Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Det är märkligt att det är mig du ifrågasätter, när jag använder den siffran som coli postade. Det är coli som påstår att Tove hade denna promillehalt.
Men ja, jag är medveten om vad rättsläkaren sa, och om jag minns rätt fann de halter på mellan 2 och 3 promille som högst.
Jag använde siffran 1,2 eftersom det var den siffran som de som påstår att det är en låg nivå använde.
Vad du heller inte noterat är att jag inte påstår att hon hade 1,2 promille, utan jag förklarar bara vilket tillstånd hon kan förväntas ha varit i om hon hade 1,2 promille.
Jag skrev till och med klart och tydligt, i klartext "
OM hon hade 1,2 promille".
Kan det bli tydligare att jag inte påstår ATT hon hade det?
Självklart har jag fog för att skriva just det jag skrev!
coli m.fl. har däremot väldigt sällan fog för något av vad de skriver

Mitt välmenande tips till dig:
Skyll INTE ifrån dig!
Stå för det du postar! Göm dig inte bakom andras lämnade uppgifter! Det ÄR konststerat att T hade 1.2 promille i blodet, helt rätt! Men eftersom alla med erfarenhet av rättsmedicin väl känner till felkällan "jäsning i samband med förruttnelse", så kan varken du, kontot coli eller rättsläkaren bortse från det.
Men av de tre nämnda är det bara du som publikt hävdat att T var "kraftigt berusad".
Istället för att tjafsa med mig:
Posta ett inlägg där du riktar dig till T:s stackars redan hårt prövade föräldrar och be dem om ursäkt för vad du tidigare skrev om deras dotter!
Då kommer du att få respekt från tråden.
Och föräldrarna kommer att förlåta dig.