2023-04-19, 18:52
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
Har det framkommit att GM är lågbegåvade? Att det är hillbilly-trash det är frågan om är väl inget snack om saken.
Men utgår från bilderna. De ser båda ut som neandertalare med en kromosom för lite.

Samma fenomen som i USA. Det är så kallade feral apes som går till attack i grupp.
Citera
2023-04-19, 18:52
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Tror man får frysa ner sina ägg även på anstalt
Får? Det är något man betalar för och jag tvivlar på att de har råd efter att skadeståndet är betalt..
Citera
2023-04-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Kvinnofängelse är rena rama hotellet har sett en dokumentär om Hinseberg.

Då kan jag upplysa dej om att det är inte själva fängelset som är straffet, Straffet är att du blir fråntagen din frihet att kunna röra dej fritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Väldigt skönt att dessa icke-svenskar får livstid! Vidriga individer

Den ena var ju halvsvensk. Farsan jude från Israel och morsan svennebanana.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
På vilket sätt anser du att Johanna är en större lögnare än Maja ? Tycker du att det Maja säger om Johanna är sanningen ? Släpp lite på din Maja-dyrkan och försök se dessa två för vad de är; Två mördare som i samförstånd tagit livet av en jämnårig kamrat.
J ljuger om allt, dessutom subtilt och beräknande och M ljuger för att komma undan, ofta på ett taffligt och uppenbart sätt.
Hur M uppfattat J är väl hennes sanning, inte min - jag vet inte.

Grattis till ett nytt hitte-på; Maja-dyrkare! Vore inte historian så sorglig, hade jag asgarvat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Så åldern ska va en ursäkt 18år myndig och därmed får man också ta konsekvenserna av sitt handlande.

Tjejen de mördade kommer aldrig få sitt liv tillbaks hennes anhöriga livstid sorg…

Finns ingen anledning att tycka synd om förövarna.

JJ mördade TT, JJ var drivande.

JJ har försökt mörda TT tidigare.

JJ har googlat hur man mördar någon osv.

JJ har skrivit hattexter om TT med mera.

JJ har dömts 100% korrekt dvs till livstids fängelse.

MH däremot har EVENTUELLT(dvs ytterst oklart) hållit UNDAN TTs armar.

Oavsett om MH hållit undan TTs armar eller inte är livstid en alldeles för hård dom mot MH.

MH har skyddat en mördare och gjort sig skyldig till gravfridsbrott.
Citera
2023-04-19, 18:54
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Såhär femtusen femhundrasex inlägg senare.
Kan någon summera _varför_ de hade ihjäl henne?

Vad tror du? Är det deras kärlek till vita i kombination med hög IQ månntro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Såhär femtusen femhundrasex inlägg senare.
Kan någon summera _varför_ de hade ihjäl henne?

Finns en ljudupptagning från rättegången där Johanna Leshem Jansson berättar om mordet.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/johanna-leshem-jansson-om-mordet-pa-tove/
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Dessutom om svagbegåvad skulle räknas som förmildrande skulle ingen av GärningsPersonerna
bli fällda när det gällde mordet på Madeleine i Långshyttan (tror jag det hette). Jag funderade
länge på var de skulle göra av de personerna eftersom de var så uppenbart klenbegåvade att jag
trodde fängelse var uteslutet.

Dessutom har det i M:s fall nämnts som förmildrande att hon hade en diagnos. Det håller inte! Nu minns jag inte om det var en bok eller pod jag lyssnade på när jag läste om en kille som blev dömd till livstids fängelse för en dödskjutning. Han hade inte en diagnos, jag tror förbanne mig att han hade halva alfabetet så han skulle ju absolut inte dömas om det vore förmildrande.

Några människor (som t ex Maja) använder sina diagnoser som ursäkter för allt de ställer till med.

Exakt samma som mördaren Lydia Barth; när det blev för obekvämt fick hon panikångest och ”mindes ingenting”. Den värnlösa mannen hon sköt ihjäl fick underförstått skylla sig själv. https://m.youtube.com/watch?v=prD6g-JLTGE&pp=ygULTHlkaWEgQmFydGg%3D

Har Johanna och/eller Maja vänt sig till Toves familj och uttryckt uppriktig ånger under rättegången? Nää, de har gråtit över oturen att åka fast och hur jobbigt de har det.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Nästan hälften av alla domar ändras i hovrätten dock vill jag bara säga
Men knappast i detta fall då inte ens hovrätten kommer se några förmildrande omständigheter. Negern var lika aktiv och blodtörstig som den andra mördaren. En svart och fet lögnhals.
Citera
2023-04-19, 18:55
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ mördade TT, JJ var drivande.

JJ har försökt mörda TT tidigare.

JJ har googlat hur man mördar någon osv.

JJ har skrivit hattexter om TT med mera.

JJ har dömts 100% korrekt dvs till livstids fängelse.

MH däremot har EVENTUELLT(dvs ytterst oklart) hållit UNDAN TTs armar.

Oavsett om MH hållit undan TTs armar eller inte är livstid en alldeles för hård dom mot MH.

MH har skyddat en mördare och gjort sig skyldig till gravfridsbrott.

Dom båda borde hängas eller skickas till sina hemländer
Citera
2023-04-19, 18:55
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ena stunden säger J att M hållit Ts händer, då är hon trovärdig. Nästa stund säger hon att hennes halsgrepp varat i 10 s, då är hon inte trovärdig. Jag håller med Sangborn, antingen är hon trovärdig eller inte. Att plocka russin på det viset är inte värdigt en rätt. Det är dock lite lattjo att Sangborn vill att HR ska ta ställning till Js trovärdighet. Att hon med det kan fria M, tänkte hon nog inte på. Hon må vara skicklig advokat, men den vassaste kniven i lådan är hon definitivt inte.

Att M inte sov, kan rimligtvis inte vara något bevis för att hon var med och dödade T. Att Ms mobil rörde sig, även att det var M själv som rörde sig, är knappast heller något mordbevis. Det enda det möjligtvis kan bevisa är att M farit med osanning, men det är inte straffbart. Jag kan svårligen tro att den bevisningen står sig I HR, oaktat M är skyldig eller ej.

Märken på Ts handleder? Det kan jag inte minnas att jag läst förut?

Men snälla du , det är väl skillnad på att tro J när hon säger att M höll i Toves händer , än att inte tro när hon säger att hon höll om Toves hals i 10 sekunder !! Jag menar , vem klockade henne ? Den jämförelsen är ju som att gripa efter halmstrå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in