2023-04-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Undrar hur Dumbass som fram till nyligen varit ordinarie i landslaget egentligen ser på det här...

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...n-tog-det-bra/

- Jag tycker inte att någon av de spelarna som startade på bänken platsar i elvan, säger han.

- Det är så han ser det då, säger Durmaz.

Efteråt menar tränaren Andreas Brännström att Durmaz är okej med bänkningen.
- Han tog beskedet bra, säger tränaren efter matchen.

Durmaz har varit slut länge,harvat i turkiska ligan senare år och tror han ska va allsvenskan största stjärna när vänder hem,likt Guidetti.
Tror båda dessa kommer klassas som floopvärvningar når deras tid ska ha kvartssamtal
Citera
2023-04-29, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Hur ska det gå när ni dubblerar i Europa?
Inga större problem. Vi har förberett oss på det i ett år nu med en matchintensiv träning varje onsdag eller torsdag. Dessutom ser vi vilken bredd vi har när vi har en högklassig allsvensk startelva på skadelistan och ändå går urstarkt.
Citera
2023-04-29, 21:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Inga större problem. Vi har förberett oss på det i ett år nu med en matchintensiv träning varje onsdag eller torsdag. Dessutom ser vi vilken bredd vi har när vi har en högklassig allsvensk startelva på skadelistan och ändå går urstarkt.

Vilken förberedelse! Har ni lagt in flygresor mellan passen också?

Ni vet inte vad ni ska ge er in på om du tror att det är att vara förberedd.
Citera
2023-04-29, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vilken förberedelse! Har ni lagt in flygresor mellan passen också?

Ni vet inte vad ni ska ge er in på om du tror att det är att vara förberedd.
Sluta tramsa nu Pisse-Mishe.

Dom förberedelser man kan göra är att se till att ha en vältränad och bred trupp.
Citera
2023-04-29, 21:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Sluta tramsa nu Pisse-Mishe.

Dom förberedelser man kan göra är att se till att ha en vältränad och bred trupp.

Ja, men det är mycket svårare än så. Det kräver sin organisation, en mental styrka att hela tiden ladda om, att spelet är förberett för man kommer knappt hinna träna och det allra svåraste; det internationella motståndet. Ni kommer på kort tid spela matcher mot lag som skulle vinna allsvenskan. Det är som att möta Malmö och Djurgården gång på gång i flera matcher på kort tid. Matchintensiv träning är ingenting mot det ni ska möta.

Vi har spelat sju Europagruppspel. Endast vid två av dessa tillfällen har vi vunnit SM-guld. De andra tillfällena har vi inte ens varit i toppstriden. Trots att vi har haft topplag. Det är skitsvårt att dubblera. Snälla, var lite ödmjuk och inte så jävla dum i huvudet.

Jag var i samma diskussion med kukräven förra sommaren. Det skulle inte vara några problem för Djurgården att vinna SM-guld och spela Europagruppspel samtidigt. Ni två är lika naiva.
Citera
2023-04-29, 21:30
Citat:
Ja, men det är mycket svårare än så. Det kräver sin organisation, en mental styrka att hela tiden ladda om, att spelet är förberett för man kommer knappt hinna träna och det allra svåraste; det internationella motståndet. Ni kommer på kort tid spela matcher mot lag som skulle vinna allsvenskan. Det är som att möta Malmö och Djurgården gång på gång i flera matcher på kort tid. Matchintensiv träning är ingenting mot det ni ska möta.

Vi har spelat sju Europagruppspel. Endast vid två av dessa tillfällen har vi vunnit SM-guld. De andra tillfällena har vi inte ens varit i toppstriden. Trots att vi har haft topplag. Det är skitsvårt att dubblera. Snälla, var lite ödmjuk och inte så jävla dum i huvudet.

Jag var i samma diskussion med kukräven förra sommaren. Det skulle inte vara några problem för Djurgården att vinna SM-guld och spela Europagruppspel samtidigt. Ni två är lika naiva.

Vi har en makalös organisation och framförallt har vi ett ledarteam med Högmo i spetsen som vet hur man kommer få ut det mesta av laget när det börjar bli allvar.

Djurgårdens problem förra året var inte att dom spelade i Europa. Problemet var att Häcken är ett mycket bättre lag.
Citera
2023-04-29, 21:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vi har en makalös organisation och framförallt har vi ett ledarteam med Högmo i spetsen som vet hur man kommer få ut det mesta av laget när det börjar bli allvar.

Djurgårdens problem förra året var inte att dom spelade i Europa. Problemet var att Häcken är ett mycket bättre lag.

Kanske hade ni vunnit ändå, men Djurgårdens chanser att pressa er in på målsnöret hade varit större om de inte spelat i Europa. Det behövs ingen raketforskning för att fatta.

Ni har aldrig spelat Europagruppspel. Organisationen kan vara hur makalös som helst, men er erfarenhet är låg. Ge mig fan på att ni kommer att snåla med att flyga reguljärt.
Citera
2023-04-29, 21:50
Medlem
HassanVonEssens avatar
AIK måste ha den pinsammaste styrelsen i historien. Varför består laget av så vansinnigt många kolbitar? Jag har nog aldrig sett ett allsvenskt lag med så många svarta spelare. Ser ju ut som ett Ligue 1-lag.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-04-29 kl. 21:52.
Citera
2023-04-29, 21:52
Citat:
Kanske hade ni vunnit ändå, men Djurgårdens chanser att pressa er in på målsnöret hade varit större om de inte spelat i Europa. Det behövs ingen raketforskning för att fatta.

Ni har aldrig spelat Europagruppspel. Organisationen kan vara hur makalös som helst, men er erfarenhet är låg. Ge mig fan på att ni kommer att snåla med att flyga reguljärt.
Fast nu jämför du äpplen med päron i din desperation att snacka ned Häcken.

Att klubben har lite erfarenhet från spel i Europa är inte samma sak som att vi förberett oss dåligt.
Citera
2023-04-29, 21:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Fast nu jämför du äpplen med päron i din desperation att snacka ned Häcken.

Att klubben har lite erfarenhet från spel i Europa är inte samma sak som att vi förberett oss dåligt.

Men ni vet inte hur man förbereder sig bra utan erfarenhet. Nu kan bara tro och gissa.

Jag försöker inte snacka ned Häcken här. Jag vill att ni lyckas i Europa och att ni ska fatta vad det innebär. Det är mycket svårare än en att köra matchintensiv träning mitt i veckan.
Citera
2023-04-29, 22:02
Citat:
Men ni vet inte hur man förbereder sig bra utan erfarenhet. Nu kan bara tro och gissa.

Jag försöker inte snacka ned Häcken här. Jag vill att ni lyckas i Europa och att ni ska fatta vad det innebär. Det är mycket svårare än en att köra matchintensiv träning mitt i veckan.
Högmo har kvalat in till CL som tränare förut så han vet vad som krävs.
Citera
2023-04-29, 22:04
Gällande AIK:s darriga läge. Nu väntar två bortamatcher på raken mot Mjällby och MFF.

Mjällby har visserligen två raka förluster men om jag fattade det rätt så var det en ganska orättvis förlust mot Elfsborg idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in