Citat:
Jag förutsätter friande dom för båda flickorna. Detta framstår vara en olycklig händelse på fyllan, men möjligen dom då för griftefridsbrottet som möjligen bör mildras då de agerat i panik.
Man ska inte förstöra livet för två tjejer i början på livet för att en spritfest går fel. Det har alla varit med om och ibland sker extraordinärt olyckliga saker.
Det hela är tragiskt.
Man ska inte förstöra livet för två tjejer i början på livet för att en spritfest går fel. Det har alla varit med om och ibland sker extraordinärt olyckliga saker.
Det hela är tragiskt.
Citat:
Nu var jag ju tydlig med att det panikartade eldandet bör leda till fällande dom, dock en mild sådan då det möjligen skedde i chock.
Det är fel att göra så, men mänskligt.
Att påstå att någon slagit ihjäl någon är felaktigt då det inte förefaller vara fallet. Visst har en person dött under fylleriet, men exakt hur det gått till och vem som gjort vad är ju inte bevisat.
Det förefaller mycket olyckligt och var förmodligen inte meningen.
Det är inte rätt att anta att tjejer agerar på samma sätt som killar och brukar massa meningslöst våld för nöjes skull, utan det är nog mer sannolikt att det hela beror på alkohol och olyckliga omständigheter.
Men ingen ska ju hållas ansvarig när det inte är så tydligt vad som hänt.
Man för hoppas att flickorna drar nödvändiga slutsatser av detta och kanske festar lite mindre framåt.
Det finns annat i livet än att fördärva sig med alkohol.
Det är fel att göra så, men mänskligt.
Att påstå att någon slagit ihjäl någon är felaktigt då det inte förefaller vara fallet. Visst har en person dött under fylleriet, men exakt hur det gått till och vem som gjort vad är ju inte bevisat.
Det förefaller mycket olyckligt och var förmodligen inte meningen.
Det är inte rätt att anta att tjejer agerar på samma sätt som killar och brukar massa meningslöst våld för nöjes skull, utan det är nog mer sannolikt att det hela beror på alkohol och olyckliga omständigheter.
Men ingen ska ju hållas ansvarig när det inte är så tydligt vad som hänt.
Man för hoppas att flickorna drar nödvändiga slutsatser av detta och kanske festar lite mindre framåt.
Det finns annat i livet än att fördärva sig med alkohol.
Det är inte mänskligt att döda någon. Det är emot vår natur annars skulle vi knappast vara nästan 10 miljarder människor in världen. Det är absolut inte heller mänskligt att gå och elda upp någon man dödat ett halvt dygn efter man dödat personen. Människor har spärrar och handlar inte som dessa två personer har gjort. Jag är väldigt förvånad att det är två svenska tjejer som gjort så här. Jag skulle inte alls vara lika chockad om det var två araber eller dylikt som gjort som de gjort. Att du vill ha en friande dom är upp till dig men enligt mig är du dum i huvudet som vill det.