2023-04-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
[/b]Det gjorde dom ju också, så varför gnisslar du? att en ful brudvals görs på efterfesten är väl sak samma?, jag hade inte slips till den påtvingade kavajen under min studentexamen, ingen dog över det tyvärr
Men då var skadan redan var skedd, efter när hans egen morsan fick komma in för att hjälpa och lilla samtalet med henne som inte ska behövas.

På din studentexamen var ju inte alla ögon riktade mot just dig.
Citera
2023-04-19, 03:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Men snälla. Jag tycker Arvid växte i andra avsnittet. Han verkar vara en riktig man på de flesta sätt. T ex vågar han bjuda på sig själv och dansa med sin gamla mormor. Han var även riktigt bra på bröllopet. Var betydligt mer kraftfull och resolut än han verkade i första avsnittet.

Jag håller med, det enda jag är orolig för gällande Arvid är att han ska visa sig vara narcissistisk, annars tycker jag han är både snygg, trevlig och har en bra balans med mjukhet och reflektion när han redan har ett sånt ”macho” jobb. Och det är enbart positivt att han har en bra relation med sin mormor.

Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Det är kameran och att de inte känner varann såväl som skiljer sig åt men detta bör de redan vara inställda på. Okej om man inte vill ligga på bröllopsnatten men detta kunde ha skötts bättre, INKLUSIVE från Carolines håll. Behövdes inte ens vara en vals i sin fulla längd, kunde bara ha lattjat med fuldans.

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja men usch den där krumma ryggen och den totala avsaknaden av ”jag spelar med så här första dagen/kvällen” och så andas jag ut imorgon och berättar för August att jag egentligen var skitstressad igår”
HUR kan det vara så märkvärdigt svårt att hålla god min för både sin partner, sig själv och alla gäster som gjort sig omaket att komma dit och också spela med!? ALLA spelar ju med för att göra dagen så positiv som möjligt. ALLA fattar också att det både kan bära eller brista på sikt men att just nu underlättar vi för alla inblandade om vi låtsas vara glada för en stund.

Och HUR kan man svara någon som säger att man doftar gott med ett ”du luktar svett”!?🤮

Har man nära till panikångest och stort behov av ”space” så ska man fan inte anmäla sig till något sånt här
. Punkt slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Men då var skadan redan var skedd, efter när hans egen morsan fick komma in för att hjälpa och lilla samtalet med henne som inte ska behövas.

På din studentexamen var ju inte alla ögon riktade mot just dig.

Håller helt med dig om just detta. Det spelar ingen roll om hon inte gillade låten, man får som sagt bjuda till vilket hon hade problem med redan innan hon sett honom. Och då ska man inte anmäla sig, håller också med. Tycker framförallt att de legitimerade psykologer och psykoterapeuter som ska screena villiga deltagare borde ha sorterat bort henne. Dom är ju mindre kompetenta än rekryterare. Det är hela deras jobb här att matcha och välja ut/välja bort personer baserade på vilken mognad individerna har och vad dom kan erbjuda i en relation, men tvärtom tar dom år efter år med rena personlighetsstörda mobbarna med noll flexibilitet och matchar dom med tålmodiga och empatiska personer.
Och förresten, med ”bjuda till” menar jag självklart inte ha sex eller pussas, men att dansa och som sagt se den andra i ögonen och visa intresse för hen som person på bröllopet är fan minimum om man anmäler sig till detta programmet.

Någon annan skrev att detta par hade exakt samma problem som Axel (hette han så?) och Märta förra året, men det håller jag inte alls med om. Märta hade anmält sig seriöst och var ärlig direkt när hon upplevde att det var en omöjlig matchning. Axel behövde inte gissa, hon var rak och schysst som tog ansvar. Här höll ju C på att gråta och prata som att hon knappt ville redan i sitt brev till honom innan dom ens träffats. Hon bröt ihop innan bröllopet, och hon skrev i brevet till honom att hon hade tankar på att ”tacka nej” vilket jag tyckte var jättemärkligt. Känner hon någon av psykologerna eller någon i castingteamet som pushade henne att anmäla sig eller?! Det var ju programmet som tackade ja till hennes ansökan om att få gifta sig med en främling, inte dom som kontaktade henne och tjatade till sig att hon skulle vara med. Eller? Och är tydligt en person som inte bjuder till eller bryr sig om sin partners känslor. Dom där darrningarna i ansiktet och det kränkta ansiktsuttrycket påminner mig om personer som har nära till våld i relationer faktiskt.
Senast redigerad av Undringar 2023-04-19 kl. 03:46.
Citera
2023-04-19, 03:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Caroline kommer balla ur och August kommer försöka trösta men inte fatta någonting.

Stina kommer ledsna snabbt på att Fredrik inte själv har något skinn på näsan.
Ja det gjorde hon nog undermedvetet direkt, men hon är positiv och stannar kvar och ger det en chans. Men hon sökte en parhäst, inte en passagerare. Han vill ju bara åka med, och det var inte så attraktivt att han pratade om sina mommy issues med henne direkt efter vigseln. ”Jag söker en kvinna med skinn på näsan precis som min mamma och mina systrar”. Så kan man ju inte säga. Man vill inte direkt få veta att en mans mamma är referensramen att leva upp till. Han själv då? Hon vill väl inte ta på sig mammarollen och bära honom genom livet, hon ville ha en jämlike. Om han visar sig vara det blir jag bara glad dock.

Citat:
.
Edit; är det bara jag som tycker att Arvids fru liknar Anna Anka? Till utseende då förstås, personlighet not so much.

Nej, inte alls, varken helheten i ansiktet eller något drag för sig. Olika mun, tänder, näsa osv. Tänkte mer på prinsessan Sofia möjligtvis även om dom inte heller är så lika. Hon (Ida) ser ut lite som en prinsessa tycker jag.
Senast redigerad av Undringar 2023-04-19 kl. 04:00.
Citera
2023-04-19, 05:20
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ingen straight kvinna kan vilja ha Arvid som helst jazzar runt med mormor på köksgolvet till tonerna av Aretha Franklin. Få saker slår i taket på gay-radarn som Aretha Franklin faktiskt. Gloria Gaynor kanske.

Edit; är det bara jag som tycker att Arvids fru liknar Anna Anka? Till utseende då förstås, personlighet not so much.
Arvid och mormodern dansade inte till Franklin, utan till just Gaynors gayanthem I Will Survive.
Citera
2023-04-19, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Arvid och mormodern dansade inte till Franklin, utan till just Gaynors gayanthem I Will Survive.

Han kanske är trygg i sig själv och inte bryr sig om ifall nån skulle tro att han är gay? Tror det är mormoderns favorit-anthem och att det är därför dom dansar till den. Det kan ju ha hänt något i Arvids liv när han var yngre där hon klivit in och tagit ansvar och gett stöd och trygghet och så tycker hon att den låten representerar det dom varit med om eller något. Man kan ju förresten vara bisexuell också, eller pansexuell . Spekulerar inte alls i vad Arvid är, han har sökt en kvinna och verkar superglad i henne än så länge i programmet, men tänker mer allmänt då detta förs på tal. Män är inte antingen 100% hetero eller 100% homosexuella, det finns även bi, pan och asexuella.
Citera
2023-04-19, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Han kanske är trygg i sig själv och inte bryr sig om ifall nån skulle tro att han är gay? Tror det är mormoderns favorit-anthem och att det är därför dom dansar till den. Det kan ju ha hänt något i Arvids liv när han var yngre där hon klivit in och tagit ansvar och gett stöd och trygghet och så tycker hon att den låten representerar det dom varit med om eller något. Man kan ju förresten vara bisexuell också, eller pansexuell . Spekulerar inte alls i vad Arvid är, han har sökt en kvinna och verkar superglad i henne än så länge i programmet, men tänker mer allmänt då detta förs på tal. Män är inte antingen 100% hetero eller 100% homosexuella, det finns även bi, pan och asexuella.

Du glömde metrosexuell. När man är hetero men feminin. Att Sverige har metrosexuella inom försvaret är märkligt.
Citera
2023-04-19, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Du glömde metrosexuell. När man är hetero men feminin. Att Sverige har metrosexuella inom försvaret är märkligt.

Varför det? Nu är du bara fördomsfull. Haha, finns det uttrycket fortfarande? Minns att det lanserades i början av 2000-talet. Det är svårt att bli jägare och uppenbarligen är han bra på sitt jobb. Att han har en len röst och kan prata och samtala och inte är rädd för att dansa är helt irrelevant för hans jobb. Förresten är inte metrosexuell en sexualitet, det är bara ett larvigt begrepp som myntades när män i storstäder började bry sig om sitt utseende och sluta spänna sig och vara tillgjort macho, vilket jag ser väldigt många som gör, speciellt från typ Mellanöstern och forna Jugoslavien. Även om jag känner ”metrosexuella” killar som har ursprung därifrån. Idag är det bara en variant att vara svensk man på, ingen big deal.
Citera
2023-04-19, 09:05
Medlem
Ida och Arvid är perfekt matchade när det gäller attraktion och inte ens TV-produktionen försökte dölja att de gick all in redan första natten även om de ramade in det lite snyggare i form av ett romantiskt nakenbad på småtimmarna. Jag är ledsen, jag tror fortfarande inte på det här, när de möter vardagen kommer problemen komma.
Jag skrev i förra inlägget att Ida ville ha en Tarzan men fick en Carl Hamilton men när jag ser andra avsnittet känns det som hon fått Bengt Hall - missförstå mig rätt jag menar absolut inte att Arvid lägger hand på kvinnor eller behandlar människor illa, det jag menar är att hon förväntas anpassa sig till hans värld där traditioner och ritualer är överordnat mycket annat. Jag kan tänka mig att den auktoritära Arvid inte kommer se lika nöjd ut när han tvingas springa på pubrundor eller besöka svettiga källarlokaler på Söder tillsammans med Idas mer gränslösa umgänge.
Jag har inte ändrat mig, jag ger det här fortfarande bara en chans på 3/10 att de fortsätter tillsammans efter tv-inspelningen.
Citera
2023-04-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Fast det här är inte ett vanligt bröllop & däri ligger konflikten

Under bröllopsvalsen måste du glo in din parners fönsterluckor/försurat bottenlösa brunnar till ögon framifrån, och August har i tråden redan ifyllt det jag observerade att hon inte ville möta blicken, därför hoppade hon över

Att bjuda på en liten dans känns ändå rimligt. Det där med att "respektera sina gränser" känns svårt i ett sådant sammanhang. Hon var rejält svettig och obekväm men det borde hon ha tänkt på när hon sökte. Jag är själv blyg och skulle verkligen hata att vara med. Är bland det värsta jag kan tänka mig.
Citera
2023-04-19, 11:08
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Bara för att man faller pladask första gången på bröllopet och lite efteråt när man knappt känner varandra så betyder ju inte det att vardagen sen kommer fungera. Det har vi ju sett exempel på.

Och tvärtom att det kan växa efterhand även om det inte är lika vanligt.

Men för tidigt att dra växlar efter bröllopet bara oavsett.
Citera
2023-04-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Hur osäker på sig själv och sin sexualitet måste man vara om man inte kan dansa med sin kära gamla mormor? Oavsett om låten kan ha homosexuella konnotationer eller ej. Det blir ju bara löjligt.

Apropå pussar och kramar så är det så i vissa familjer. I min frus familj (Stockholmare) så pussas det och kramas friskt. Det har vi inte gjort i min släkt på samma sätt.
Citera
2023-04-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Arvid verkar väl inte vara "metrosexuell" heller? Vad har du för skev bild av manlighet? Inavlad underklass där pappan i familjen knappt ens törs kolla på Mello eller ta på sig en rosa skjorta av risk för att någon ska komma på att han egentligen gillar killar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in