Citat:
Hej.
Jag ser direkt var ditt problem ligger min vän. Du har den där "typiska" invandrar-attityden som många andra i din grupp lider utav där allt mäts i pengar.
Hur är det övrigt i ditt liv? Fin lägenhet? Fin bil? Fina kläder? Överdrivet användande/önskan att bära guld ? Flasha med Gucci o dina Lacoste skor? Tillsammans med den feta svarta Moncler västen? Glasögonen?
Förstår du var jag försöker komma? Det är inte chefen eller dina medarbetare det är fel på. Det är din attityd och den kan förändras till tacksamhet istället över det du har. Det är inte många som tjänar 26tusen på att göra fastighetsskötsel på säsongsarbetare. Mannen du är utbytbar utan problem.
Du är säkert en fin människa på alla sätt o vis och omtänksam mot dom du gillar för jag märker endå att du tänker lite när du väljer det lite smartare "mellanläget".
Jag tycker du skall läsa vidare precis som du säger så du lyckas bättre än chefen i dina ögon mätt. Så du istället får ett arbete som ger dig möjlighet att unna dig allt det du vill utan att ha avundsjuka inom dig.
Du verkar fortfarande ung så alla möjligheter finns inom dig. Önskar dig allt väl.
Mvh.
Jag ser direkt var ditt problem ligger min vän. Du har den där "typiska" invandrar-attityden som många andra i din grupp lider utav där allt mäts i pengar.
Hur är det övrigt i ditt liv? Fin lägenhet? Fin bil? Fina kläder? Överdrivet användande/önskan att bära guld ? Flasha med Gucci o dina Lacoste skor? Tillsammans med den feta svarta Moncler västen? Glasögonen?
Förstår du var jag försöker komma? Det är inte chefen eller dina medarbetare det är fel på. Det är din attityd och den kan förändras till tacksamhet istället över det du har. Det är inte många som tjänar 26tusen på att göra fastighetsskötsel på säsongsarbetare. Mannen du är utbytbar utan problem.
Du är säkert en fin människa på alla sätt o vis och omtänksam mot dom du gillar för jag märker endå att du tänker lite när du väljer det lite smartare "mellanläget".
Jag tycker du skall läsa vidare precis som du säger så du lyckas bättre än chefen i dina ögon mätt. Så du istället får ett arbete som ger dig möjlighet att unna dig allt det du vill utan att ha avundsjuka inom dig.
Du verkar fortfarande ung så alla möjligheter finns inom dig. Önskar dig allt väl.
Mvh.
alltså ja jag hajar vad du menar, men nej jag är långt ifrån blattig i något annat avseende annat än attityd och mat (för mkt cevapi, dolma och tarhana, blanda annat, hehe). jag gillar inte kläder med märken, kör en saab från -01 och bor i på 31 kvm i en etta.
men samma fråga till dig (men snällare ställt för du verkar mena väl, ändå om du inte hajar): anser du inte att det är rimligt att jag ska ha samma lön för samma arbete som dom andra? jag är alltid där, det är inte dem. jag gör alla jobb jag blir tillsagd, det gör inte dom ("Kan inte, ont i handen", "kan inte, har huvudvärk, jag måste göra enklare uppgifter" etc). alltså jag förstår mig inte på er svenskar (om du nu är det) som anser att bara för att man är äldre eller har jobbat med samma skit tidigare automatiskt ska ha mer i lön än andra, om man gör EXAKT samma jobb (eller som i mitt fall där JAG gör MER än DOM)???
alltså är det något kulturellt eller vad fan. jag har ändå bott här sen jag var 8, och jobbat på flera olika ställen, men alltid på ställen där man haft olika arbetsuppgifter och därför olika lön, så det har varit logiskt. på det här sättet och stället är det helt upp och ner-vänt, ingen logik alls. bara en masa ???? i mitt huvud. vill helt ärligt förstå