Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 19:09
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är det en vitligofläck Christoffer har i ansiktet? Och varför ser vi den först nu? Kan inte dra mig till minnes att han hade den när Robinson började.

Tycker det ser ut som han fjällat i ansiktet och sen bränt sig i solen igen
Får de inte solkräm?
2023-04-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Någon annan får driva språkkursen i Robinson-tråden vidare ett tag. Uppenbarligen lämnar språkvården här en del i övrigt att önska och leder till total begreppsförvirring.

Apropå det, kör ju Zeki en del utländska ordspråk i Robinson. Någon som vet vilket land dessa härstammar från?

"Du skall inte luta dig mot en instabil vägg, för då faller du med den", osv.

Kanske vore det på sin plats med några gamla hederliga svenska ordspråk i såpan.

"Små grytor har också öron!" är ett ordspråk jag tror skulle kunna passa Chris hädanefter i lag Syd.

"Själv är bäste dräng" - Oskar, lag Nord.
Haha ett sådant patetiskt graspande efter halmstrån jag stavade inte ens fel
2023-04-18, 19:16
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Hur tro "ni" att ni skulle klara er i Robinson?

Själv skulle jag inte lida av matbristen tror jag, men om jag inte får sova kommer jag blir sur som satan

Jag är inte heller någon tävlingsmänniska när det gäller fysiska tävlingar, är inte så smidig och snabb direkt. Plankan skulle jag kanske ta, eller sånt där man bara ska hålla ut i evigheter. Är expert på att sitta i mina egna tankar i evigheter, så jag skulle inte bli uttråkad. Sen när det gäller siffror och räkna på saker skulle jag nog greja rätt bra.

Sociala spelet skulle jag ha svårt med, skulle nog lätt bli sårad om folk planerade rösta ut mig. Är inte heller någon som snackar skit om folk, utan är tyvärr lite sån där som försöker "förstå" hur alla är och vill känna alla på tu man hand. Men skulle nog vara lite mer tyst när vi sitter hela gruppen och pratar. Och iom att jag själv är rätt "snäll" så skulle jag nog lätt bli ett offer. Sen skulle jag bli galen på att inte kunna få vara ifred om jag vill. Även om det är en ö och man säkert kan gå iväg själv om man vill, så skulle jag nog bli irriterad över att jag måste vara med och tävla och greja när jag helst vill sitta själv på en stubbe och tänka på något annat.

Dåligt! Blir grinig som fan om jag inte får mat. Det sociala spelet skulle jag klara någorlunda eftersom jag för det mesta skiter i vad folk tycker om mig och jag klarar av dem som bara är allmänt spattiga utmärkt. Däremot avskyr jag folk som lider av total brist på ödmjukhet och självinsikt som årets Zeki. En ensam machete lutad mot en palm och en Zeki som sitter bredvid i en solstol och gaggar om att han är ärlig och kommer att vinna 2500 % skulle kunna leda till en olycka - en svår olycka och en mycket ledsen Anders Lundin.
2023-04-18, 19:21
Avslutad
För er som snackar skit i tråden kan jag återigen informera er om att årets Robinson-vinnare:

2023-04-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
För er som snackar skit i tråden kan jag återigen informera er om att årets Robinson-vinnare:

2023-04-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För vad? Han har inte begått något regelbrott. Märker också att du inte klarar av att bemöta mitt inlägg om att Elin ljög för Fabian. Dessutom hade det inget att göra med varför Anna fick lämna, vilket var vad den jag citerade undrade.

Vad har Elin ljugit om?
Hon förklarade väl bara och gav sin version till Fabian.
2023-04-18, 19:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Vad har Elin ljugit om?
Hon förklarade väl bara och gav sin version till Fabian.

Hon ljög om att hon förvarnade Christina innan hon valde henne till duellant.
2023-04-18, 19:28
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Någon annan får driva språkkursen i Robinson-tråden vidare ett tag. Uppenbarligen lämnar språkvården här en del i övrigt att önska och leder till total begreppsförvirring.

Apropå det, kör ju Zeki en del utländska ordspråk i Robinson. Någon som vet vilket land dessa härstammar från?

"Du skall inte luta dig mot en instabil vägg, för då faller du med den", osv.

Kanske vore det på sin plats med några gamla hederliga svenska ordspråk i såpan.

"Små grytor har också öron!" är ett ordspråk jag tror skulle kunna passa Chris hädanefter i lag Syd.

"Själv är bäste dräng" - Oskar, lag Nord.

Jag kan inte släppa när invandrare säger "punkt och slut" och är skitarga. Det är så JÄVLA roligt
2023-04-18, 19:28
Medlem
Xedomes avatar
Dennis Dennis Dennis

2023-04-18, 19:29
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Jag skulle vara helt värdelös och hamna i dispyter med alla, och förmodligen skulle det leda till våld. De kedjar fast mig vid ett träd där jag skriker primalvrål hela nätterna för att hålla alla vakna för att ha större chans att vinna någon tävling själv, en tävling som inte är fysiskt krävande. Dessutom skulle min svettstank förstöra för både produktionsteamet och lokalbefolkningen och ge de men för livet. Det skulle kunna leda till kraftiga depressioner bland andra deltagare. Chanserna är således goda.

Wow, det är nästan så att jag vill kopiera din text och skicka in en ansökan åt dig till nästa år.
Du kommer göra förbannat bra tv
2023-04-18, 19:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Jag kan inte släppa när invandrare säger "punkt och slut" och är skitarga. Det är så JÄVLA roligt

Haha 😃

Jag skulle klara omständigheterna uruselt för övrigt. Också en av anledningarna till att jag sett så hutlöst många säsonger av amerikanska Survivor. De har verkligen höjt ribban och hela produktionen av Expedition Robinson.

(Efter 5 min. hade jag förmodligen slagit ihjäl den som tjatar hål i huvudet på en. Värme på det. Ligga tätt ihop med främlingar. Ingen sömn. Nej fy faan.)
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 19:33.
2023-04-18, 19:31
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Dåligt! Blir grinig som fan om jag inte får mat. Det sociala spelet skulle jag klara någorlunda eftersom jag för det mesta skiter i vad folk tycker om mig och jag klarar av dem som bara är allmänt spattiga utmärkt. Däremot avskyr jag folk som lider av total brist på ödmjukhet och självinsikt som årets Zeki. En ensam machete lutad mot en palm och en Zeki som sitter bredvid i en solstol och gaggar om att han är ärlig och kommer att vinna 2500 % skulle kunna leda till en olycka - en svår olycka och en mycket ledsen Anders Lundin.

Det året då världshistoriens första mord sker på bästa sändningstid..i Robinson

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in