Citat:
Ursprungligen postat av
krautbrain
Hur fungerar dessa mot GDPR? Om någon orkar så anmäl till integritetsskyddsmyndigheten. EU har något liknande. Personligen anser jag det inte värt besväret men samtidigt nyfiken på vad det kan leda till.
Jag ska undersöka det här och återkommer. Det retar mig att jag inte blivit informerad.
Hyresvärden ringde mig under dagen för att höra om allt gått bra med inflytt och om jag hade några frågor. Jag frågade då om vad det var för grunkor i taket och vad den där grejen i tamburen var.
Personen verkade inte ha någon koll, eller så ville hon inte säga det. Hon sa att det förmodligen var brandvarnare. Enligt min uppfattning borde hon ha känt till det hela och sagt
"Ja det är olika komponenter i vårt Piigab system som övervakar boendemiljön ... osv"
Det borde också nämnts i hyresavtalet att den här typen av insamling pågår.
Körde just min EMF mätare (mäter elektromagnetisk förorening). Det här huset har skyhög EMF strålning...
Min förra lägenhet (BRF) hade tjocka stenväggar och INGEN EMF alls - mätaren registrerade inget. Använde trådat internet och slog telefonen på flygläge och kollade. I den här fastigheten så tjuter mätaren och blinkar rött. Jag märker inte själv skillnaden - men den finns där och vissa människor är extremt känsliga mot den typen av wifi pollution. Det är definitivt inte bra eller nyttigt. Topparna i Silicon Valley har själva hem som är sanerade från EMF pollution.