2023-04-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ingen straight kvinna kan vilja ha Arvid som helst jazzar runt med mormor på köksgolvet till tonerna av Aretha Franklin. Få saker slår i taket på gay-radarn som Aretha Franklin faktiskt. Gloria Gaynor kanske.

Edit; är det bara jag som tycker att Arvids fru liknar Anna Anka? Till utseende då förstås, personlighet not so much.

Men snälla. Jag tycker Arvid växte i andra avsnittet. Han verkar vara en riktig man på de flesta sätt. T ex vågar han bjuda på sig själv och dansa med sin gamla mormor. Han var även riktigt bra på bröllopet. Var betydligt mer kraftfull och resolut än han verkade i första avsnittet.
Citera
2023-04-18, 22:41
Medlem
Kellermeisters avatar
Jag är redo att betta på utgången..

Arvid och Ida - det här kommer hålla. De har liknande personligheter och verkar gå igång på samma saker men verkar komplettera varandra på ett bra sätt.
Fredrik och Stina - här kommer det också att hålla. Det är lite trevande och lite försiktigt men det finns något hos dem som får mig säker på att det går vägen. Att de båda två är öppna för att det inte är svinlätt från början ger dem enligt mig bättre chans..

Agust och Caroline - finns inte en chans att det håller. Jag tror de håller programmet ut - ingen av dem hoppar av innan programmet är slut men längre än så håller det inte. Han är för på och hon är för av...
Alexander och Lina - här tror jag inte heller att det kommer att hålla. Han är för osäker på sig själv och kommer att förstöra relationen på grund av rädslan att den ska ta slut.

Ska bli spännande att se hur många jag prickar in!
Citera
2023-04-18, 22:58
Medlem
Vem förväntar sig inte att dansa på sitt eget bröllop? Så stor uppoffring är det inte. Kan förstå om det handlande om att stå och sjunga. Nej, Caroline får förpassa sig tillbaka och invänta ålderns höst där hon får tillbringa tiden med att gasta och kasta katter på folk.

Med hd-kvalité så kunde man se att det hade spillts champagne på arvids byxor. Var inte lika kul dock när man fick se august mamma dansa med bara armar. Kunde se i detalj hur skinnet och fläsket dallrade och hade sina egna rörelser. Tur att jag hade ätit upp all mat innan den delen kom.
Citera
2023-04-18, 23:05
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Vem förväntar sig inte att dansa på sitt eget bröllop? Så stor uppoffring är det inte. Kan förstå om det handlande om att stå och sjunga. Nej, Caroline får förpassa sig tillbaka och invänta ålderns höst där hon får tillbringa tiden med att gasta och kasta katter på folk.
Fast det här är inte ett vanligt bröllop & däri ligger konflikten

Under bröllopsvalsen måste du glo in din parners fönsterluckor/försurat bottenlösa brunnar till ögon framifrån, och August har i tråden redan ifyllt det jag observerade att hon inte ville möta blicken, därför hoppade hon över
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-18 kl. 23:13.
Citera
2023-04-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är kameran och att de inte känner varann såväl som skiljer sig åt men detta bör de redan vara inställda på. Okej om man inte vill ligga på bröllopsnatten men detta kunde ha skötts bättre, INKLUSIVE från Carolines håll. Behövdes inte ens vara en vals i sin fulla längd, kunde bara ha lattjat med fuldans.
Citera
2023-04-18, 23:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ok. Ser lite horror ut ändå.
Byn gemensamt?
Flummigt som du säger, och ännu mer sektvibbar ju.

Består hela byn av skräpiga små kojor?
Min känsla av moder-natur-leva-fritt-utanför-staten-trädkramar-healare består när jag ser det där.

Vi får väl se vad Agust introducerar Carro i för gemenskap kring det där?

Hur som. Han kanske ändå inte är så involverad? Men undrar om Carro är beredd på det skjul han har byggt, när hon är så impad över att han byggt ett eget hus?
Han kanske skulle hintat om att det är ett Tiny house?
Lite oroad blir man ju för hennes hälsa, då hon redan varit så skakig i skov.

Hennes hållning, där hon går ihopsjunket kutryggig är inte heller nyttigt för hälsan.
Även Stina går kutryggig.

Ja men usch den där krumma ryggen och den totala avsaknaden av ”jag spelar med så här första dagen/kvällen” och så andas jag ut imorgon och berättar för August att jag egentligen var skitstressad igår”
HUR kan det vara så märkvärdigt svårt att hålla god min för både sin partner, sig själv och alla gäster som gjort sig omaket att komma dit och också spela med!? ALLA spelar ju med för att göra dagen så positiv som möjligt. ALLA fattar också att det både kan bära eller brista på sikt men att just nu underlättar vi för alla inblandade om vi låtsas vara glada för en stund.

Och HUR kan man svara någon som säger att man doftar gott med ett ”du luktar svett”!?🤮

Har man nära till panikångest och stort behov av ”space” så ska man fan inte anmäla sig till något sånt här. Punkt slut.
Citera
2023-04-18, 23:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Men snälla. Jag tycker Arvid växte i andra avsnittet. Han verkar vara en riktig man på de flesta sätt. T ex vågar han bjuda på sig själv och dansa med sin gamla mormor. Han var även riktigt bra på bröllopet. Var betydligt mer kraftfull och resolut än han verkade i första avsnittet.

Nope, växte inte i mina ögon. Det är något så in i helvete tillrättalagt med den unge mannen. Inte ett strå ligger åt fel håll och mimiken är stelare än människorna på Madame Tussauds.
Gay eller med en lättare störning, time will tell..
Citera
2023-04-18, 23:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Under bröllopsvalsen måste du glo in din parners fönsterluckor/försurat bottenlösa brunnar till ögon framifrån, och August har i tråden redan ifyllt det jag observerade att hon inte ville möta blicken, därför hoppade hon över

HUR kunde hon inte veta innan bröllopet att det krävs en dans och att man tittar på den man gift sig med? Det är så in i helvete oförskämt!
Och jag köper inte ”alla reagerar olika” eller ”en del har panikattacker som kan triggas av sådana här upplevelser” för då anmäler man sig inte till ett sånt här skådespel.
Det är dåligt bara, ovuxet och totalt brist på hyfs
Citera
2023-04-19, 00:02
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Det är kameran och att de inte känner varann såväl som skiljer sig åt men detta bör de redan vara inställda på. Okej om man inte vill ligga på bröllopsnatten men detta kunde ha skötts bättre, INKLUSIVE från Carolines håll. Behövdes inte ens vara en vals i sin fulla längd, kunde bara ha lattjat med fuldans.
Det gjorde dom ju också, så varför gnisslar du? att en ful brudvals görs på efterfesten är väl sak samma?, jag hade inte slips till den påtvingade kavajen under min studentexamen, ingen dog över det tyvärr

Carro styckade upp sig själv på tjejgänget som var tvungna att dela hennes framtunga börda att dansa med August en kvinna gifter sig aldrig solo oavsett

Tänk på att denna vänsterextremist har gift sig småbogerligt iom detta program, det var inte i kyrkan, då kan man även slippa a dance with the Devil
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-19 kl. 00:11.
Citera
2023-04-19, 00:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är inte Carro och August exakt lika som Märta och rödtotten förra säsongen??

Det är ju samma problem
Vi får väl se. Intressant att August är med oss och skriver här iaf. Han verkar vara en riktigt bra och sympatisk person. Carro har lite problem med sig själv helt klart.
Citera
2023-04-19, 00:45
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vi får väl se. Intressant att August är med oss och skriver här iaf. Han verkar vara en riktigt bra och sympatisk person. Carro har lite problem med sig själv helt klart.
Hon skulle nog inte uppleva det som att hon har problem med sig själv, utan har bestämda mallar om hur dom ska bemöta varandra & att det är August som drar in problem för henne, så ser hon det nog
Citera
2023-04-19, 00:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hon skulle nog inte uppleva det som att hon har problem med sig själv, utan har bestämda mallar om hur dom ska bemöta varandra & att det är August som drar in problem för henne, så ser hon det nog
Jo. Men så är det ju. Men dessa personer har fruktansvärt svårt att hitta en partner och tycker att dom har otur hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in