Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-17, 19:56
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
17 april 18:59, Mord/dråp, försök, Umeå
Polisen kontaktas angående en skadad person Öst på stan.

Personen förs till sjukvård med oklart skadeläge.

Polisen misstänker brott och arbetar intensivt med initiala utredningsåtgärder, såsom förhör och övrig informationsinhämtning.

Det är i nuläget inte känt var personen har befunnit sig när personen skadats.

Det finns ännu ingen misstänkt eller frihetsberövad i ärendet.

Uppdatering 19:59:

Personen, en man, har misstänkta skottskador.

Uppdatering 20:17:

En misstänkt brottsplats i området har lokaliserats och spärrats av för teknisk undersökning.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...p-forsok-umea/

Vilka trevliga gäng krigar i Umeå?
Senast redigerad av Raytheon 2023-04-17 kl. 20:20.
Citera
2023-04-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://polisen.se/aktuellt/handelse...p-forsok-umea/

Bilder i VK visar att det skett på innergården vid kinarestaurangen Shanghai nedanför cykelbron, s.k Svingen.
Citera
2023-04-17, 20:19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Är han död? Ingen som sett något?
Citera
2023-04-17, 20:25
Medlem
DrCongos avatar
Otroligt konstigt att något sådant här händer i Umeå. Inte mycket till knarkförsäljning på stadens torg eller har jag fel? Blir intressant att se vilken port som smäller i svallvågorna av det här.
Citera
2023-04-17, 20:26
Medlem
StorTuffBikers avatar
Nu börjar gangstermorden komma till Norrland.

"Man har hittat en man som har misstänkta skottskador". Låter som han inte själv kunnat säga det till sjukvårdspersonal och polis som hittade honom, vilket talar för att det är allvarliga skador på en medvetslös person.
Citera
2023-04-17, 20:26
Medlem
sillyhoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrCongo
Otroligt konstigt att något sådant här händer i Umeå. Inte mycket till knarkförsäljning på stadens torg eller har jag fel? Blir intressant att se vilken port som smäller i svallvågorna av det här.

Du har väldigt fel om knarkförsäljningen.
Citera
2023-04-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är han död? Ingen som sett något?

Finns som sagt bilder på Västerbottens-Kuriren. Skadeläget verkar inte vara offentliggjort än men personen togs till sjukhus
Citera
2023-04-17, 20:31
Medlem
DrCongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillyhoe
Du har väldigt fel om knarkförsäljningen.
Då får jag ta och ursäkta mig om jag haft fel. Måste vara så att jag rör mig i lite fel kretsar som inte har uppmärksammat detta inferno till drogbonanza som råder på Renmarkstorget. My bad!
Citera
2023-04-17, 20:33
Medlem
Citat:
Då får jag ta och ursäkta mig om jag haft fel. Måste vara så att jag rör mig i lite fel kretsar som inte har uppmärksammat detta inferno till drogbonanza som råder på Renmarkstorget. My bad!

Just den delen av Öst på stan verkar ha blivit en knutpunkt för droger och försäljning av dessa. Vet att det sker mycket runtomkring macken som ligger tvärsöver gatan från Shanghai.
Citera
2023-04-17, 20:36
Medlem
Citat:

Försäljningen sker ju via anonyma appar och där "annonserar" gängen och småbrukare ut sina varor,sedan möts säljare och brukaren upp. Är mycket droghandel via främst Wckr. Det har flyttat upp folk ifrån Sthlm som säljer i Umeå.
Senast redigerad av Florman 2023-04-17 kl. 20:40.
Citera
2023-04-17, 20:43
Medlem
Hmm o jag som trodde bråkstakarna mest höll sig till Ålidhem o Ersboda.
Citera
2023-04-17, 20:58
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nu börjar gangstermorden komma till Norrland.

"Man har hittat en man som har misstänkta skottskador". Låter som han inte själv kunnat säga det till sjukvårdspersonal och polis som hittade honom, vilket talar för att det är allvarliga skador på en medvetslös person.

Skjutningen är kopplad till konflikten som har börjat i Sundsvall. Greken/Stockholmsnätverk vs Räven och dessa med kopplingar till Sundsvall/Härnösand med mera som nu sprider sig uppåt. Riktig röra detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback