2023-04-19, 19:32
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ mördade TT, JJ var drivande.

JJ har försökt mörda TT tidigare.

JJ har googlat hur man mördar någon osv.

JJ har skrivit hattexter om TT med mera.

JJ har dömts 100% korrekt dvs till livstids fängelse.

MH däremot har EVENTUELLT(dvs ytterst oklart) hållit UNDAN TTs armar.

Oavsett om MH hållit undan TTs armar eller inte är livstid en alldeles för hård dom mot MH.

MH har skyddat en mördare och gjort sig skyldig till gravfridsbrott.
OM vi nu ponerar att det är som du säger..

Varför anser du då att livstid för medhjälp till mord är alldeles fört hårt?
Tror du att Tove kommer tillbaka i livet? Begriper du att familjen och närstående kommer få leva med en ständig sorg och saknad?

Denna livslånga sorg och saknad har MH varit högst delaktig i, och ska under inga omständigheter komma lindrigare undan.

Helst av allt ska hon då ruttna i fängelset, rätten att få vandra på gator och torg har hon förbrukat i och med detta.
Är med delaktig i det mest avskyvärda man kan göra så har man helt och hållet förbrukat sin rätt till ett normalt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag sa inte att de ser svenska ut men det går inte att utvisa dem
Vi får hoppas att i framtiden art det går att utvisa brottslingar som inte har svensk medborgarskap
Vi har inte plats i våra fängelser o nya som planeras tar många år att bygga

Jag reagerade så samma sätt idag då jag såg fotona på de 3.
Att vissa media hade Tove i mitten är ju bara så dåligt. T.o.m Aftonbladet hade de 2 dömda först och deras namn och därpå den mördade 21 åringen. Jaha vill media mörka , nja det är nog konspirationsaktigt, men de två dömda ser inte svenska ut. Och den mörka dessutom med namn - Leshem. ja det talar ju för sig. Men så här ser det ut idag i nya Sverige, se och jämför gärna på klassfoton från nu och förr.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
När ska de mördande RÅTTUNGARNA (som har fel personnummer...) få livstidsstraff-/utvisning??
Citera
2023-04-19, 19:33
Medlem
Trir J kommer att passa i fängelse världen och få många nya vänner. Den andra är det svårare med, men vem vet. Vad säger pappa Pastorn? Tror de på ont/gott att hon fått en ond ande i sig? Eller skyller på J?
Citera
2023-04-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Har ni läst/lyssnat GW uttalande om domen?🤣
Han anklagar rådmannen för partiskhet

Hur motiverar han det, på vilket vis partisk?
Citera
2023-04-19, 19:34
Medlem
Gravelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vilken tur att du inte jobbar i domstol som vill dalta med missfoster som dessa tjejer. Vad har det för betydelse att de är förstagångsförbrytare när de har haft ihjäl en annan människa på ett mycket brutalt sätt?

Jävla idiot.

Brutalt sätt? Att strypa en tjej som är medvetslös sen innan då hon antagligen däcka genom att slå i huvudet i handfatet är tamefan i mig inte brutalt.

Hade dom skurit upp Tove, från slidan till halsen och bedrivit djungeldans med hennes inälvor så skulle jag kunna hålla med om ett brutalt mord... Detta är definitivt mer dråp än mord, vilket även kommer att ses efter HR haft sitt att säga.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Min Maja!?
Maja-dyrkare
Maja-försvarare
Det är många epitet jag fått för att se myntet från Ms sida, helt utan värdering.
Du har ju tjatat dagligen sen i vintras om hur oskyldig negern är. Provocerande då du aldrig verkar ge upp trots att domstolen förstått hur skyldig lilla Maja är. Du och fylleprofessor GW är väl snart dom enda som tycker Maja är icke delaktig trots att hon inte gjorde ett väsen av sig för att förhindra eller larma om mordet. Istället bar hon ut Tove och hjälpte den andra mördaren att lysa med lampan så Tove blev väl gömd. Hur du kan se negern som så oskuldsfull är en gåta och nu fick ju hela svenska folket se en bild på den fule fan.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-04-19 kl. 19:43.
Citera
Medlem
Det verkar vara ganska fullt i Sveriges kvinnofängelser, hoppas att kriminalvården hyr platser utomlands. Mitt förslag är kvinnofängelserna i Casablanca eller Istanbul där internerna får tjäna ihop till sitt eget uppehälle.
Citera
2023-04-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hur länge ska det fortsättas att ältas om dunsen , sparkarna och tiden för mordet . Trodde i min enfald att det skulle vara klarlagt efter domen
Retar mig fortfarande på den handlingsförlamade grannen. Borde ringt polisen men han var väl rädd för dem (nyanländ?)
Citera
2023-04-19, 19:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du har ju tjatat dagligen sen i vintras om hur oskyldig negern är. Provocerande då aldrig verkar ge upp trots att domstolen förstått hur skyldig lilla Maja är. Du och fylleprofessor GW är väl snart dom enda som tycker Maja är icke delaktig trots att hon inte gjorde ett väsen av sig för att förhindra eller larma om mordet. Istället bar hon ut Tove och hjälpte den andra mördaren att lysa med lampan så Tove blev väl gömd. Hur du kan se negern som så oskuldsfull är en gåta och nu fick ju hela svenska folket se en bild på den fule fan.

Bra inlägg! Rekommenderar att strunta i sybels inlägg då hen försöker tjata hål i huvudet på alla. Så tröttsamt att läsa hens inlägg/tjat!
Citera
2023-04-19, 19:40
Medlem
Är det bara jag som tycker att Tove måste vara minst lika pantad som dessa två mördare?
Citera
2023-04-19, 19:44
Medlem
Tror ni att M talar sanning att hon inte var med och mördade?

Riktigt fult att annars dra ner J som att hon gjort allt ocu hon var tvungen att göra det.. för att M förmodligen ville få mildare straff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in