2023-04-19, 19:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Har framgått tidigare att JJ bestred skadeståndet vilket MH inte gjorde.
Därför fick JJ mindre i skadestånd.
Tack du också.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men tack, det framgår ju där ganska klart vad GWs kritik handlade om.

”Leif GW Persson var på plats i Eksjö tingsrätt under förhandlingarna och han tyckte sig se att man röt åt försvararna på grund av ledande frågor, men inte åt åklagaren. Dessutom, säger han på onsdagen, är det inte förbjudet att ställa ledande frågor.”

Nej det är inte förbjudet men det är inga frågor man behöver svara på heller.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Kanske det är bättre om du håller dig till Aftonbladet så du slipper läsa att en människa faktiskt är neger/svart. Maja blir inte vitare för att vi kallar henne viting. Svart i själen är hon också.
Nä, eller också är det ganska ointressant i sammanhanget, men jag tackar för din djupa analys. Nu får du gå och äta din Billys Pan pizza i lugn och ro. Är dock trist att du inte fokuserar på frågan om straffet utan ras/hudfärg, men det är såklart ditt val.
Senast redigerad av johkv637 2023-04-19 kl. 20:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Kanske det är bättre om du håller dig till Aftonbladet så du slipper läsa att en människa faktiskt är neger/svart. Maja blir inte vitare för att vi kallar henne viting. Svart i själen är hon också.

Spelar hudfärg/etnicitet roll då? Är det verkligen något som måste upprepas i vartenda inlägg?
Ja hon är mörkhyad, ja den andra har en pappa som är jude
Citera
2023-04-19, 19:58
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Trir J kommer att passa i fängelse världen och få många nya vänner. Den andra är det svårare med, men vem vet. Vad säger pappa Pastorn? Tror de på ont/gott att hon fått en ond ande i sig? Eller skyller på J?

Haha , jag tror de skyller på allt annat än Maja .
Citera
2023-04-19, 19:59
Medlem
dznBots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Har för mig att Tove haft en pojkvän som Johanna haft tidigare.
Osäker, rätta mig gärna om jag har fel.
Inget som framkommit
Citera
2023-04-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Enkelt svar: Ja det är bara du!

Nä jag med
Citera
2023-04-19, 20:03
Medlem
Sveppss avatar
🙏 för domen.

Fattar ni att de tänker överklaga med dessa två clowner till försvarare. Det här blir en flaska vin och lite räkor!

Undrar en sak dock (kan varit felskrivning i media?) men blev Maja dömd att betala högre skadestånd till anhöriga än Johanna?

Varför? (Dvs om svar:ja)
Citera
2023-04-19, 20:04
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Fast negern ljuger ju av en anledning. Hon deltog och ska därför dömas till mord.

Hon ljuger säkert, men först är hon 2 år yngre och jag har svårt att tro att hon ville döda Tove tillskillnad från psyk-polarn
Citera
Medlem
Jag tycker det är konstigt att ingen larmat tidigare om Ms beteende.
Hon har ju gått hos BUP. Det borde ju kommit signaler på att allt inte stod rätt till. Nu syftar jag inte på diagnoserna.
Det har ju uppenbarligen inte funkat i hemmet.
Det har varit ångest, depression och skolvägran.
Sen en massa ljug om allt möjligt.
Sen att hon varit ute och supit, härjat och levt jävel som minderårig.
Hade inte föräldrarna varit resursstarka, välfungerande, pingstvänner och haft bra jobb, så tror jag soc hade blandat sig i rätt tidigt.

Vad gäller J så är det märkligt där med att hon kunnat flyga under radarn så länge.
Citera
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur motiverar han det, på vilket vis partisk?

GW tyckte att att både åklagaren och försvarsadvokaterna ställde "ledande frågor" men att ordföranden endast tillrättavisade försvarsadvokaterna. GW menade att de ledande frågorna var tillåtna men att ordförandens tillrättavisande av endast försvarssidan vittnade om någon form av partiskhet.

I realiteten fungerar det så att det är "otillåtet" att ställa ledande frågor i huvudförhör men tillåtet i motförhör. I praktiken är det dock relativt vanligt att ordföranden slentrianmässigt släpper förbi ledande frågor även i huvudförhöret. Egentligen är det inget jätteproblem. Om en ledande fråga tillåts och besvaras jakande och svaret på frågan är en bärande punkt i försvaret/åtalet kan en duktig advokat/åklagare ta upp detta i sin plädering och argumentera för att svar på ledande frågor bör tillmätas ett lågt bevisvärde.
Senast redigerad av Evil_Santa 2023-04-19 kl. 20:08.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Livstid för JJ kan jag gå med på men för MH? Knappast. Detta kommer ogillas hårt i hovrätten.
Här har man dömt efter hur uppmärksammat fallet har blivit.

Det är en ganska bra analys tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in