Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Men snälla. Jag tycker Arvid växte i andra avsnittet. Han verkar vara en riktig man på de flesta sätt. T ex vågar han bjuda på sig själv och dansa med sin gamla mormor. Han var även riktigt bra på bröllopet. Var betydligt mer kraftfull och resolut än han verkade i första avsnittet.
Jag håller med, det enda jag är orolig för gällande Arvid är att han ska visa sig vara narcissistisk, annars tycker jag han är både snygg, trevlig och har en bra balans med mjukhet och reflektion när han redan har ett sånt ”macho” jobb. Och det är enbart positivt att han har en bra relation med sin mormor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plombr
Det är kameran och att de inte känner varann såväl som skiljer sig åt men detta bör de redan vara inställda på. Okej om man inte vill ligga på bröllopsnatten men detta kunde ha skötts bättre, INKLUSIVE från Carolines håll. Behövdes inte ens vara en vals i sin fulla längd, kunde bara ha lattjat med fuldans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Ja men usch den där krumma ryggen och den totala avsaknaden av ”jag spelar med så här första dagen/kvällen” och så andas jag ut imorgon och berättar för August att jag egentligen var skitstressad igår”
HUR kan det vara så märkvärdigt svårt att hålla god min för både sin partner, sig själv och alla gäster som gjort sig omaket att komma dit och också spela med!? ALLA spelar ju med för att göra dagen så positiv som möjligt. ALLA fattar också att det både kan bära eller brista på sikt men att just nu underlättar vi för alla inblandade om vi låtsas vara glada för en stund.
Och HUR kan man svara någon som säger att man doftar gott med ett ”du luktar svett”!?🤮
Har man nära till panikångest och stort behov av ”space” så ska man fan inte anmäla sig till något sånt här. Punkt slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plombr
Men då var skadan redan var skedd, efter när hans egen morsan fick komma in för att hjälpa och lilla samtalet med henne som inte ska behövas.
På din studentexamen var ju inte alla ögon riktade mot just dig.
Håller helt med dig om just detta. Det spelar ingen roll om hon inte gillade låten, man får som sagt bjuda till vilket hon hade problem med redan innan hon sett honom. Och då ska man inte anmäla sig, håller
också med. Tycker framförallt att de legitimerade psykologer och psykoterapeuter som ska screena villiga deltagare borde ha sorterat bort henne. Dom är ju mindre kompetenta än rekryterare. Det är hela deras jobb här att matcha och välja ut/välja bort personer baserade på vilken mognad individerna har och vad dom kan
erbjuda i en relation, men tvärtom tar dom år efter år med rena personlighetsstörda mobbarna med noll flexibilitet och matchar dom med tålmodiga och empatiska personer.
Och förresten, med ”bjuda till” menar jag självklart inte ha sex eller pussas, men att dansa och som sagt se den andra i ögonen och visa intresse för hen som person på bröllopet är fan minimum om man anmäler sig till detta programmet.
Någon annan skrev att detta par hade exakt samma problem som Axel (hette han så?) och Märta förra året, men det håller jag inte alls med om. Märta hade anmält sig seriöst och var ärlig direkt när hon upplevde att det var en omöjlig matchning. Axel behövde inte gissa, hon var rak och schysst som tog ansvar. Här höll ju C på att gråta och prata som att hon knappt ville redan i sitt brev till honom innan dom ens träffats. Hon bröt ihop
innan bröllopet, och hon skrev i brevet till honom att hon hade tankar på att ”tacka nej” vilket jag tyckte var jättemärkligt. Känner hon någon av psykologerna eller någon i castingteamet som pushade henne att anmäla sig eller?! Det var ju
programmet som tackade ja till hennes
ansökan om att få gifta sig med en främling, inte dom som kontaktade henne och tjatade till sig att hon skulle vara med. Eller? Och är tydligt en person som inte bjuder till eller bryr sig om sin partners känslor. Dom där darrningarna i ansiktet och det kränkta ansiktsuttrycket påminner mig om personer som har nära till våld i relationer faktiskt.