023-04-19, 20:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Toves familj är nöjda med att båda blev dömda . De får aldrig Tove tillbaka men vet att mördarna får sitt straff. Känns riktigt riktigt bra att de får vad de förtjänar.

Jag är mest glad för Tove och Toves familj! tyvärr har vi ju inte dödsstraff i Sverige! men jag är uppsagt riktigt glad för Toves familjs skull i denna tragedi!
Citera
2023-04-19, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnglaPersson
Kan någon länka DOM i gofile ?
Edit hittade:
https://gofile.io/d/sgXFIL
Citera
2023-04-19, 20:24
Avslutad
Citat:
Vad fan är det för argument? Du är alltså inte i stånd att avgöra Rullmans kompetens och DETTA är ditt enda argument? Att du antar att han blivit påverkad av att det stått om mordet i media? När tunga profiler i media som GW och Oisin Cantwell trodde att M skulle komma undan?

Du ser Oisin Cantwell som en tung profil alltså? Intressant.

Som sagt, detta kommer att ogillas i hovrätten. Där kommer man även ta in andra läkare som kommer att ge sin syn på dödsförloppet.

Som GW säger så saknas det en hel del skador/bevis som borde finnas där om det rör sig om en regelrätt strypning. Men det sket Rullman i.
Citera
2023-04-19, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tingsrättens dom lär väl rivas upp i vilket fall som helst så tjejerna behöver kanske inte gråta allt för mycket? Det är alldeles för hårt straff med svenska mått, väldigt osvenskt och den insikten har nog redan infunnit sig hos juryn. Misstolka inte, jag tycker domen är alldeles korrekt. Men det här är Sverige och man får nog utgå från att det redan smids planer på hur man nu kan ta sig ur den fastställda domen.

Kan man döma psykopaten Frunze till 2 år på trivsam fritidsgård med den enda baksidan att Playstation kommer med restriktioner efter att ha kallblodigt avrättat en flerbarnspappa enbart för att han är marginellt yngre än Maja så känns det nog bra märkligt för dem att slänga in en 18-årig tjej i fängelset på livstid.

Däremot lär väl Johannas dom stå sig i slutändan, men vad gäller hennes "accomplice" är jag lite tveksam... det blir väl som med allt annat, domen upphävs efter överklagan och de får något mildare straff. I vart fall M.
Sverige har blivit osvenskt och unga ägnar sig numera i större utsträckning åt grov brottslighet. Det får straffen att bli osvenska. Fruntze var 15-16 och tyvärr blir det då en annan straffskala och behandling, men ju mer osvenskt Sverige blir desto mer kommer även straffen skärpas ner i åldrarna. Johanna och Maja är vuxna och döms som vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in