2023-04-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Opss, vilket var den andra? Liselotte i Timrå eller?
Liselotte domen kommer i början av maj( den 3e tror jag).
Citera
2023-04-19, 20:06
Medlem
Hamnar båda på Hinseberg med varandra då eller? Finns väl inte så många kvinnofängelser för livstidsfångar att välja på känner jag rent spontant?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Jo då, en psykopat kan visst bli kär. De kan t om bli helt besatta och börja stalka den de blivit kär i för att de kräver att känslorna är ömsesidiga. En psykopat saknar inte alla känslor utan den saknar vissa viktiga känslor som empati t ex och de har väldigt svårt att förstå sociala signaler vilket ofta gör dem distanslösa.

Det betyder inte att dom är kära. Den enda känslan dom känner är hat, alternativ vällust om dom skadar någon. Dom säker ofta kickar efter dom är så tomma på känslor, känner tex inte rädsla eller skam.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Gillar inte gaphalsen Tomas Nordegren men hans fråga i Studio Ett var klockren: "...tyder inte det på att där måste vara en ganska störd person", refererar till JJ.
Senast redigerad av Snubchurp 2023-04-19 kl. 20:26.
Citera
2023-04-19, 20:08
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Hon ljuger säkert, men först är hon 2 år yngre och jag har svårt att tro att hon ville döda Tove tillskillnad från psyk-polarn

Vad har det för betydelse att hon är två år yngre?

Maja verkar ju inte vara särskilt frisk i huvudet heller. Hon ljuger för att hon helt enkelt hjälpte till att mörda Tove.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
🙏 för domen.

Fattar ni att de tänker överklaga med dessa två clowner till försvarare. Det här blir en flaska vin och lite räkor!

Undrar en sak dock (kan varit felskrivning i media?) men blev Maja dömd att betala högre skadestånd till anhöriga än Johanna?

Varför? (Dvs om svar:ja)

Ja, de kommer troligen (utifrån vad jag tror) få en rejäl straffsänkning, dessutom, om man har fått maxstraffet är det väl självklart att överklaga?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det är en ganska bra analys tror jag.

Mjo. Detta fall har mest varit en fjäder i hatten för Rullman, som för övrigt känns alldeles för ung och oerfaren för sitt arbete.
Citera
2023-04-19, 20:10
Medlem
outback4s avatar
kvinnlig jude och kvinnlig neger mördar en arisk kvinna
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Haha , jag tror de skyller på allt annat än Maja .

Det tror jag med. Allt är J:s fel, och sen så har M faktiskt ADHD och inlärningssvårigheter och hon sov säkert hela tiden och sen glömde hon allt direkt och hon förstod ändå inte vad hon gjorde och nu är det SÅ synd om henne…
Citera
Medlem
why123s avatar
https://www.expressen.se/tv/nyheter/maja-hellmans-logner-om-mordet-i-ratten/

Wow Expressen som varit så partisk innan och försvarat Maja har en helt ny vinkel. Kolla på detta.
Det är ljud från rättegången så jag kan inte citera.

T.o.m på första sidan under EXTRA

https://www.expressen.se/

Det handlar alltså om hur Maja ljuger under rättegången och man får höra både henne och Johanna.
Nu påstår jag inte att allt Johanna säger är sant men det är fantastiskt att höra Majas lögner.
Senast redigerad av why123 2023-04-19 kl. 20:12. Anledning: .
Citera
2023-04-19, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Mjo. Detta fall har mest varit en fjäder i hatten för Rullman, som för övrigt känns alldeles för ung och oerfaren för sitt arbete.

Vilket trams. Enligt vem? Är du mer erfaren än vad han är i samma ämbete?
Citera
2023-04-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Hamnar båda på Hinseberg med varandra då eller? Finns väl inte så många kvinnofängelser för livstidsfångar att välja på känner jag rent spontant?
Ja båda blir inskrivna på häktet i Hinseberg, alla kvinnliga brottsling med straffvärde över 2 år (tror jag att det är) går den vägen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in