2023-04-19, 08:31
Medlem
cisknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3R580D4
B-O sägs vara en P*ntus Gabrielss*n.
Vart har du hört de?
Citera
2023-04-19, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Hade jag varit GM hade jag blåst strandpromenaden sen tunneln upp mot och genom Sofiehem. Förutsatt att GM skulle till Ålidhem. Men det var mycket folk ute en sån fin vårkväll, kan inte ha varit superplanerat.. en kvälls ingivelse antagligen.
Haha strandpromenaden dummaste jag hört helt öppet och man syns direkt🤣
Citera
2023-04-19, 10:12
Medlem
Jag fick höra ett annat namn. P*trik Joh*nsson
Och att det har med rättegången mot knarkkungen i Umeå att göra. Fast man vet aldrig vad som är sant. Bara massa rykten
Citera
2023-04-19, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Haha strandpromenaden dummaste jag hört helt öppet och man syns direkt🤣

Bara köra längst de nybyggda husen efter strandpromenaden så har du 400m "öppet" innan tunneln samt avskilt från all biltrafik och eventuella polisbilar. Men nu spekulerar vi bara, GM kan lika gärna ha kört väst på stan.
Citera
2023-04-19, 12:25
Medlem
cisknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-100
Jag fick höra ett annat namn. P*trik Joh*nsson
Och att det har med rättegången mot knarkkungen i Umeå att göra. Fast man vet aldrig vad som är sant. Bara massa rykten
Den personen var väldigt eftersökt på mrkoll
Citera
2023-04-19, 12:26
Medlem
Jag hade kört genom berghem för att sen ta skogsvägen hela vägen till Mariedal. Finns gott om småvägar hela vägen fram till älgspåret som ligger längst upp på berghem, som sedan tar dig mot mariedal, diskret och snabbt (fågelvägen i princip).
Citera
2023-04-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Jag hade kört genom berghem för att sen ta skogsvägen hela vägen till Mariedal. Finns gott om småvägar hela vägen fram till älgspåret som ligger längst upp på berghem, som sedan tar dig mot mariedal, diskret och snabbt (fågelvägen i princip).

Hur vet du att skytten skulle ditåt?
Citera
2023-04-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur vet du att skytten skulle ditåt?

Det vet jag inte, men vill man bort snabbt och långt så är det en diskret väg att ta.
Senast redigerad av Z00plon 2023-04-19 kl. 14:21.
Citera
2023-04-19, 14:44
Medlem
Citat:

Ja, antingen har det körts på småvägar, eller så bor skytten nära. Det är ju märkligt om ingen sett fanskapet.
Citera
2023-04-19, 15:05
Medlem
Det är ju betydligt smartare att bara åka uppför Svingen, väl uppe finns det ju nästintill obegränsat med alternativa flyktvägar åt alla jävla håll förbi NUS och campus. Direkt mot Berghem/Gammlia och "skogsvägen" är det ju rejält öppet.

Men klientelet som begår den här typen av brott är väl sällan Nobelprismaterial.
Citera
2023-04-19, 15:07
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, men vill man bort snabbt och långt så är det en diskret väg att ta.

Tycker du tänker konstigt.
Finns många vägar att välja på, och varför ta sig långt bort om man inte har någonstans att ta vägen då man kommer dit.
Ju kortare färdväg till ett "bra" ställe desto bättre tänker jag.
Citera
2023-04-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellie72
Tycker du tänker konstigt.
Finns många vägar att välja på, och varför ta sig långt bort om man inte har någonstans att ta vägen då man kommer dit.
Ju kortare färdväg till ett "bra" ställe desto bättre tänker jag.

Jag tänker att man kanske trycker på ett ställe som inte är kopplat till en själv i ett dygn eller två. Men nu överspekulerar jag 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in