2023-04-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok. 🤣

Knäckt.
Citera
2023-04-18, 19:35
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Elfsborgs störste någonsin är en Göteborgare som håller på Blåvitt. Så äkta är det "hatet".
Sven Jonasson > Taco-Anders
Citera
2023-04-18, 19:37
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag snackar om att det är 6 derbymatcher i Stockholm. Det är klart att BP är ett derby. Hat har ingenting med det att göra.. Ett derby är en match mellan två eller flera idrottslag från samma stad eller närliggande städer..

Derbyn är i huvudsyfte matcher mellan två lag från samma stad eller närliggande städer men det måste finnas hat och viss stormatchkänsla för att kunna uppnå denna status. När man går på ett Derby eller rivalmöte oavsett geografiskt läge ska man kunna känna spänningen och hatet till och från arenan. Nästan alla kända derbyn globalt som har ett rykte i världen både stora och små klubbar är tradition, hets, hatsånger, pyroteknik och slagsmål. Inget av detta uppnår BP det är ju fan en vanlig lunkmatch oavsett om BP möter Bajen, AIK eller DIF. Ingen hets inget derby punkt slut.

För att svara på ditt nästa citat angående derbyn, nej IFK-AIK är inte derby men det är en hatmatch som har de klassiska elementen som kännetecknar ett derby. BP är hästskit både på plan och läktare. Var är deras firma som man ska se upp för på matchdag? Måste man ha neutrala kläder för att inte riskera att råka ut för grov misshandel mot Bromma boys?

Derby i mitt rövhål!
Citera
2023-04-18, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Knäckt.
Ja, det var tydligt att lille Fredde nästan började hyperventilera så jag tog ett steg bakåt för hans skull. Att påstå att Zlatan spelade i MFF i modern tid bara för att han är aktiv fortfarande. Ajajaj. Det var ett desperat försök som han klämde till med där mellan hulkandet och tårarna. Hoppas ändå han är ok.
Citera
2023-04-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Knäckt.

Inget knäcker Trazke han håller på världsmästarlaget med spelare som är bättre än alla andra lags spelare i modern tid
Snacka om Hybris efter 1 sm-guld.
Citera
2023-04-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ja, det var tydligt att lille Fredde nästan började hyperventilera så jag tog ett steg bakåt för hans skull. Att påstå att Zlatan spelade i MFF i modern tid bara för att han är aktiv fortfarande. Ajajaj. Det var ett desperat försök som han klämde till med där mellan hulkandet och tårarna. Hoppas ändå han är ok.

Du kan ta bort Zlatan om du vill men Rosenberg då är inte det modern tid heller? Eller antar inget innans Häckens lyckospark till första sm-guldet är modern tid. Men njut du, det lär inte hända på minst 30 år att ni tar guld igen.
Citera
2023-04-18, 19:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Derbyn är i huvudsyfte matcher mellan två lag från samma stad eller närliggande städer men det måste finnas hat och viss stormatchkänsla för att kunna uppnå denna status. När man går på ett Derby eller rivalmöte oavsett geografiskt läge ska man kunna känna spänningen och hatet till och från arenan. Nästan alla kända derbyn globalt som har ett rykte i världen både stora och små klubbar är tradition, hets, hatsånger, pyroteknik och slagsmål. Inget av detta uppnår BP det är ju fan en vanlig lunkmatch oavsett om BP möter Bajen, AIK eller DIF. Ingen hets inget derby punkt slut.

För att svara på ditt nästa citat angående derbyn, nej IFK-AIK är inte derby men det är en hatmatch som har de klassiska elementen som kännetecknar ett derby. BP är hästskit både på plan och läktare. Var är deras firma som man ska se upp för på matchdag? Måste man ha neutrala kläder för att inte riskera att råka ut för grov misshandel mot Bromma boys?

Derby i mitt rövhål!
Måste inte finnas hat. Bara för att det inte är världens roligaste match så betyder det inte att det inte är ett derby. Punkt slut. Även Chelsea-Fulham är ett derby trots att Chelsea har lika högljudda fans som BP.
Citera
2023-04-18, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Inget knäcker Trazke han håller på världsmästarlaget med spelare som är bättre än alla andra lags spelare i modern tid
Snacka om Hybris efter 1 sm-guld.
Du tycker det är viktigare att ni var bäst förr. Jag tycker det är viktigare att vi är bäst nu. Du och jag har olika prioriteringar bara.
Citera
2023-04-18, 19:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Du tycker det är viktigare att ni var bäst förr. Jag tycker det är viktigare att vi är bäst nu. Du och jag har olika prioriteringar bara.
Fast ni är ju inte bäst nu?
Citera
2023-04-18, 19:53
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Geografiskt så har du helt rätt i att det inte är ett derby men för mig är hatet avgörande och IFK är inte populära i Borås åtminstone om man håller på Elfsborg.

Förstår hur du tänker och delar dina tankar till stor del även om du ändå har fel i sak. Tror ordet du letar efter är ”rivalitet”.

MFF-DIF är inget derby även om vi är klubben du hatar mest just nu. BP-DIF är ett derby även om det inte finns något hat mellan klubbarna.

Gnaget är ett lag som man som DIF hatar högt men samtidigt respekterar på samma gång. Vore lika mycket vinst som förlust om de trillade ur. De är våra antagonister och självklart också ett derby när vi möts länsgränshån till trots.

Bajen kunde man respektera som fenomen tills vissa (många) av de blev totalt verklighetsfrånvända. En annan typ av hat som växt fram på senare år efter invasionen från utomsocknes. Ett derby även det oavsett.
Citera
2023-04-18, 19:55
Avslutad
Citat:
Fast ni är ju inte bäst nu?
Det är klart vi är. Man måste vara riktigt skev om man tror att tabellen betyder särskilt mycket efter 3 omgångar.

Förra året låg vi 7:a efter 3 omgångar med 6p och 6-5 i målskillnad.

I år ligger 5:a med 6p och 6-4 i målskillnad.

Det var först i omgång 9 vi gick upp och tog serieledningen 2022 och det är väl runt 10 omgångar som behövs innan tabellen satt sig.

Det som betyder något just nu är prestation och inget har varit i närheten av oss i år även om vi råkade göra en dålig match när vi hade halva truppen på skadelistan.
Citera
2023-04-18, 20:00
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Måste inte finnas hat. Bara för att det inte är världens roligaste match så betyder det inte att det inte är ett derby. Punkt slut. Även Chelsea-Fulham är ett derby trots att Chelsea har lika högljudda fans som BP.

Men ditt dumbo vad fan har det med saken att göra ens? Att ens jämföra Chelseas fans med BP är först och främst OT men snudd på kriminellt efterblivet.

Diskussion är över iaf i denna tråd vill du fortsätta så ta det i supportersäsongen 2023. För eget bästa ska du kanske inte föra över den diskussionen till den tråden men valet är ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in