2023-04-19, 17:26
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
https://www.vetlandaposten.se/2019-10-01/medmansklighet-i-fokus-nar-komback-hamnade-pa-kollo

Ironin...

Ser ut som en tjej och tre killar på den bilden. Usch hon ser hemsk ut Maja
Citera
2023-04-19, 17:28
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Rent logiskt så måste det ha funnits en bättre lösning än mord. Vad kan hon möjligen ha gjort för att förtjäna det? Förövarna är sociopater.

Frågan alla ställer sig. Varför? Kommer vi nog aldrig veta hur det kunde gå såhär långt.

Någon störning måste det ju vara. För man mördar inte sin vän OCH försöker elda upp kroppen två gånger.
Citera
2023-04-19, 17:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Majoriteten har redan insett, Maja "stänger av" när det passar henne och hon hade definitivt inte "stängt av" när mordet fullbordades.
Du försöker desperat hitta något, vad som helst, för att mildra/förminska Majas deltagande i brottet.
Kanske dags att även du inser fakta. Så dysfunktionell är hon inte...
Jag har försökt att se det ur Ms synvinkel med hennes förutsättningar.
Ja, enligt uppgift stänger M av då intrycken blir för många eller för svåra att hantera, en självbevarelsedrift.

Dysfunktionell är hon i den bemärkelsen att hon har vissa svårigheter, vilket inte ska förväxlas med utvecklingsstörning. Det är fakta som jag insett.

Vilka fakta menar du att jag inte insett?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Dom vart sura på henne
Svar på fråga om varför. 🤓
Märkvärdigare än så var det inte!
Inget om pengar, heder eller hämnd, som vi är vana vid.
Två tjejer som tyckte illa om en tredje.

Hela fallet futtigt och ointressant, enligt mig då.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Så Förbannat jävla skönt att de båda åkte på livstid som jag ansett hela tiden!!!
Johanna flyttades till Hinseberg redan igår, någon som hört/läst något om Maja? Det skulle väl kunna bli Ystad också?
Någon som hört någon kommentar från dem eller hur de fick domen?

Båda skall fortfarande hållas häktade så domen har ännu inte vunnit laga kraft då domen överklagats av båda.
Citera
2023-04-19, 17:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
50 miljoner är ett rimligare skadestånd att betala för den som mördar en annan människa.

Vem skall betala? Skattebetalarna?
Citera
2023-04-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
EDIT: Irrelevant svammel, nu när jag har läst på mer om fallet. Texten borttagen.

Konflikten pågick före Toves studier i Linköping… i flera vi år.
Citera
2023-04-19, 17:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
25 år vilket blir 16 år plus 1/3 villkorligt
Men livstid så måste du väl ansöka om frigivning
Citera
2023-04-19, 17:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det vanliga straffet för mord är livstids fängelse.
Nja, det är inte riktigt sant. Straffvärdet för ett "normalmord" är 16 år. I det här fallet rör det sig dock om ett mord som utförts med särskild hänsynslöshet och råhet, och där de båda gärningsmännen dessutom gjort sig skyldiga till gravfridsbrott med i sig ett flerårigt straffvärde. Då är livstid normalpåföljden.
Citera
2023-04-19, 17:32
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Konflikten pågick före Toves studier i Linköping… i flera vi år.

Men hur kommer det sig att Tove umgicks med dom här två personerna om det nu var en konflikt? Och varför följde hon ens med dom hem? Hennes pojkvän avrådde henne från det men hon struntade i honom.
Citera
2023-04-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Så Förbannat jävla skönt att de båda åkte på livstid som jag ansett hela tiden!!!
Johanna flyttades till Hinseberg redan igår, någon som hört/läst något om Maja? Det skulle väl kunna bli Ystad också?
Någon som hört någon kommentar från dem eller hur de fick domen?
Det är längre sedan hon flyttades, står om det i tråden.
Citera
2023-04-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Frågan alla ställer sig. Varför? Kommer vi nog aldrig veta hur det kunde gå såhär långt.

Någon störning måste det ju vara. För man mördar inte sin vän OCH försöker elda upp kroppen två gånger.

JJ är psykopat och har velat ta kål på T länge, MH följde bara JJ och hjälpte henne då hon var kåt på JJ.

Tove var enligt fup rätt så uppkäftig och sa rätt uppkäftiga saker till JJ vilket antagligen fick psykopatens bägare att rinna över.

Hon hade t.ex sagt hur känns det att vara världens sämsta människa och även sagt något om att JJ nyrenoverade badrum såg ut som skit.
Detta plus all gammalt groll var något psykopaten inte kunde ta och det resulterade i ett mord.

Nu vet jag inte hur T var som människa, om hon var lite uppkäftig som person eller om det bara var just den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in