Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Du ska alltså vara dryg som ett helvete för en ynka tusenlapp i månaden när du har tre månader kvar?
Eftersom du sa att du inte hade något val när du tog det här jobbet så bör du prioritera att skaffa bra referenser. Men du verkar verkligen vara en sådan man helst vill slippa råka anställa.
okej, då vet vi att du är en principlös syltrygg som hellre slickar chefens skor när det visar sig at du sålt dig kort. ler du och dricker kaffe med denne också? för
helvete, bram.
Citat:
Ursprungligen postat av
StudiumValor
Hur vill du att livet ser ut om fem år?
vad är det bästa att göra då?
Hur gammal är den andre?
Bara åldern i sig ger inte en viss del högre lön, men förmodligen har man då lite mer arbetslivserfarenhet vilket kan ge något. En tusenlapp är ju inte mycket.
---------------------------
I ditt läge skall du göra så djävla bra du kan så att chefen uppmärksammar dig och att du är bättre än de andra.
DET är viktigast för att du skalkl få bättre villkor i framtiden.
Och sluta gnäll, sluta spela offer och sluta ge igen och väx upp för fan.
jag skiter i det, men för din egen skull.
både chefen och de övriga i min grupp (runt 15 pers är vi) vet redan att både jag och snubben som också är säsongare redan lyfter långt över vad vi är betalda, och en bra bit över resten av gruppen. många är kedjesjukskrivna för trams som huvudvärk och annat, och jag hajar faktiskt inte hur fan de ens kan få behålla sina jobb. fast anställning i Sverige är ett dåligt skämt. arbetsgivaren är fast med en massa värdelösa flanar som bara paraisterar och ser till att resten av gruppen får bära tunglasset.
skiter egentligen i chefens referens. jag kan få vitsord från min arbetsledare och andra medarbetare om jag så behöver, och om jag gör slag i sak och börjar plugga till höst kommer det inte spela någon roll vad en jävla pappersvändare tyckte om mig för 3 år sedan när jag lyfter examina. men vad vet jag, kanske är bra i alla fall, men seriöst, orka leva livet som om varje litet beslut är
make or break. finns inget svennigare än det, och jag är för mkt blatte för att leva 100% kalles kaviar-liv

(snälla hata mig inte, jag är både blek och har arbete)