2023-04-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis den bild jag fått av henne från hennes sociala medier. Man kan utläsa mycket av vad och hur människor delar med sig av.
Exakt så är det och just nu är jag supernervös över hur domen blir , måtte det bli långt
Citera
2023-04-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Att MH verkar kall och ointresserad betyder dock inte att hon är det. Kan vara försvarsmekanism och överlevnadsstrategi på grund av rädsla för att bli avvisad och övergiven.
Tror tyvärr inte det efter vad jag själv sett
Citera
2023-04-19, 13:48
Medlem
Oavsett vad kommer ju domen överklagas. Men bli intressant. Är själv nästan lite nervös haha
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men någon som känner henne IRL vet väl bättre än Nötis och Sybel?
De få som tidigare beskrivit M har gett en helt annan bild. En av dem menade att M förändrades efter hon börjat umgås med J.
Utifrån tidigare beskrivning skulle det kunna vara osäkerhet som abbedissan tolkat som udda beteende. Jag kan tänka mig att M även reagerat på bemötandet. Med den inställningen abbedissan har, är det inte märkligt om M velat undvika hen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
En kvart kvar. Någon som vet var man kan lyssna på domen? Eller är det bara något skriftligt som publiceras någonstans?

Letar också!

Edit; SR ekot har sändingsuppehåll till 13:57, kan vara sändning om mordet
Senast redigerad av Hellobbq 2023-04-19 kl. 13:52.
Citera
2023-04-19, 13:49
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast ett IQ- test är väl säkrare än vad någon av oss säger?

Jag förstod på någon i tråden (tidigt) som var mer insatt i det här med vad hennes begåvningsprofil innebar, var att Maj inte var utveklingsstörd.

Det kanske betyder att man till vardgs inte märker av det jättemycket, men när det kommer till mer komplicerade situationer kan personen inte dra samma slutsatser som en normalbegåvad.

Fast mördare har väl generellt inte högre IQ än genomsnitt? Snarare tror jag att majoriteten har just lägre. Jag tycker personligen det är märkligt att MH diagnoser och svårigheter används av en del som anledning till varför hon inte är kapabel till mord.

Jag har läst dina inlägg här i många år och du måste ha sett i andra trådar att det finns mördare med MH:s diagnoser?
Citera
2023-04-19, 13:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag förstår din poäng. Det jag menade var att det diskuterats i tråden om huruvida rättsläkaren sagt att T inte kunde blivit medvetslös i den inledande fasen av mordet. Och vissa användare letade efter citat kring detta.

Ja, det må så vara. Men det finns inget fastslaget att hon inte var medvetslös. Och jag påstår inte heller att hon var medvetslös, för vi vet varken det ena eller det andra.

Däremot finns en hel del som pekar emot att hon kan ha varit så inkapasiterad att hon gjorde inget eller minimalt motstånd.
Citera
2023-04-19, 13:51
Medlem
sodrastas avatar
Nu kommer domen i Tove-fallet

Sändningen startar idag 13:57

https://www.svtplay.se/video/Kxp4MkV/nyheter-direkt/nu-kommer-domen-i-tove-fallet
Citera
2023-04-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbedissa66
Precis , är mitt första inlägg här och beslutade mej för ett inlägg eftersom många verkar tycka att Maja är oskyldig och att det är synd om henne ,jag hoppas verkligen att även Maja får ett långt straff

Jag skapade ett konto här med pga detta fall, och mitt första inlägg var att Ms historia är flummig och sammanhängande för att inte tala om ologisk och orimlig. Hon spelar offerkortet till max men för att hamna där hon krävs tusen beslut, om ändock inte alla skedde den kvällen.

Finns en anledning att hon fortsatte stötta J efter hennes första mordförsök och hon teg i tre månader. Om J var ensam förövare och hade hon kunnat sätta dit J direkt vid första förhören. Med all bevis som fanns, och som M tydligen kände till, borde hon fattat att J kan inte få annat än livstid.

Detta ger samma vibbar som när Farhang mördade en ung kille i Borås och han och hans 2 kumpaner skyllde på varandra. Slutade med att alla fick livstid. Samma borde ske här
Citera
2023-04-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De få som tidigare beskrivit M har gett en helt annan bild. En av dem menade att M förändrades efter hon börjat umgås med J.
Utifrån tidigare beskrivning skulle det kunna vara osäkerhet som abbedissan tolkat som udda beteende. Jag kan tänka mig att M även reagerat på bemötandet. Med den inställningen abbedissan har, är det inte märkligt om M velat undvika hen.
Hoppas du skämtar nu , du har väl ingen aning om hur jag bemött henne , på mitt jobb bryr vi oss och tar hand om varandra och var nånstans skrev jag att maja undvikit mej , läs om och läs rätt
Citera
Medlem
live rapport

https://www.expressen.se/nyheter/krim/liverapport-domen-efter-mordet-pa-tove-i-vetlanda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Letar också!

Edit; SR ekot har sändingsuppehåll till 13:57, kan vara sändning om mordet

Tack! Hittade den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto